2 נובמבר 2015 | מורן בן עטר
תכניות מסחור - אקסלרטורים 2.0 - הדור הבא של האצת סטארטאפים

בישראל ישנן כיום תכניות אקסלרציה למכביר וחממות טכנולוגיות אשר נועדו לסייע לחברות סטארט-אפ בתחילת דרכן להפוך את הרעיון והחזון שלהן למיזם מצליח וישים. אך בדרך מחברת סטארט-אפ בניצניה ועד לחברת הייטק מצליחה ומבוססת ישנם עדיין עוד מספר שלבי גדילה והתפתחות, אשר להם חשיבות רבה במידת שרידותן של החברות ובהצלחתן. קחו לדוגמא את תוכנית האקסלרציה של TYCO (טייקו)

בישראל ישנן כיום תכניות אקסלרציה למכביר וחממות טכנולוגיות אשר נועדו לסייע לחברות סטארט-אפ בתחילת דרכן להפוך את הרעיון והחזון שלהן למיזם מצליח וישים.

 

אך בדרך מחברת סטארט-אפ בניצניה ועד לחברת הייטק מצליחה ומבוססת ישנם עדיין עוד מספר שלבי גדילה והתפתחות, אשר להם חשיבות רבה במידת שרידותן של החברות ובהצלחתן.

 

לרוב השלב המאתגר ביותר הינו צמיחה, ובמיוחד צמיחה גלובלית בשווקי העולם (global scale). כחלק מהשלב המורכב הזה, מעבר לקושי בהגעה לשווקים והבנתם, סטארט-אפים רבים נדרשים לעשות שינוי תפיסתי – ולעבור מפוקוס על הטכנולוגיה להתמקדות בלקוח.

 

כמענה הוקמו ה - Commercialization Programs (תכניות "מסחור") על ידי תאגידים בינלאומיים (Multi-National Corporates), אשר באמצעות התכנית מחברים בין היזמים לשווקים ברחבי העולם. בנוסף להיותם ערוץ יעיל לקהלי היעד, התאגידים נותנים ערך מוסף משמעותי שנובע מהיחסים העסקיים הצמודים שיש להם עם הלקוחות, ומביאים את הסטארט-אפים להבין את הצרכים האמיתיים של השוק ולבצע את ההתאמות הנדרשות למוצר.

 

בין תכניות המסחור הראשונות מסוגן בישראל, הן The Bridgeשל Coca Cola עבור חברות תוכנה בתחומי הצרכנות והשיווק, ו-Tyco Innovation שהושקה בחודשים האחרונים על ידי חברת Tyco העולמית.

 

ביקשנו מאור שינהרץ, מנהל Tyco Innovation Tel Aviv,  להסביר לנו על המודל.

 

מה תפקידך ב-Tyco והרקע שהוביל אותך לתפקיד?

אני אחראי לזהות הזדמנויות עסקיות בישראל עבור Tyco, לייצר שיתופי פעולה בין סטארט-אפים בארץ לעסקים של התאגיד ברחבי העולם, ולהוציא לפועל את התכנית שמטרתה למסחר טכנולוגיות בשווקים בהם פועלת Tyco. בתפקידי הקודם הייתי סמנכ"ל תפעול ושותף להקמה של Nielsen Innovate, הקרן והחממה הטכנולוגית בישראל של תאגיד המידע העולמי Nielsen שמשקיעה בחברות Early Stage.

 

השם Tyco פחות מוכר בארץ, אתה יכול לספר קצת על החברה?

Tyco  הינה התאגיד הגדול בעולם לפתרונות בטחון ואש, עם מחזור מכירות שנתי של מעל 10 מיליארד דולר. החברה מקדמת אמצעים לשמירה על חיי אדם, שיפור תהליכים עסקיים והגנה על סביבות מגורים ועסקים. 57,000 עובדי Tycoמשרתים מיליוני לקוחות ב-200 מדינות ובמגוון רחב של תעשיות (פיננסים, אנרגיה, ספנות, ממשל, בריאות, קמעונאות, בטיחות ביתית, תחבורה, מסחר ותעשייה).

