17 נובמבר 2015 | אביטל גולדין
יזמות וחדשנות ככלי לעידוד צמיחה כלכלית- תוכנית EXIST של הממשלה הפדרלית הגרמנית הגיעה לישראל

אם אתם שוקלים לפתח את המיזם שלכם מחוץ לגבולות ישראל, ומחפשים אחר תכנית האצה בינלאומית – יש לנו חדשות טובות עבורכם. כדאי לכם מאוד לקרוא את השורות הבאות – יש סיכוי טוב שכך תגלו לראשונה על תכנית אטרקטיבית בברלין, אשר כעת פותחת את שעריה לראשונה למיזמים ישראלים.

אם אתם שוקלים לפתח את המיזם שלכם מחוץ לגבולות ישראל, ומחפשים אחר תכנית האצה בינלאומית – יש לנו חדשות טובות עבורכם.

כדאי לכם מאוד לקרוא את השורות הבאות – יש סיכוי טוב שכך תגלו לראשונה על תכנית אטרקטיבית בברלין, אשר כעת פותחת את שעריה לראשונה למיזמים ישראלים.

 

מהי תכנית EXIST?

תכנית EXIST הינה פרויקט של הממשלה הפדרלית הגרמנית שמטרתו עידוד צמיחה כלכלית באמצעות יזמות וחדשנות והפיכתה של סצינת הסטארט-אפ בגרמניה לבינלאומית.

 

המשתתפים בתכנית זוכים להנחיה והדרכה מטובי המומחים, מרחב עבודה באוניברסיטאות מובילות מברלין וסביבתה ומימון לציוד ולחומרים – כל זאת תחת מלגת מחייה לשהות בת שנה בברלין! סכום המענק הכללי מצטבר לכ-150,000 אירו במשך השנה לכל מיזם.

 

התכנית מתמקדת בסטודנטים ובוגרים טריים של מוסדות אקדמיים, ומכוונת להעניק להם את הידע והכלים על מנת לפתח חברות ומיזמים. עד כה, התקיימה התכנית בגרמניה בלבד.השנה, החליטה הממשלה הגרמנית לפתוח את ההרשמה לתכנית למדינה נוספת כפיילוט. ישראל היא המדינה הראשונה שנבחרה כשותפה מחוץ לגבולות גרמניה, בזכות היותה מובילה בתחומי האקדמיה והיזמות.

 

מי שותף לתכנית?

כאמור, תכנית EXIST הינה במימון של הממשלה הפדרלית הגרמנית, באמצעות משרד הכלכלה והאנרגיה. התכנית זוכה לשיתוף פעולה מלא מטעם כלל המוסדות האקדמיים באזור המטרופולין של ברלין, כלומר בברלין ובפוטסדאם.

 

בישראל, זוכה התכנית לתמיכה של שתי שותפות בולטות אשר מרכזות את המידע הנוגע אליה: StarTAU מרכז היזמות של אוניברסיטת תל אביב, ו- BETATEC יוזמה מטעם לשכת המסחר והתעשייה ישראל-גרמניה (AHK).

 

BETATEC היא יוזמה שנועדה לייצר פלטפורמה דו-לאומית גרמנית-ישראלית, המתמקדת בתעשיות תקשורת ומידע, חברות סטארט-אפ וניהול חדשנות. BETATEC פועלת מתוך כוונה לשפר ולפתח את שיתופי הפעולה בין שתי המדינות, להעמיק את היחסים הכלכליים ביניהן ולמקסם את הרווח החברתי הנגזר משיתופי הפעולה הללו. החיבור שמעודדת היוזמה בין סצינת הסטארט-אפ והיזמות בגרמניה וחברות סטארט-אפ בישראל, נועד להקל על זמינות של הון סיכון ועל בחינת דרכים לפיתוח שווקים בינלאומיים לתעשיות ההיי-טק בשתי המדינות.

 

מי יכול להגיש מועמדות לתכנית?

סגל אקדמי וחוקרים, סטודנטים לתואר שני, סטודנטים לתואר ראשון שהשלימו לפחות מחצית מלימודיהם בעת ההרשמה, או בוגרים (עד 5 שנים מיום סיום התואר), מכלל המוסדות האקדמיים בישראל – אוניברסיטאות ומכללות. הגשת המועמדות תעשה בקבוצות של עד 3 מייסדים. התכנית מחפשת קבוצות בשלב ה-Seed, המפתחות מיזמים בתחומי טכנולוגיה שוברת שוק ושירותי ידע מתקדמים המבוססים על מחקרים מדעיים.

 

הגשת המועמדות תכלול מידע קצר על כל אחד מחברי הצוות, מידע על המיזם, תקציר מנהלים, ופרזנטציה קצרה בת 5 שקופיות.

מועמדות ניתן להגיש בכתובת www.existstartupgermany.com עד ליום ראשון 22.11.15

ומי יודע, אולי בקיץ הקרוב תזכו לקדם את המיזם שלכם על בירה באלכסנדרפלאץ...

 

רוצים לדעת עוד?

אתם מוזמנים לאירוע חברתי בהשתתפות הגופים המרכזים את התכנית, בו תוכלו לקבל הסברים על התכנית וייעוץ להגשת מועמדות.

האירוע יתקיים ביום חמישי 19.11.15 בשעה 19:00, במשרדי BETATEC, ברחוב קויפמן 4 תל אביב.

לאישור הגעה למפגש - כאן.

פרטים נוספים ניתן לקבל באתר האינטרנט של StarTAU או של BETATEC

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.