7 יולי 2015 | מערכת StartIsrael
"רוצה ללמוד את תמצית החדשנות מאומת הסטארט- אפ": אני טראדה, מנכ"ל Aniwo, הסטארט- אפ היפני הראשון בישראל

לכבוד ה-Demo Day של Samurai Incubate השבוע, תפסנו לשיחה את מנכ"ל Aniwo, אני טראדה, כדי ללמוד עוד קצת על יזמים יפניים וגם זרים אחרים שמגיעים לעבוד בישראל, על שיתופי הפעולה שלו עם חברות ישראליות והחוויה הכללית ממדינתנו הקטנה ועל האירוע המדובר.

ביום חמישי הקרוב (9/7/15), יתקיים אירוע ה-Demo Day של האינקובטור היפני הגדול .Samurai Incubate Inc בשיתוף עם Million Times. לכבוד המאורע תפסנו לשיחה את מנכ"ל Aniwo, אני טראדה, כדי ללמוד עוד קצת על יזמים יפניים וגם זרים אחרים שמגיעים לעבוד בישראל, על שיתופי הפעולה שלו עם חברות ישראליות והחוויה הכללית ממדינתנו הקטנה (רמז: היא טובה), ועל האירוע המדובר.

 

ספר לי קצת על עצמך ועל הקשר שלך לישראל- איך התחלת לעבוד כאן? 

 

ההתמחות שלי היא בניהול ושיווק. סיימתי תואר שני במנהל עסקים באוניברסיטת קיוטו. לאחר מכן עבדתי כאיש שיווק ומנהל פיתוח עסקי ב- Benesse Corporation, שהיא למעשה חברת החינוך השנייה בגודלה בעולם. ב-2014 החלטתי לבוא לעשות עסקים בישראל ונפגשתי עם "סמוראי", אחד האינקובטורים היפנים הגדולים. לאחר שגייסתי מהם כסף, הקמתי את Aniwo, הסטארט- אפ הראשון שהוקם על ידי יזם יפני בישראל.

 

יש שתי סיבות עיקריות לבואי לישראל. הראשונה היא שישראל היא המקום הטוב ביותר עבור הגשמת החלום שלי, שהוא יצירה חדשנית מועילה שתגרום לאנשים לחייך דרך עסקים גלובליים. כידוע, הדור הקודם של היזמים היפנים יצר חברות מדהימות כמו טויוטה, הונדה, סוני, פנסוניק, טושיבה, אסיקס ועוד. מצד שני, ישנן מעט מאוד חברות מצליחות שמיוסדות בימינו. מהסיבה הזו אני רוצה ללמוד את התמצית של היזמות והיצירה החדשנית מאומת הסטארט- אפ, שבעקבות קריאת הספר הזה באמת הגעתי לכאן. על הדרך, ישנן גם הזדמנויות גדולות ליצירת שיתופי פעולה בין סטארט-אפים ישראליים לחברות יפניות בינ"ל.

 

הסיבה השנייה היא שאני אוהב אתגרים וסיכונים. קיימים מכשולים גדולים בדרך להקמת עסק בארץ זרה, במיוחד בישראל, כיוון שאני המנכ"ל היפני הראשון של סטארט- אפ ישראלי.

 

מה כל כך מיוחד בסטארט- אפים ישראליים שמשך אותך לעבוד כאן?

 

קודם כל, אני מאוד אוהב את האופי הישראלי. הראש הפתוח, החמימות והמהירות שבה הדברים נעשים. בסטארט- אפים ישראליים שאני פגשתי, קבלת ההחלטות היא מהירה, מה שמקל מאוד על העבודה ביחד. חוץ מזה, החברים הישראליים שלי מאוד עוזרים לי. כשאני שואל שאלה כלשהי, מיד אני מקבל את כל האינפורמציה שאני צריך ואת העזרה. לכן אני אוהב את ישראל.

 

למה בעצם זה חשוב לך לעבוד עם ישראלים?

 

זה חשוב באמת, מפני שיש מעט מאוד אנשי עסקים יפנים שעובדים בישראל. אני צריך ליצור קשרים חדשים כל הזמן כדי ליצור רעיונות חדשניים יחד.

 

מהם הדברים הכי חשובים שאנשי עסקים ישראלים צריכים לדעת לפני שהם נכנסים לעסקים עם יפנים?

 

אתם חייבים לדעת שלחברות יפניות גדולות לוקח הרבה זמן לקבל החלטות. עם זאת, הן מאוד אמינות ויש להן הרבה כוח להרחיב ולמנף את העסק שלכם, כך שכדאי לנסות לייצר שיתופי פעולה עם חברות ומשקיעים יפנים.

 

לגבי משתמשים יפנים, להם יש תרבות ייחודית שאינה דומה לתרבות האמריקאית, האירופאית או אפילו אסייתית אחרת. לכן אתם חייבים להבין את התרבות הזאת ואת מנהגיה.

 

דיברת על תרבות. עם הבדלי התרבות הקיצוניים האלה, איך אפשר להקל על האינטראקציה בין אנשי עסקים יפנים וישראלים?

 

אישית, אני לא מרגיש שיש איזו בעיה ביצירת הקשר ביני לבין אנשי העסקים הישראלים. אני מתחבר לסגנון הישראלי, לראש הפתוח ולדיבור הישיר. עם זאת, כדאי להדגיש שיפנים נורמליים הם בדרך כלל די ביישנים, כך שעליכם להבין את הסיטואציה. אם משהו לא כל כך זורם, זה לא בהכרח אומר שהם מהססים לגביכם, אלא שהם פשוט קצת ביישנים.

