25 נובמבר 2015 | מערכת StartIsrael
מדע בדיוני הופך למציאות: הטכנולוגיות הישראליות שהוצגו בתכנית החדשנות של Tyco מרגישות כמעט דמיוניות

התכנית Tyco Innovation Tel Aviv, של ענקית הביטחון Tyco (טייקו), מחברת סטארט-אפים ישראליים משלבים מוקדמים ועד חברות גדלות ומתרחבות, למאות שווקים ברחבי העולם, ומאפשרת להם לקדם שיתופי פעולה עסקיים ולצמוח גלובלית. בשבוע שעבר התקיים בתל אביב אירוע ההשקה של התכנית, אשר במהלכו נדמה היה לעיתים כאילו הרעיונות למיזמים שהוצגו נשאבו מתסריטים של סרטי מדע בדיוני...

 

ביום שלישי בשבוע שעבר (17.11.2015) התקיים בתל אביב אירוע ההשקה של תכנית החדשנות של Tyco, אשר במהלכו נדמה היה לעיתים כאילו הרעיונות למיזמים שהוצגו נשאבו מתסריטים של סרטי מדע בדיוני...

 

 

התכנית Tyco Innovation Tel Aviv, של ענקית הביטחון Tyco , מחברת סטארט-אפים ישראליים משלבים מוקדמים ועד חברות גדלות ומתרחבות, למאות שווקים ברחבי העולם, ומאפשרת להם לקדם שיתופי פעולה עסקיים ולצמוח גלובלית.

החברות הנבחרות מבצעות פיילוט להטמעה של הטכנולוגיה שלהן בערים חכמות, בניינים חכמים, בתים חכמים, חנויות ומבנים מסחריים אצל לקוחות ו/או יחידות עסקיות של Tyco ברחבי העולם. 

מימוש הטכנולוגיה צפוי להוביל להסכם מסחרי, החל מהפצה, הסכם שימוש או שותפות, ועד השקעה או רכישה. המטרה היא לסייע למיזמים מקומיים להגיע בקלות לשווקים ברחבי העולם באמצעות שימוש בערוצים של Tyco אשר מוכרת ב-200 מדינות.

 

 

בשבוע שעבר, במשרדים החדשים של WeWork במתחם שרונה ("פריים-לוקיישן" תל-אביבי אמיתי יש לציין), הושקה רשמית התכנית באירוע שהצליח למשוך מאות משקיעים, אנשי מפתח בתעשייה ויזמים משלל תחומים.

 

האירוע נפתח בדברי הסבר על Tyco, תכנית ה"המסחור" בארץ, והמסלול המתוכנן ליצירת "Safer Smarter Future", מפי מייק ריאן – נשיא חטיבת מוצרי האבטחה של Tyco, ודאריל פוגל – ה-CTO העולמי של Tyco, שהגיעו במיוחד לישראל עם משלחת בכירים לפגוש את החברות.

אחריהם עלה שאול זינגר – סופר, עיתונאי ומחבר רב המכר Israel Startup Nation– שנתן הרצאה קצרה על הדרך לבנות סטארט-אפ במגוון רחב של מדינות והחוכמה לעשות זאת יחד עם שותפים שמכירים את שווקי היעד.

ואז 9 הסטארט-אפים שנבחרו למחזור הראשון, אשר יצא לדרך לפני חודש, עלו לבמה והציגו כל אחת ב-3 דקות את הטכנולוגיות המרתקות שפיתחו, וסיפרו על הפיילוטים המתוכננים עם הלקוחות של Tyco ברחבי העולם, שאותרו להם על ידי התכנית (חלקם אף כבר טסו להיפגש איתם על-חשבון התכנית, והשאר צפויים להגיע בקרוב למפגשים בשטח).

