25 נובמבר 2013 | גיל קריים
יזמים: כך תיצרו סיפור שיעניין את התקשורת

איך מספרים סיפור שיעניין את התקשורת? 7 דרכים לתחילת פעולה

חברות רבות נכשלות בניסיון שלהן לזכות בחשיפה תקשורתית ולהפוך לחברות מעניינות, כאלה שמדברים עליהן בתעשייה כ"דבר החם הבא". הניסיון מלמד כי פיתוח טכנולוגי, מדהים ככל שיהיה, אינו תנאי להצלחה עסקית.

 

לכן, הדרך ליצור סקרנות ועניין תקשורתי תלוי קודם כל "בסיפור" (storytelling)שתספרו. אנשים אוהבים לשמוע סיפורים אישיים, סיפורים אנושיים שייגעו בהם, ירגשו אותם ויתנו להם השראה.

 

אבל מה זה אומר לגבי חברות טכנולוגיות וסטארט-אפ? כיצד בעולם של מוצרים מורכבים כמו תוכנה, אחסון או ביוטכנולוגיה, אפשר לספר את הסיפור ולמשוך את תשומת הלב של העיתונאים והעורכים?

 

1. התחילו באישי

 

סיפור טוב מתחיל קודם כל באנשים. הדרך ליצור עניין ואפילו להלהיב תלויה לא במוצר עצמו אלא דווקא בסיפור האישי שעומד מאחורי פיתוח המוצר.

 

לכן, במקום לספר מה הפתרון שהמוצר מציע או להציג לעיתונאים נתונים יבשים, חפשו את המימד האישי ומה הוביל את מייסדי החברה לפתח את המוצר הזה או האם יש היבטים יוצאי דופן, מעניינים, מרגשים בסיפור האישי שלהם וכמובן דמויות מוכרות ובעלות מוניטין בסצינת הסטארט אפים.     

 

2. מה אתם פותרים?

 

כל מוצר, ודאי של חברת סטארט-אפ, עונה על צורך מסוים. לכן למרות שבאופן טבעי הנטייה שלנו היא לספר על המוצר, ממה הוא מורכב, איך הוא עובד ומהם הפיצ'רים שקיימים בו – עדיף להתחיל בצורך. למשל, סיטואציה יום-יומית מוכרת והאופן בו המוצר שלכם נותן את המענה המתאים.

 

לדוגמא, אם המוצר שלכם עונה על צורך רפואי, ספרו על התמודדות של אדם כלשהו אשר התמודד עם אותה בעיה והפתרון שלכם הצליח לסייע לו להתגבר על אותה בעיה או לפחות להפחית את השפעתה.    

 

3. הפכו למובילי דעה

 

חברה היא קודם האנשים שמובילים אותה. לכן, קיימת חשיבות לזהות את מובילי החברה, או לפחות לאחד מבעלי התפקידים המרכזיים כמומחה בתחום בו היא פועלת.

 

נצלו אירועים אקטואליים הקשורים לתחום העיסוק של החברה, כתבו מאמרים מקצועיים, השתתפו בכנסים מקצועיים הזוכים לכיסוי עיתונאי וכך יותר ויותר יכירו אתכם ויזהו אתכם כאוטוריטות בתחום. במעמד כזה, יהיה הרבה יותר קל לספר את הסיפור ולשווק אותו לעיתונאים.

 

 

4. חבירה למתחרים בכתבות רוחב (פיצ'רים)

 

אתם לא היחידים בענף בו אתם פועלים. לכן, כדי לספר את הסיפור שלכם, אפשר לגייס עוד כמה חברות הפועלות בשוק זה וכך הכתבה תוכל להציג את הנושא ממספר היבטים שונים דרך החברות הפועלות בו. אמנם תיאלצו לחלוק את הבמה עם חברות נוספות – ייתכן כי במידה מסוימת גם מתחרות–  אך גם למצב את החברה שלכם כמובילה בתחום.

 

5. סרטון אפקטיבי

 

סרטון הוא כלי אפקטיבי לספר סיפור וכיום, כאשר המדיה עוברת לדיגיטל אז העיתונאים יכולים גם לעשות בזה שימוש ולשלב זאת במסגרת הכתבה. העלויות של הפקת קליפ כבר לא בשמיים וכך כאשר אתם מנסים לעניין את העיתונאי לעשות עליכם כתבה, סרטון איכותי יכול בהחלט לעשות את העבודה.

 

6. מצאו את הכתב והמדיה המתאימים

 

כדי שהסיפור שלכם יזכה לאוזן קשבת, צריך גם למצוא את האוזן המתאימה ביותר. הסיכוי לכך תלוי ביכולת שלכם לשכנע את העיתונאי וכמו כולנו, הם בעלי תחומי עניין והעדפות שונות.  ולכן כדאי לעקוב וללמוד את העיתונאי וכך לדעת האם הוא המתאים ואיך להעביר לו את המסר.

 

גם אמצעי התקשורת משחק תפקיד חשוב. למשל, מדורים טכנולוגיים של העיתונות העסקית יחפשו קודם כל היבטים כספיים ועסקיים ולעומתם, כתבי טלוויזיה יחפשו קודם כל מרכיבים שיכולים "לעבור מסך" ואפשר לצלם במסגרת הכתבה. 

 

7. היו ממוקדים

 

מיקוד, מיקוד ועוד פעם מיקוד. עיתונאים מקבלים עשרות רבות של פניות ביום ולכן, היכולת שלכם לתפוס את תשומת הלב של העיתונאי תלויה באותם 15 שניות של שיחה טלפונית או ניסוח הכותרת של הודעת המייל ושני המשפטים הפותחים אותו.

 

הקדישו זמן ומחשבה איך להעביר את המסר בצורה ממוקדת ומעניינת שתשכנע להמשיך ולהקשיב ולא להגיע לכפתור ה–Delete, ממנו אין-חזור.

 

לקריאה נוספת:

עשר תחנות שחייבים לעבור בדרך לשיווק האפליקציה שלכם

לדבר עם זרים: כיצד כותבים הודעה ראשונה לאדם חדש ברשת?

איך מגיעים לוול-סטריט ג'ורנל בהשקעה של 300 דולר?

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.