 

Tyco מתמחה בפיתוח מוצרים ומתן שירותים הכוללים טכנולוגיות וידאו מתקדמות, אמצעי זיהוי ואיתור אנשים, ציוד מעקב וניטור, חיישנים והתקני אבטחה משוכללים, מערכות בית חכם, ניהול ובקרה לרשתות קמעונאות וחנויות, פתרונות גילוי וכיבוי אש, ומכשור להגנה והצלת חיים.

 

 

 

מה Tycoמחפשת בישראל?

במציאות של היום עלינו להשכיל לנצל את המשאבים הקיימים כמו הגלאים, המערכות והמכשירים של Tyco המותקנים אצל מיליוני לקוחות, לטובת שילוב טכנולוגיות שמציעות פתרונות רחבים יותר מעבר לבטיחות. אנו מחפשים  ליישם בפועל, ובאופן מידי, טכנולוגיות חדשות בשווקים בהם אנו פועלים.

 

באמצעות ה-Commercialization Program, ב-Tyco Innovation Tel Aviv אנו מאתרים מיזמים ישראליים משלבים מוקדמים ועד חברות גדלות ומתרחבות, ומטמיעים יחד איתם ברחבי העולם טכנולוגיות חדשניות שניתן ליישמן בערים חכמות, בניינים חכמים, בתים חכמים, חנויות ומבנים מסחריים.

 

המטרה היא למנף את כל היתרונות של Tyco העולמית - הפריסה הגלובלית, הידע המקצועי והטכני הרב והכרת השווקים הבינלאומיים- לטובת הסטארט-אפ, ולייצר שיתופי פעולה שיובילו להסכמים מסחריים.

 

 

 

יש כיום לא מעט תכניות אקסלרציה בישראל, מה הייחוד בתכנית שלכם?

האתגר של סטארט-אפים אשר מגיעים לשלב שכבר יש מוצר (או לפחות אב-טיפוס) הוא לפרוץ לשווקים בינלאומיים, והתכנית שלנו היא שער הכניסה לשת"פ בין הסטארט-אפים הללו לבין Tyco כדוגמא לMulti National Corporate - חברה גלובלית מובילה בתחומה, שלה יחידות עסקיות ברחבי העולם, שותפים עסקיים ולקוחות בולטים. זוהי הזדמנות ייחודית עבור הסטארט-אפים להתפתחות עסקית ולצמיחה גלובלית!

 

Tyco מעודדת יזמות וחדשנות, גם מחוץ לגבולות הארגון, כדי לשפר ולהרחיב את השירותים והמוצרים הקיימים. ל Tycoכ-MNC, יש את היכולת להעמיד לשימוש הסטארט-אפים טכנולוגיות חדשות, או להגיע לשווקים חדשים בזמן קצר ביותר. לפיכך, השותפות האסטרטגית עם Tyco  ועם לקוחותיה משמעותה גישה לידע וניסיון עצומים הן מבחינת הטכנולוגיה והן מבחינת הכרת השוק, ערוצי ההפצה, אמינות, בסיס לקוחות רחב, ביטחון כלכלי והזדמנויות להשקעות ואקזיטים.

 

כך מקבלים הסטארט-אפים בתכנית אפשרות לרכוש לעצמם לקוחות מהשורה הראשונה כבר מההתחלה, תוך שהם לומדים על השווקים העולמיים, על הטכנולוגיות המובילות ועל צרכי הלקוחות - והכל בקנה מידה בינלאומי.

 

איך זה עובד?

לאחר שאיתרנו סטארט-אפ סינרגטי לעסקים של Tyco, בשלב מוצר מתאים, אנחנו מחפשים עבורו הזדמנויות לפיילוטים אצל הלקוחות ו/או היחידות העסקיות ברחבי העולם, בוחרים יחד את הפיילוטים המתאימים ביותר (מבחינת תנאי השוק, המשאבים הנדרשים, ההסתברות להצלחה וכו'), מפגישים ביניהם לצורך אפיון הפרוייקט, מגדירים את אופן ההטמעה של המוצר ומיישמים בשטח.