 

מהם הדברים שהופכים את ישראל לחזקה עבור השוק היפני?

 

לסטארט- אפים ישראלים יש טכנולוגיה מתקדמת ביותר שטובה מאוד עבור יפן. לדוגמה, שוק הבריאות היפני הוא אחד מהגדולים ונמצא בצמיחה. אבטחת סייבר היא שוק שצומח גם כן. האולימפיאדה תתקיים ביפן בשנת 2020, כך שצרכי השוק גדלים בהתמדה.

 

ספר לי על הפרויקט הנוכחי שלכם בישראל.

 

אני מנהל פלטפורמה לעסקים שנקראת Million Times. המטרה שלה היא לחבר בין סטארט- אפים למשקיעים בישראל. נוסף לכך, יש לנו הרבה לקוחות יפנים במתעניינים בשיתופי פעולה עם ישראלים.

 

התחלתי את Million Times בגלל החוויה שלי כיזם צעיר- ישנם הרבה מכשולים חיצוניים בניסיון להקמת מיזם: רשת קשרים, כסף, ידע ועוד. אני מנסה ליצור עולם טוב יותר על ידי נתינת פתרון לפערים הללו.

 

מהו החזון שלכם?

 

החזון שלנו הוא להפוך לפלטפורמת החדשנות הפעילה ביותר בעולם. כצעד ראשון, אנחנו עומדים להפוך לפלטפורמה הגדולה ביותר המגשרת בין ישראל ליפן. לא מדובר רק בפלטפורמה האינטרנטית, אלא גם בזו שבעולם האמיתי. כבר היו לנו מספר אירועים שבהם חיברנו בין סטארט- אפים למשקיעים.

 

מה מייחד את Million Times? מה יש בה שאין באחרות?

 

יש לנו כמה נקודות המייחדות אותנו. ראשית, אנחנו אוספים מצגות שלמות מהסטארט- אפים להצגה למשקיעים. אף פלטפורמה אחרת לא מציגה מצגות שלמות. חוץ מזה, אנחנו מפתחים כרגע גם מערכת חיפוש והתאמה בשימוש עם בינה מלאכותית. בנוסף, אנחנו מתמקדים נכון לעכשיו בישראל ויפן. אנחנו בהחלט נהפוך לגשר הראשון והגדול ביותר בין עסקים בישראל ויפן.

 

ספר לי על Samurai Incubate ועל הקשר שלהם לישראל.

 

זהו האינקובטור המוביל מיפן. הם כבר השקיעו ביותר מ-80 סטארט-אפים ביפן וב-16 סטארט- אפים מישראל. הם מתמקדים בעסקים באינטרנט. יש להם רשת קשר חזקה מאוד ביפן, כך שיש להם סינרגיה עם סטארט-אפים שמעוניינים להרחיב את העסקים גם ליפן.

 

כרגע הם מארחים את אירוע הדמו דיי שיתקיים השבוע, בשיתוף איתנו. המטרה של האירוע היא ליצור גשר בין ישראל ליפן על ידי יצירת היכרות בין משקיעים ישראלים ל"סמוראי" וחברות פורטפוליו, ואז להשיג גם השקעה וגם מערכת יחסים טובה.

 

 האם אתה מחפש הזדמנויות נוספות לשיתופי פעולה בישראל? אתם מתכננים להרחיב את הפעילות כאן?

 

ודאי! הפעילות שלנו בישראל חייבת להתרחב עוד ועוד. זוהי רק ההתחלה של שיתופי הפעולה... אנחנו מצפים לגדול יותר ויותר בישראל ואנו עוד נעשה דברים גדולים.

 

ספר לי על קשיים שיכולים להיות לחברות זרות בעבודה בישראל.

 

ובכן, קשה מאוד להשיג ויזה (זה עלה לנו משהו כמו 20,000 ₪), לייסד חברה ולפתוח חשבון בנק. יותר מזה, הייתי בהלם לראות טילים מעזה עפים מעל לראש שלי ביום הראשון לחיי בישראל... בכל אופן, לא יכולתי לעצור את האתגר בגלל החלום שלי.

 

עם כל הקשיים הללו, מה בכל זאת משאיר אותך כאן?

 

האקו-סיסטם של הסטארט- אפ בישראל הוא מדהים. יש הרבה יזמים ואנג'לים וקרנות הון סיכון שיש להם חשיבה מאתגרת. חוץ מזה, הממשל וחברות עולמיות עוזרים להם לייצר חדשנות. אני אוהב את המצב הזה ולומד מזה המון.

 

לדעתך, מהו הדבר האחד שחייב להיות ליזמים בכדי להצליח באמת?

 

שאפתנות, היא הדבר החשוב ביותר עבור יזמים. סטארט- אפ זה קשה מאוד, אבל אם מייסדי חברות יתמידו בשאיפותיהם ובאמביציה שלהם, הם ימשיכו לאתגר את עצמם ויצליחו.

 

ולסיום, מהו הטיפ #1 שלך עבור סטארט- אפים שרק מתחילים את המסע שלהם?

 

סטארט- אפ בשלב מוקדם חייב להיות בפוקוס. אם אין מיקוד, אי אפשר להשיג דבר. יש תחרות גדולה, כולל נגד חברות גדולות, כך שסטארט- אפ חייב להתמקד בשוק מסוים. המיקוד שלנו הוא בפלטפורמה חדשנית בין ישראל ליפן. אנחנו השחקן היחיד במגרש הזה ונהיה פלטפורמת החדשנות מספר אחת בישראל ממש בעתיד הקרוב.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.