12 אוקטובר 2013 | יובל מעוז
יוזמה חדשה: בואו עם רעיון ונמצא לכם טכנולוג פרילנסר

ישראל היא המדינה השמינית בשכירת שירותי פרילנסרים ב-Elance

 

יוזמה מקומית חדשה בשיתוף-פעולה עם אתר עובדי הפרילנסרים Elance יוצאת לדרך: יזמים עם רעיון לסטארט-אפ, אשר אינם בעלי כישורי תכנות או ידע טכנולוגי, יכולים כעת להצטרף לתוכנית CloudCTO, כשהמתקבלים לתוכנית יזכו בעשר שעות ראשונות בשירותי Elance בחינם.

 

את היוזמה מובילה חברת Clear PM, בשיתוף פעולה עם Elance, מאתרי הפרילנסרים המובילים בשוק העולמי כיום, המנסה לקדם את פעילותה בשוק הישראלי.

 

Cloud CTO מציעה למשתתפים להשתמש בשירותי ה-CTO, המנהל הטכנולוגי של הפרויקט, בכדי להגדיר את מאפייני הפרויקט, להעריך את היקפו ואת העלות לביצועו;לבנות ארכיטקטורת פיתרון; לבחור פרילנסרים אופטימליים למימוש הפרויקט; לנהל ולעקוב אחרי עבודת הפרילנסרים תוך תיאום ביניהם ובדיקת תוצריהם; יעוץ בסוגיות טכניות.

 

שהם אקהאוס, מנכ"לית Clear, מספרת על התוכנית: "היוזמה נעשית בשיתוף עם Elance. אני מלווה סטארט-אפים בתחילת דרכם, בשלב שהם מגייסים את ההון הראשוני. לאורך הדרך ראיתי שהיזמים מנסים לשכור פרילנסרים לעבודות שיקדמו את הפרויקט, אבל הרבה פעמים העבודה מול הפרילנסרים נכשלת כי היזמים לא יודעים כיצד לנהל אותם. ראיתי שהרבה סטארט-אפים זקוקים למישהו שינהל את הפעילות הטכנולוגית של הפרילנסרים".

 

"יצרנו את התוכנית עם כמה מנהלים טכנולגיים ישראלים, כדי שיהיה ליזמים המקומיים מישהו לוקאלי שהם יוכלו לדבר איתו", אומרת אקהאוס.

 

שווי ההטבה מ-Elance אמנם אינו מרקיע שחקים, ונע בהיקף של 600-500 דולר, אך הוא מאפשר בחינת היתכנות של מיזם מבחינה טכנולוגית, אם הוא ניתן לביצוע ממרחק ובאמצעות עובדים פרילנסרים.

 

ישראל היא המדינה השמינית בשכירת שירותי פרילנסרים ב-Elance

 

מהנתונים של Elance לחציון הראשון של 2013 עולה כי ישראל נמצאת במקום השמיני מבין המדינות ששוכרות שירותים דרך האתר. במקום הראשון נמצאת כמובן ארה"ב, ואחריה ממוקמות אוסטרליה, בריטניה, קנדה ובמקום החמישי - איחוד האמירויות הערביות.

 

ברשימה המקבילה, רשימת המדינות המובילות בקרב הפרילנסרים המספקים שירותים, ישראל נעדרת. גם את הרשימה הזאת מובילה ארה"ב ואחריה הודו, אוקראינה, פקיסטן, ובריטניה. סין ממוקמת במקום העשירי.

 

השירותים הנדרשים ביותר בקרב שוכרי עבודות הפרילנסרים ב-Elance בתקופת הדו"ח הם שירותי IT ותכנות (54%), ולאחר מכן שירותי תרגום וכתיבה (16%), ועיצוב ומולטימדיה (14%).

תגובות

1. רון גור | 8 מאי 2014

נשמע יוזמה מעניינת, אני בטוח שיעזור להרבה יזמים שלא מבינים בטכנולוגיה, רעיונות טובים יכולים להגיע מכל אחד.


הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.