22 אוגוסט 2016 | מת'יו טורן
כיצד 8 מייסדים אלה מחדשים את התרבות של החברה

התרבות של החברה שלכם לא רק מציבה את הטון עבור העובדים שלכם, אלא היא גם מעצבת את האופן בו הצרכנים מתקשרים אתכם, כיצד הם תופסים את המותג שלכם ובאופן אולטימטיבי את היכולת של החברה שלכם לצמוח. לפיכך, תרבות החברה צריכה להיות בראש סדר העדיפויות של כל המנהיגים.

סימון סינק כתב פעם "לקוחות לעולם לא יאהבו חברה עד שהעובדים של החברה יאהבו אותה". ציטוט זה הוא תזכורת לכל המנהיגים העסקיים על האפקט העוצמתי של תרבות חברה מתחשבת ובעלת כוונה.

התרבות של החברה שלכם לא רק מציבה את הטון עבור העובדים שלכם, אלא היא גם מעצבת את האופן בו הצרכנים מתקשרים אתכם, כיצד הם תופסים את המותג שלכם ובאופן אולטימטיבי את היכולת של החברה שלכם לצמוח. לפיכך, תרבות החברה צריכה להיות בראש סדר העדיפויות של כל המנהיגים.

 

 

אני לא לגמרי בטוח מתי או כיצד שולחן הפינג-פונג הפך לסמל התרבות הנחשקת, אבל נוכחותו של שולחן פינג-פונג במשרד שלכם לא מתירה באופן אוטומטי לכם להתעלם מהאחריות שלכם לבנות ולטפח באופן אקטיבי תרבות פרודוקטיבית ואפקטיבית.

פינוקים כמו שולחנות פינג-פונג יכולים לעבוד ולהשיג תשומת לב ראשונית לחברה שלכם, אבל זה לא מספיק כדי להרוויח חיבה או מחויבות מהצוות או הלקוחות.

כדי לגרום לעובדים שלכם - ולאחר מכן ללקוחות שלכם - להתאהב בחברה שלכם, עליכם להעניק להם את ההזדמנות המתאימה. היזמים מאחורי חברות אלה מיקדו את ניסיונותיהם בבניית תרבות חברה ייחודית ומרשימה:

 

 

John Hall and Kelsey Meyer, co-founders of Influence & Co

לא רק שהם יצרו חברת שיווק תוכן שנקטה בגישה חדשנית לתעשיית ה-PR המסורתית, אלא הם טיפחו חברה שמקבלת פרסים.

מעבר לחופש בתשלום ללא הגבלה ולוחות זמנים גמישים, המייסדים עשו הבניה מחדש לצוות שלהם ב-2015, ביטלו מחלקות מסורתיות והציגו pods של שירות לקוחות. Pods אלה - שנראים כמעט כמו עסקים עצמאיים של העובדים - תומכים טוב יותר בתקשורת, יצירתיות ואוטונומיה של העובדים שמעודדת אותם לאמץ גישה יזמית ולחשוב מה הדרך הטובה ביותר עבורם לעבוד עבור הלקוחות שלהם.

יחד עם אירוח של אחד מאירועי סופ"ש סטארטאפ גדול ביותר במשרד שלהם, הם גם מאחרים סופ"ש סטארטאפ פנימי במהלך חופשת החברה. האירוע מעניק לכל העובדים את ההזדמנות להציג רעיונות חדשים - עבור מוצרים, שירותים, תהליכים וכדומה - ישירות למנהיגות של החברה. צוותים נוצרים סביב ההצעות הטובות ביותר ושלושה רעיונות נבחרים ונשקלים עבור יישום בחברה כולה. אירועים אלה מציגים את ההשקעה של החברה בעובדיה וברעיונותיהם, כולל כיצד להעניק לחברי הצוות של הבעלות על הכיוון העתידי של החברה.

 

 

Al Goldstein, John Sun and Paul Zhang, co-founders of Avant

בדצמבר 2012, ג'ון סון ופול זאנג השלימו את Y Combinator וחברו עם אל גולדשטיין לבנות את Avant, חברת הלוואות אונליין שמציעה הלוואות אישיות.