 

 

 

 

אלו הם המיזמים החדשניים שהוצגו באירוע:

 

ContinUse מפתחת חיישן (סנסור) המסוגל במדידה אחת לספק מגוון מדדים ביומטריים במקביל, מרחוק ללא מגע, ודרך בגדים. המשמעות היא שבאמצעות הטכנולוגיה הזו, אם תכוונו את הסנסור אל עבר אדם, גם אם נמצא בצד השני של החדר, תוכלו לגלות את קצב הלב שלו, לחץ דם, קצב נשימה, רמות גלוקוז, רוויון חמצן ואלכוהול בדם, גם אם הוא לבוש לחלוטין. השימושים בפתרון כזה הם אינסופיים, לרבות אימות זהות, בדיקות בריאותיות וטיפול רפואי. הסוד שמאחורי החיישן הוא פטנט מוגן של החברה על מדידת תנועתיות מזערית של משטחים על גבי גופנו.החברה מתכוונת לבצע פיתוח-משותף יחד עם Tyco ליישומים בתחומי הביטחון, עבור אימות זהות (דוגמת בקרת כניסה) וניטור אנשים.

 

 

Vayyar מציעה חיישן להדמיה תלת-מימדית, מבוסס על אנטנות רדיו, המאפשר לראות דרך חומרים ולחדור קירות. הוא פועל גם בחושך, בעשן ואדים, ועלותו נמוכה משמעותית מפתרונות קיימים מקבילים. הטכנולוגיה מספקת פתרון להתקנה מוסתרת, אך עדיין תוך מתן רזולוציה גבוהה ובאופן שאינו חודר פרטיות (ללא מצלמה). לאחר הצלחה מוכחת בתחום המכשור הרפואי וסריקת קירות, הטכנולוגיה תיבחן כעת יחד עם Tyco ליישום באפליקציות בתחומי ה-Smart Building והצלת חיים, כמו: איתור תנועת אנשים בחדר, מעקב אחר קצב נשימה, וזיהוי של אנשים דרך עשן וגז במקרה שריפה.

 

 

ArtSys360 בונה מערכת חדשנית מבוססת מיקרו-רדאר לניטור תלת-מימדי ב-360 מעלות. הטכנולוגיה, אשר מוגנת בפטנט, מאפשרת פתרון שהינו קטן, קל וזול. מעבר ליישום הראשוני בתחום האבטחה להגנה היקפית מפני פרצות (חדירה למתחם של אנשים, כלי רכב, ואף רחפנים), בעתיד ה-Smart City, המערכת תוכל לשרת כבקרת רמזורים לרחפנים (כאשר משלוחים ומשימות יבוצעו על ידי כלי טיס בלתי מאוישים) וכלי להכוונת רכבים אוטונומיים. Tycoמביאה את החברה לפיילוטים אצל לקוחות ראשונים.

 

 

StoreSmarts (לשעבר Analoc) מספקת ניתוחים ותובנות לקמעונאים על התנהגות צרכנים בחנויות, באמצעות שירות תוכנה בשיטת עשה-זאת-בעצמך. התוכנה נעזרת במחשב שכבר קיים בחנות (מחשב אישי או קופה), והופכת אותו לחיישן אשר אוסף אותות מטלפונים סלולריים של קונים. המערכת מאפשרת ללקוח לקבל תובנות מעשיות על חווית הקונה, היעילות התפעולית, הנאמנות למותג ומדדי הצלחה לקמפיינים שיווקיים. הפתרון מוצע בעלות נמוכה, ללא דרישה לרכישת חומרה, ובהתקנה קלה ופשוטה. המערכת כבר מותקנת במאות חנויות וכעת Tycoמסייעת לחברה לנצל את הערוצים שלה בכדי להגיע למגוון לקוחות ברחבי העולם ולצמוח גלובלית.

