7 אוקטובר 2016 | יוסי דהן
הכסף הקטן של הנוסעים לחו"ל שהצמיח סטארט אפ

הרעיון הראשון שלהם היה לייצר מכונה שאתה יכול להעביר בה את כרטיס האשראי שלך, לזרוק פנימה את הכסף הקטן שנשאר לך מהנסיעה וכך להעביר את הכסף לחשבון שלך בחברת האשראי. הם פנו לחברות אשראי בארץ ובחו"ל וכולם אמרו להם לא, שזה בלתי אפשרי, שזה עולה יותר מידי כסף, ושיש פה עניין של הלבנת-הון. היום הם יודעים שהם אמרו להם 'לא' רק בגלל שהם היו שני חברים עם מצגת ולא מעבר לזה

כשתומר זוסמן חזר מניו-יורק אחרי 6 שנים שם, הוא עדיין עבד בחברה אמריקאית, ובמסגרת תפקידו הוא טס כל שבועיים לארה"ב במשך שנה. כל פעם כשחזר מנסיעה הוא 'נתקע' עם כסף קטן וכמו כולם הוא תמיד שכח לקחת אותם לנסיעה הבאה שלו. בכל פעם שחזר מנסיעה הוא ספר את הכסף שנשאר לו. פעם זה היה 5$, פעם 12$ ופעם 18$... הוא חשב על זה שיש מליארד וחצי נוסעים בעולם, ושאם כל אחד מחזיק את הסכום הזה אז יש כאן פוטנציאל עסקי עם הרבה מאוד כסף. הוא דיבר על הנושא עם עידן דשא שבאותו זמן היה בן זוגה של אחות של אישתו של תומר.

 

הרעיון הראשון שלהם היה לייצר מכונה שאתה יכול להעביר בה את כרטיס האשראי שלך, לזרוק פנימה את הכסף הקטן שנשאר לך מהנסיעה וכך להעביר את הכסף לחשבון שלך בחברת האשראי. הם פנו לחברות אשראי בארץ ובחו"ל וכולם אמרו להם לא, שזה בלתי אפשרי, שזה עולה יותר מידי כסף, ושיש פה עניין של הלבנת-הון. היום הם יודעים שהם אמרו להם 'לא' רק בגלל שהם היו שני חברים עם מצגת ולא מעבר לזה, כי היום הם עובדים עם כל חברות האשראי. אבל ה-'לא' הזה פתח להם את הדרך לחשוב על כל מיני מוצרים אחרים. ואז עלה הרעיון של iTunes. הם חשבו שאם יש לך כמה דולרים בודדים ב-iTunes אז זה עדיין כמה שירים או אפליקציות שאתה יכול לקנות. ככה בעצם נולד הרעיון של להמיר כסף קטן שנשאר לנו מנסיעה לחו"ל לכסף דיגיטלי. ככה גם נולד שיתוף הפעולה עם PayPal שהתלהבו מרעיון. ואז הוקמה TravelersBox.

 

אתם מוזמנים להאזין לראיון עם תומר זוסמן (CEO) ועידן דשא (CTO), המייסדים של חברת TravelersBox. בראיון תומר ועידן מספרים על תהליך גיוס ההשקעות לחברה, על האתגרים השיווקיים העומדים בפניהם ואיך הם מתמודדים איתם, על שיתוף הפעולה היוצא דופן שיש להם עם ענקית מנוע החיפוש הסיני Baidu ועוד.

 

מתוך הראיון

"גייסנו בחורה מסין שהיום מנהלת את כל האיזור של סין, כי סין זו פשוט קטגוריה בפני עצמה. היא הייתה פה בארץ לפני כמה חודשים והיא הראתה לנו איזשהו סרטון מחברה שמציגה איך היא מראה את המוצר שלה. הסתכלנו על הסרטון ואמרנו לה 'תקשיבי, זה הסרטון הכי נוראי ברמת ה-UI שראינו'. והיא אמרה לנו 'תקשיבו, היום זה הסרטון הכי חם בסין'. וזה רק גורם לך להבין שאתה פשוט לא מבין תרבות אחרת ברמה השיווקית, ולחלוטין זה האתגר הכי גדול שלנו היום. ולכן חיזקנו את החברה בעובדים שהם בעצם נמצאים במדינות אחרות ומכירים תרבויות אחרות. אני לא יכול לצפות ממנהל שיווק ישראלי להבין איך משווקים לסין כמו שאני לא מצפה מהמנהלת שיווק הסינית שלנו להבין איך משווקים לישראלים. אז זה לחלוטין היום האתגר הכי גדול לחברה בינלאומית מהסוג הזה."

(תומר זוסמן על האתגר השיווקי הגדול ביותר כיום ב-TravelersBox)

 

לראיון המלא עם תומר זוסמן ועידן דשא

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.