10 נובמבר 2016 | מערכת StartIsrael
בלעדי: המהפכה של מלאנוקס בקצב העברת הנתונים

פעמים נדירות אשר בהן אנחנו יכולים להצביע על טכנולוגיה מסוימת ולהגיד "הנה, זה משהו שבאמת הולך להביא לשינוי". הפעם נפלה לידנו הזכות לעשות זאת. חברת מלאנוקס הישראלית משיקה בימים אלו טכנולוגיה חדשה המכפילה את קצב העברת הנתונים ומאפשרת קצב מקסימלי של 200Gb/s!

פעמים נדירות אשר בהן אנחנו יכולים להצביע על טכנולוגיה מסוימת ולהגיד "הנה, זה משהו שבאמת הולך להביא לשינוי". הפעם נפלה לידנו הזכות לעשות זאת. חברת מלאנוקס הישראלית משיקה בימים אלו טכנולוגיה חדשה המכפילה את קצב העברת הנתונים ומאפשרת קצב מקסימלי של 200Gb/s! כדי להבין את גודל המהפכה תפסנו את גלעד שיינר, סמנכ"ל השיווק במלאנוקס לשיחה.

 

איזו טכנולוגיה הייתה בידנו בעצם עד היום?

"טכנולוגית הקישוריות המהירה ביותר הזמינה כיום תומכת בקצב העברת נתונים מקסימלי של 100Gb/s. הטכנולוגיה החדשה מכפילה את מהירות העברת הנתונים מ- 100 ל-200Gb/s, ובכך מאפשרת למרכזי מידע להכפיל את הקיבולת שלהם ולהעביר נתונים בשיאי מהירות חדשים!".

 

 

 

גלעד שיינר, סמנכ"ל שיווק "מהירויות העברת הנתונים החדשות ישפיעו על חיי כולנו" צילום: יח"צ מלאנוקס

 

 

מהו החידוש הטכנולוגי שאפשר לכם להגיע ל-200Gb/s?

"כדי להעביר נתונים במהירות גבוהה יותר, צריך לפתח מספר יכולות: שבבי סיליקון שיכולים להעביר את הנתונים מהר יותר, מעבר לתהליכים טכנולוגיים המאפשרים מהירות גבוהה יותר יחד עם צריכת אנרגיה נמוכה יותר, פתרונות כבלים וטרנסיברים מבוססי סיליקון פוטוניקס שיכולים להניע נתונים מעל סיבים אופטיים, ופיתוח מנועים חכמים המסוגלים לעזור בניתוח הנתונים תוך כדי תנועתם במרכז המידע. הזמן שלוקח לתעשייה לפתח דור חדש של קישוריות נע בין שלוש לחמש שנים. מלאנוקס שמרה עד כה על קצב של עד שלוש שנים בין דורות, ועכשיו הצלחנו לקצר את הזמן הזה לשנתיים — זהו הזמן שלקח לפתח את הטכנולוגיה החדשה".

 

מי הולך להיות מושפע מקצב העברת הנתונים החדש?

"אנחנו חיים כיום בעולם של נתונים, ואנו מייצרים וצורכים כמויות נתונים שרק צומחות. נתונים משפיעים על חיי היום יום שלנו במגוון תחומים: תקשורת ברשתות חברתיות, עיצוב מכוניות טובות ובטוחות יותר, חיזוי מזג אוויר, גילויים ופריצות דרך מדעיות, ביטחון לאומי, מניעות הונאות פיננסיות ועוד. החיים שלנו כיום תלויים בנתונים, ובאיזו מהירות אנחנו יכולים לנתח כמויות הולכות וגדלות שלהם. חברת פייפאל (PayPal) למשל צריכה לדעת למנוע הונאות אשראי בזמן אמת, ולכן צריכה יכולות המאפשרות ניתוח של כל העברות הכספים. מכוני חיזוי אקלים צריכים לחזות סופות בדרכן ליבשה בכדי למנוע אובדן חיי אדם. מכוני בריאות יכולים לפתח תרופות מרפא למחלות באמצעות ניתוח כל המידע מהעבר. אינטליגנציה מלאכותית צריכה 'ללמד' מכונות לחשוב באופן דומה למוח האנושי כדי לפתח מכוניות אוטונומיות. וכל הדוגמאות האלה הן רק חלק קטן ממגוון היישומים האפשריים, חלקם כבר הפכו למציאות בזכות מהירויות הנתונים הקיימות, וחלקם קרוב מאוד. ככל שנאפשר העברת וניתוח נתונים במהירות גבוה יותר, יוכלו יישומים להתממש, להתפתח ולהשתפר. מהירויות העברת הנתונים החדשות ישפיעו על חיי כולנו". 

 

אז מה לא היה אפשרי עד היום ועכשיו יהיה בהישג יד בזכות מהירות הגלישה החדשה?

"אם לא נוכל להניע נתונים במהירות גבוהה מספיק, לא נוכל לנתח אותם מהר מספיק, כתוצאה מכך לא נצליח לפתור בעיות ולפתח את הטכנולוגיה של העתיד. עם הטכנולוגיה החדשה נוכל, לדוגמא, לקצר את זמן פיתוח מכוניות חדשות משנים לכמה חודשים בלבד. כבר היום אנו רואים את הצורך במהירויות עוד יותר גבוהות, למשל, על מנת למפות את המוח האנושי אנו נצטרך לפתח טכנולוגיה עתידית שתספק ביצועים הגבוהים פי 10 ממה שזמין לנו כיום."

 

תוך כמה זמן נוכל לדעתך לראות שינוי אמיתי בחיי היום יום שלנו כתוצאה מהטכנולוגיה החדשה?

"אנו רואים את ההשפעות של השימוש יומיומי בטכנולוגית 100Gb/s שלנו ומה היא איפשרה. טכנולוגיית מלאנוקס ל-200Gb/s שתשוחרר לשוק ב-2017 תורגש תוך זמן קצר ובמהרה נוכל לראות את השפעתה."

 

מה הדבר שהכי מלהיב אותך בפוטנציאל שיצרה הטכנולוגיה החדשה?

"אנו חיים בעולם של נתונים, וכיום אנו מנתחים או מנצלים רק חלק קטן ממה שאנו באמת יכולים לנצל. אם נוכל להפיק יותר תובנות מנתונים נוכל למשל למנוע פקקי תנועה בכבישים. נוכל למצוא תרופות למחלות הנוראיות בעולם. נוכל לייצר מערכות הגנה טובות יותר ולשפר את הביטחון הלאומי והאשי. הטכנולוגיה החדשה תשפיע על כל דבר שאנו עושים ביום יום. וזה נהדר לדעת שאתה עוזר להפוך את העולם לטוב יותר עבור המשפחה והילדים שלך."

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.