 

 

SaferPlace היא מערכת-וידאו לאכיפה אוטומטית של עבירות תנועה וחניה. הפתרון, המיועד בעיקר לזיהוי של עבירות בסיכון גבוה, מציע מגוון רחב של יישומים ושירותים מקצועיים, באמצעות מצלמות קבועות וניידות. בנוסף לניתוח וידאו מתקדם המותאם אישית לכל צורך עירוני, המערכת מתממשקת לתוכנה של הרשות האוכפת ומייצרת דו"חות באופן אוטומטי. עבור הרשויות מדובר בפתרון יעיל לאכיפה שגם מתעד ראיות לצמצום ערעורים, ועבור הציבור הפתרון מקדם נהיגה זהירה בדרכים וסביבה בטוחה בערים חכמות. לאחר הטמעה ברשויות מקומיות בארץ, החברה כעת מתחילה מכירות בחו"ל וTyco מסייעת לה להגיע ללקוחות ולבצע אינטגרציה.

 

 

RedCap פיתחה מערכת נעילה אלקטרונית המאפשרת בקרה מקוונת והגנה על צינורות וברזי כיבוי-אש. המנעול הייחודי מתלבש על-גבי שסתומים קיימים, מגן מפני חבלה וגניבת מים, שולח בזמן-אמת התראות על ניסיונות לגישה בלתי-מורשית, ומסייע לכוחות כיבוי והצלה באיתור הברז הקרוב ביותר. המערכת מנצלת תשתית קיימת הפזורה ברחבי העיר ליצירת "רשת מחוברת" (Connected Grid), ומהווה פלטפורמה לשילוב מגוון רחב של סנסורי IoT נוספים. Tyco מאתרת עבור החברה לקוחות ראשונים להטמעת המערכת.

 

 

3rdEye בונה מערכתהמאפשרת לרחפנים לבצע משימות באופן אוטונומי לחלוטין. תוך שימוש בטכנולוגיות ניתוח וידאו, בינה מלאכותית ולמידה חישובית (Machine Learning), רחפנים יוכלו לספק פתרונות אבטחה, כמו תחליף למערכי סיור מאוישים (פטרול). באמצעות התקנת המערכת על-גבי כל רחפן, ותכנות משימות מראש, ניתן יהיה לאתר פרצות אבטחה באופן אוטומטי ולתת התראות בזמן אמת למרכז הבקרה. בעזרתה של Tyco החברה לומדת את צרכי השוק ומבצעת ולידציה למוצר.

 

 

Magos מציעה פתרון חדשני בתחום הבטחון האזרחי. החברה פיתחה ומוכרת רדארים להגנה היקפית בסביבות מבודדות ורוויות, בעלות-התועלת האפקטיבית ביותר. הטכנולוגיה נותנת מענה לצורך ברזולוציה גבוהה, אך בגודל פיזי קטן, צריכת אנרגיה נמוכה, התקנה פשוטה ומחיר נגיש למגוון רחב של סוגי לקוחות. במסגרת שיתוף הפעולה עם Tyco, התאגיד צפוי לבצע אינטגרציה בקרב לקוחותיו ולהביא את החברה לצמיחה גלובלית מואצת.

 

 

Trekeye מפתחת מערכת לניתוח התנהגות צרכנים בחנויות, שתציע תובנות מתקדמות לקמעונאים. שני הפתרונות העיקריים: ספירת אנשים ומעקב אחר מסלולם, דורשים התקנת תשתית מינימלית, יעילים אנרגטית, נותנים כיסוי-קהל מלא, ואינם פולשניים כלל. המערכת כוללת סנסורים המפוזרים ברחבי החנות, המבוססים על Bluetooth Low Energy, ניתנים להתקנה ושינוי בקלות, ואינם יקרים. על גבי החומרה, באמצעות אלגוריתמים של למידה חישובית ועיבוד מבוזר (Machine Learning and Distributed Processing), המערכת מספקת מידע (בזמן אמת ובסקירה אחורה) על מסלול תנועת הקונים לרבות משך שהייה בכל נקודה, ויוצרת תובנות תפעוליות ושיווקיות. Tyco מסייעת לחברה לבצע את ההתאמות הנדרשות בהתאם לדרישות השוק ולהגיע ללקוחות ראשונים.

 

 

 

כדי ללמוד יותר על התכנית של טייקו ניתן לקרוא במאמר זה, ולמידע נוסף בקרו באתר: www.tycoinnovation.com.

 

 

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.