22 יוני 2017 | מיכל צוקרל
כך תבחרו את כוכב הפיתוח הבא שלכם!

אחד מהשלבים החשובים ביותר בהפיכת רעיון טוב להצלחה עסקית הוא בניית צוות המחקר והפיתוח של הסטארט-אפ. הביקוש לכישרונות בתחום הפיתוח הופך את התחרות לקשה מאי-פעם, אפילו החברות הגדולות מתקשות באיתור המועמדים המתאימים ביותר לדרישותיהן.

מציאת המומחה הנכון לסטארט-אפ שלכם וגיוסו הוא גורם הכרחי להצלחה. אספנו עבורכם חמישה טיפים שיסייעו לכם להעסיק את מומחה או מומחית הפיתוח הבאים שלכם, אלו שיפיחו חיים ברעיון שלכם.

אחד מהשלבים החשובים ביותר בהפיכת רעיון טוב להצלחה עסקית הוא בניית צוות המחקר והפיתוח של הסטארט-אפ. הביקוש לכישרונות בתחום הפיתוח הופך את התחרות לקשה מתמיד, אפילו החברות הגדולות מתקשות באיתור המועמדים המתאימים ביותר לדרישותיהן.

 

עבור חברות סטארט-אפ שמשתנות באופן מתמיד ומתקשות להגדיר את הצרכים של העסק שלהן לטווח הארוך, האתגר קשה פי כמה. בבואכם לגייס את הכוכב לו נזקק הארגון שלכם, יש כמה דברים שחשוב שתזכרו:

 

1. המועמד בוחר אתכם

הביקוש הגבוה למומחי פיתוח ולמהנדסי תוכנה איכותיים מביא למעשה למצב שבו המועמדים יכולים להציב תנאים שונים ולדרוש הרבה יותר. זה לא אומר שאתם צריכים להיכנע לדרישות אלו, אלא לבחון לעומק מה יש לארגון שלכם להציע למומחה הפיתוח שאותו תגייסו בסופו של דבר, ולבחור רק את אלו שמראים תשוקה אמיתית למוצר ולרעיון ולא לשולחן הפינג-פונג בחדר הישיבות.

 

 

2. הצעת עבודה כמודעת מכירה

האופן בו מנוסחות משרות הדרושים באתר החברה או במודעות ברחבי הרשת, צריך להיות דומה לזה של מודעה המוכרת מוצר. עליכם לתאר בפירוט את היכולות והתכונות הדרושים לכם. בדומה למודעת מכירה, גם כאן חשוב לתמצת את המידע למינימום מילים ולמקסימום דיוק. אם אתם מקבלים פניות ממועדים שבפירוש אינם מתאימים לכם למרות שהם כן עונים על הקריטריונים בתיאור המשרה, כדאי לכם לשקול לשכתב את הטקסט.

 

 

3. הנייר לא קובע

המועמדים מנסים גם הם ל"מכור את עצמם" לכם ו"מודעת הפרסום" שלהם היא קורות החיים שלהם. תארים, קורסים ועוד הסמכות והכשרות יכולים להראות יפה על הקיר ובקורות החיים, אבל בפועל דווקא אותם מועמדים הזריזים והמתוחכמים, אלו שניחנים ביכולות למידה עצמאית, הם שישיגו תוצאות טובות יותר, מהר יותר, והם דורשים פחות ליווי ניהולי.

 

4. תבדקו בקטן

אין ספק כי אמון הדדי הוא דבר חשוב מאוד במערכת היחסים בין הסטארט-אפ שלכם למומחה הפיתוח אותו אתם מנסים לגייס. ועם זאת, עדיף שתצאו לדייט אחד או שניים לפני שתחליטו ל"עבור לגור יחד". לכן, אם ניתן, התחילו בפרויקט קטן או במשימה מורכבת במתכונת פרילאנס כדי לוודא שהמומחה המועמד מסוגל באמת לבצע את מה שהוא טוען שהוא יכול. כמו כן, תוכלו ללמוד על סגנון העבודה והתקשורת של המפתח שאתם חושבים לגייס. כך תוכלו לבחון הוא מתאים לתרבות הארגונית של הסטארט-אפ שלכם.

 

5. זה בסדר לבקש עזרה

אם אין לכם ניסיון בגיוס מפתחים או מומחים טכנולוגיים אחרים, תוכלו לחסוך לעצמכם זמן רב וכאבי ראש אם תסתייעו באנשי מקצוע בתחומי הגיוס וההשמה הטכנולוגיים. מעבר לכך שהם נושאים באמתחתם היצע של מועמדים, אין ספק כי ניסיונם הרב יכול לסייע לכם לאפיין בצורה מדויקת יותר מהם הצרכים של הסטארט-אפ שלכם, וכך למצוא את אותם המועמדים שעונים על צרכים אלה ואשר כישרונם יעניק לסטארט-אפ שלכם ערך למשך זמן רב.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.