1 נובמבר 2016 | מערכת StartIsrael
כל מה שרציתם לדעת על תערוכת ה-Expo

הנושא שנבחר להוביל את אקספו 2017 בקזחסטן הוא אנרגיה חדשה. לכולנו זה נשמע כמו קלינטק, אבל למעשה אנרגיה חדשה טומנת בחובה דיספלינות שונות החל מחסכון באנרגיה כמו תחבורה חכמה יותר או אנרגיה חלופית (ביו דלקים, אנרגיה סולרית וכן הלאה) ועד בקרה, שינוע ועוד.

ה-Expo היא התערוכה החשובה בעולם, זו שלמענה נבנה מגדל אייפל, ובה הוצג לראשונה עוד במאה הקודמת מכשיר הטלפון. כל יזם מצליח יספר לך שאי אפשר להכנס לעולם היזמות בלי להתעדכן ולקבל השראה מהחידושים וההמצאות האחרונות בתחומו. האקספו היא המקום לעשות זאת, מ-1851 ועד היום.

 

בשנה שעברה בתערוכת האקספו שהתקיימה במילאנו הציגו 145 מדינות את החידושים בתחום המזון והחקלאות. בקיץ 2017 הולכת התערוכה לנחות בקזחסטן.

 

אנחנו כבר מתרגשים לקראת התערוכה הקרבה, הרשו לנו לספר לכם למה גם לכם כדאי להתרגש:

 

בגלל האפשרויות...

קזחסטן היא המדינה התשיעית בגודלה בעולם מבחינת שיטחה והגדולה ביותר במרכז אסיה. בקזחסטן 18 מליון תושבים והיא עשירה במחצבים טבעיים כמו נפט, אורניום, גז טבעי ועוד. כל אלו הופכים את המדינה הזו לקרקע פוריה לעבודה עבור יזמים ישראלים. תערוכת האקספו בקזחסטן תערך בסימן אנרגיה בעלות משוערת של 5.2 מליארד דולר, והיא תהיה מהאקספואים המושקעים ביותר שנראו מאז תולדות התערוכה (אי שם במאה ה-19, זוכרים?).

 

 

 

בגלל האנרגיה החדשה

הנושא שנבחר להוביל את אקספו 2017 בקזחסטן הוא אנרגיה חדשה. לכולנו זה נשמע כמו קלינטק, אבל למעשה אנרגיה חדשה טומנת בחובה דיספלינות שונות בניהן חסכון באנרגיה (לדוגמא תחבורה חכמה יותר), אנרגיה חלופית (ביו-דלקים, אנרגיה סולרית, אנרגית מים, אנרגיה ביו-תרמית וכן הלאה) ועד בקרה ושינוע ועוד. למעשה שנת 2017 היא השנה שבה העולם הולך להתקדם לעבר האנרגיה הירוקה בגלל נקודת האיזון בין עלויות יצור חשמל מפחם לעלויות יצור חשמל מאנרגיות המתחדשות. אין ספק כי יש כאן הרבה מקום לשיתוף פעולה ויצירתיות מצד היזמים הישראלים בחו"ל. 

 

בגלל הנציגות הישראלית

במהלך החודש האחרון נערכה באסטנה, בירת קזחסטן, תחרות סטארטאפים בתחום האנרגיה החדשה NewEnergy#, כאשר המנצחים בתחרות יזכו להציג את הסטאראפ שלהם בביתני האקספו 2017. מתוך 800 חברות סטארטאפ מכל העולם שהגישו השתתפות, הגיעו לגמר 30 חברות. אתם יכולים לנחש כמה מתוכם הן חברות ישראליות? התשובה היא 6 חברות! כלומר 20% ישראלים.

 

לסיכום, למה כדאי לכם להגיע לתערוכת האקספו? קודם כל כי זו ההזדמנות שלכם להכיר את קזחסטן, המדינה המרתקת, היפייפיה והגדולה ביותר במרכז אסיה. בנוסף זו ההזדמנות שלכם להשתתף בתערוכה החשובה בעולם ולהיחשף לממשל שמקבל בזרועות פתוחות חדשנות ויזמות, החל מעיריית אסטנה ועד למשרדי הממשלה המובילים של קזחסטן.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.