התרבות ששלושתם יצרו בחברה זו אינה מה שהייתם מצפים מחברת שירותים פיננסיים מסורתית. המייסדים דחו בירוקרטיה ובמקומה אימצו מנטליות של "הרעיון הטוב ביותר זוכה". ימי צוות, ישיבות town halls, ויציאות קבוצתיות מעניקים לחברי הצוות הזדמנות ללמוד ממחלקות אחרות, לשאול שאלות ולדבר באופן גלוי עם מנהיגות החברה וכך לבנות תחושה של קהילה.

זה יותר ממנוי לחדר הכושר או לוחות זמניים גמישים, הם מאמינים שהמחויבות שלהם לתקשורת ושקיפות תומכת בתרבות הביצועים הגבוהים שלהם. ועם צוות שצמח למעל 800 עובדים בפחות מארבע שנים, הם כנראה מתקדמים בכיוון הנכון.

 

 

Landon Ray, Pin Chen and Steven Schneider, co-founders of Ontraport

יזם סדרתי בעצמו, לנדון ריי ייסד את Ontraport יחד עם פין צ'ן וסטיבן שנידר, כפתרון טכנולוגי עליו יזמים ומנהיגי עסקים קטנים יכולים לצמוח ולפעול ביתר יעילות. כל חברי הצוות חולקים את הרוח היזמית הזו ותשוקה ליזמות יעילה אך מאוזנת מעצבת את התרבות זוכת הפרסים של החברה. 

תרבות החברה מציגה ימי חופש בתשלום ללא הגבלה ותכניות אימון גופני שמסייעות לכולם לשמור על איזון טוב יותר. החברה מציעה גם שלוש שעות חופשיות מאימיילים ביום כדי לשמור שהעובדים פרודוקטיביים ויעבדו ללא הפרעה. תמריצים כאלה עולים בקנה אחד עם המטרה של החברה לתמוך בלקוחות ולספק איזון עבודה-חיים יעיל ופרודוקטיבי ביחד עם חיים אישיים בריאים. 

 

 

Erik Huberman, founder of Hawke Media

בהובלתו של אריק הוברמן, מדובר בחברת CMO דיגיטלית שדורגה חמישית ברשימת HappyCity’s Top 10 Happy Places to Work ב-2015. 

בנוסף לארגון תחרויות משרד חברותיות, החברה מגייסת עובדים תוך כדי התבססות על אישיות. למעשה, COOהחברה, טוני דלמרקד אפילו פרסם את שלושת מרכיבי תרבות החברה במאמר ב-Entrepreneur ואחד מהם הוא "אל תהיה דביל".

התרבות מאופיינת על ידי נכונות העובדים ללמוד, להיות קולים ולעשות כל מה שנדרש כדי להשלים את העבודה. יותר מכישורים טכניים ספציפיים (שניתן ללמוד במהלך הכשרה), המאפיין האישיותי של משתפי פעולה, וכאלו שמשלימים את העבודה היא מה שמחפשים אצל עובדים חדשים. החברה מבינה שכאשר הצוות שלכם מורכב מאנשים קולים וכיפיים שמוכנים לעשות הכל כדי לדחוף את העסק קדימה, הצלחתם לבנות תרבות ארגונית מבוססת ויציבה.

 

 

 Dr. Deepak Upadhyaya, founder of KalpTree Energy

ד"ר דיפק אודהאיה ייסד את KalpTree Energy עם שנים של ניסיון בסביבות סטארטאפ, הצלחה בחדשנות מסחרית וחזון ברור לביצוע שינויים רדיקליים באופן בו אנשים משתמשים באנרגיה ניידת.

הצוות כולל מהנדסים ומדענים מוכשרים המבינים שלהביא רעיונות חדשניים לשוק דורש מחויבות ללא הגבלה לעתיד טוב יותר. מחויבות זאת לא משיגה תוצאות בעד עצמה, ולפיכך התרבות וסגנון המנהיגות בחברה מתמקדת סביב מה שנקרא CPR: שיתוף פעולה, התמדה ותוצאות (collaboration, persistence and results).

כישלון הוא בלתי נמנע וכאשר מנסים לבצע שינויים רדיקליים באנרגיה עליכם להיות מסוגלים לקבל את הכישלון, ללמוד ממנו ולנסות שוב. תרבות זו היא שמאפשרת לעובדי החברה להיות בעלי מוטיבציה ולשמור על הרעיונות שלהם, למרות המכשולים בדרך.