 

לאורך כל התהליך אנו מסייעים לסטארט-אפים בייעוץ והכוונה של טובי המומחים בתעשייה ושל מנטורים, בתיאום פגישות עם משתמשי הקצה, ביצירת מפרט של הפרויקט ובהוצאתו אל הפועל.

 

כלומר, היתרון היחסי המשמעותי מושג באמצעות הפיילוט?

הפיילוטים הם המפתח לצמיחה של הסטארט-אפים דרך התכנית, מאחר וכך הם זוכים לחשיפה, ולגישה לשוק רחב מאוד. ובנוסף רוכשים הסטארט-אפים ניסיון בהתמודדות עם שווקים שונים, לקוחות אמתיים וחברות גדולות.

 

פיילוטים מוצלחים צפויים להוביל את שני הצדדים לבחון אפשרויות שיתוף פעולה מואצות, החל מהפצה, הסכם שימוש או שותפות, ועד להשקעה אורכישה. 

 

לאילו סטארט-אפים כדאי לפנות אליכם?

חברות ישראליות אשר מחפשות שותף אסטרטגי ויש להן מוצר/שירות משלב האב-טיפוס (לפחות) ועד מכירות מתקדמות, שניתן ליישמו בערים חכמות, בניינים חכמים, בתים חכמים, חנויות ומבנים מסחריים.

 

הפוקוס הוא בעיקר על טכנולוגיות בתחומים של:

 

Internet of Things (IoT) and Smart Connected Devices

Retail/Store Solutions

Sensing, Detection and Biometrics

Image Processing, 3D Modelling and Video Analytics

Tracking and Location

Big Data and Machine Learning.

 

מה אתם מבקשים בתמורה?

 

Tyco Innovation, תחת הסיסמה "Your Technology. Our Global Scale" מציעה את התכנית ללא עלות, והסטארט-אפ שומר על מלוא אחוזי הבעלות וה-IP שלו.

אנו מבקשים מהסטארט-אפים התחייבות להשתתף בתכנית אשר אורכת מספר חודשים, תוך שהם ממשיכים לעסוק בפיילוט ולקדם אותו. מנגד אנו מציעים מעבר לפיילוט, מימון טיסות ללקוח, הכוונה, שירותי ניהול פרויקט, גישה למומחים ולמעבדות, והטבות דמויות תכניות אקסלרציה (כגון: הרצאות וסדנאות, שירותי ענן, מרחב עבודה לפגישות וכו').

 

איך אפשר לשמוע עוד ולהכיר יותר? 

 

באתר שלנו : www.tycoinnovation.com, שם גם ניתן להגיש מועמדות לתכנית.

 

 

יצאנו לדרך ממש בימים אלה עם 9 חברות אשר יציגו באירוע ההשקה של התכנית שיתקיים בתל אביב, ביום שלישי ה-17.11.15.

לפרטים נוספים על האירוע ולהרשמה לחץ כאן.

תגובות

1. צבי הרדוף, MSc, PhD | 1 אוקטובר 2016

אבדן רעיונות מעולים, של בעלי נסיון-רב-שנתי (=מבוגרים) שאינם מתאימים לסטרטאפ ומוכנים למסור את הרעיון בתמורה מתאימה

נסיתי לענין יצרן שבבעלות TYCO ברכיב חדשני למוצריו בתחום אבטחה ושמירת חיי אדם. התברר לי שאינו רשאי לעסוק בפתוח.
ברשותו ידע, ציוד ומערכי רכישה מנוסים. הפתוח יהיה, לגביו, טריוויאלי.
כיליד 1934 האופציה הפתוחה בפני היא שתוף פעולה מוגבל עם מערך הפתוח.
האם תרימו את הכפפה?
צ.ה.


הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.