 

 

Jorn Lyseggen, founder of Meltwater

ג'ורן ליגסן הגדיל את Meltwater מצוות של שניים ב-shipyard shack נורבגיה לחברת מודיעין מדיה גלובלית עם משרדים ב-20 מדינות.

לשמור על תרבות חברה טובה היא עבודה קשה במשרד אחד בעיר אחת - אבל עם משרדים מסביב לעולם, זה דורש מחויבות אמיתית לתרבות ולשמירה על ערכי יסוד בקנה אחד.

יוזמות כמו קבוצות משאב של עובדים ותכניות קהילתיות, מעניקות לעובדים הזדמנויות לדחוף את עצמם, לשתף פעולה בפרויקטים מחוץ לתפקידים שלהם ולתמוך במטרות וארגונים שחשובים להם. קבוצות ותכניות אלה מושרשות בערכי היסוד של החברה, מעניקות לעובדים את ההזדמנות להרגיש מחוברים יותר לחברה ולשפר את התרבות שלה.

 

 

Joe Griffin and Jay Swansson, co-founders of ClearVoice

ג'ו וג'יי עבדו יחדיו מאז 2005 והם לבסוף הפכו לשותפים עסקיים ב-2009. לאחר שזיהו צורך חיוני בשוק, השניים הקימו פלטפורמה לשיווק תוכן ClearVoice ב-2013. צוות ClearVoice מגלם רוח עם תשוקה, עבודה קשה ויצירתיות.

ClearVoice שומר על "תרבות בית קפה" עם שולחנות עמידה, חדרים שקטים ומוסיקה המתנגנת כל העת. עם ועדת תרבות שנפגשת באופן שגרתי לארגן פעילויות כמו תחרויות אפיה, נסיעות תרומה ומסיבות בריכה, יש לעובדים תחושה של משפחה. משחקי בייסבול ואפילו "אולימפיאדה של המשרד" כולם חלק מהנורמה.

 

 

Wil Schroter, founder of Startups.co

באמצעות ייסוד של 9 חברות סטארטאפ, וויל שרוכטר למד רבות על הדרך לשמר פרודוקטיביות למרות המחזורים הקשים של הקמת עסקים. אחד הדברים שהוא שם לב אליהם היה השינויים במידת האנרגיה של הצוות בין יום שני לשישי כל שבוע. ימי שני ושלישי היו מאוד פרודוקטיביים אבל עד יום שישי נראה כי הפרודוקטיביות כמעט ונעלמה.

לכן לפני מספר שנים הוא והצוות שלו ב-Startups.co ניסו רעיון חדש: "עבודה מהבית בימי רביעי". הרעיון היה שאם חברי הצוות לא ירגישו שהם הולכים לעבודה יותר מיומיים ברציפות הם יוכלו לקבל הקלה מסוימת בימי רביעי בעבודה מהבית.  זה יאפשר להם להספיק מטלות חיים נורמליות, החל מכביסה ותורים לרופא ועד לבילוי בחיק המשפחה.

התכנית עבדה היטב והפכה להיות סממן לתרבות העבודה בחברה. כפי ששורכטר מדווח "אנחנו עכשיו תוקפים את חמישי ושישי עם אותה אנרגיה שיש לנו בימי שני ושלישי. זה כמו לעבוד בספרינטים קצרים לעומת מרתון ארוך ומתיש וזה מוביל ליותר יצירתיות ואינטראקציה. אני גם נהנה לקבל החלטות ניהוליות בעודי בפיג'מה".

 

 

תרבות של החברה שהעובדים שלכם אוהבים אינה מוגדרת על ידי שולחנות פינג-פונג או בירה חופשית בחדר המנוחה. בעוד שתגמולים אלה נחמדים עבור הצוות, תרבות חברה עוצמתית באמת קשורה לאמון, כבוד ואוטונומיה לאפשר לעובדים שלכם לעבוד באופן הטוב להם ביותר. חברות אלה עם ביצועים גבוהים וצמיחה מהירה מצאו את מה שצריך כדי להוות השראה עבור העובדים שלהם. קחו עמוד אחד מהספרים שלהם ותזהו מה יכול לעבוד בסביבת העבודה שלכם גם כן.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.