14 דצמבר 2016 | מערכת StartIsrael
הדרכים הסודיות לכסף הגדול של התאגידים

"הדרך הטובה ביותר להגיע למקבלי ההחלטות בקרנות הון סיכון תאגידיים היא להציג את עצמך בפניהם. משקיעים אוהבים לעתים להרגיש שהם מצאו איזו פנינה חבויה. מן הסתם אני אמליץ להם להשתתף בוועידות שלנו, שם יש ריכוז גבוה של קרנות הון סיכון תאגידיות מסביב לעולם".

טים לפרטי (Lafferty) הוא סמנכ"ל התפעול של Global Corporate Venturing, לפרטי כיהן בתפקידים בכירים בעולמות המכירות והשיווק בחברות מדיה בינלאומיות ועד שנת 2010 הוא היה מנהל מחלקת השירות והמכירות של ה-"Dow Jones" האירופאי. פגשנו אותו לשיחה על קרנות הון סיכון תאגידיות והוא נתן לנו כמה טיפים חשובים עבור הסטארטאפיסטים שמחפשים השקעה לחברה שלהם.

"בשנת 2010 הצטרפתי לקולגה שהקים כמה חודשים קודם לכן את מגזין ה- Global Corporate Venturing. המגזין סיקר השקעות של חברות גדולות בסטארטאפים".

 

אז בעצם החלטת לעזוב תפקיד מצליח ולקחת סיכון?

"תמיד רציתי לעבוד בחברת סטארט-אפ אז וזו הייתה ההזדמנות שלי. הדבר הראשון שעשיתי היה לעזור ולארגן את הועידה הראשונה שלנו – חצי יום עם 80 משתתפים. בחודש מאי הקרוב נקיים את הסִימפּוֹזִיוֹן השביעי של ה-Global Corporate Venturing שנמשך יומיים ומגיעים אליו למעלה מ-400 משתתפים. אנחנו גם מקיימים אירוע קטן יותר בקליפורניה בינואר הקרוב ויש לנו תכניות לקיים קונגרס באסיה בשנה הבאה. התפתחנו ממגזין סחר המקיים ועידות לעמותה המספקת לקרנות תאגידיות המשקיעות בסטארטאפים את כל החדשות והמידע החשוב להם ומקיימת אירועי נטוורקינג עם תכנים לימודיים".

 

מה  תייעץ לחברת סטארט-אפ בתחילת דרכה שמנסה לקבל מימון או השקעה מחברה גדולה?

"הייתי מייעץ להם לפנות לחטיבות המטפלות בקרנות הון סיכון. הם מבינים בסטארטאפים ויש להם רשת פנימית גדולה. גם אם הם לא מבקשים לגייס הון גדול, זה טוב לעלות על הרדאר שלהם מוקדם".

 

איפה היזמים יכולים למצוא את מקבלי ההחלטות בחברות האלו? אילו עיתונים הם קוראים? באיזה ועידות הם משתתפים?

"הדרך הטובה ביותר היא להציג את עצמם. משקיעים אוהבים להרגיש שהם מצאו איזו פנינה חבויה. מן הסתם אני אמליץ להם להשתתף בוועידות שלנו,  שם יש ריכוז גבוה של קרנות הון סיכון תאגידיות מסביב לעולם".

 

איך מקבלי ההחלטות מחליטים באיזה חברה להשקיע?

"יש הרבה גורמים אבל לעתים קרובות זה קשור לאנשים עצמם. לאיזון טוב בין צוות ורקורד מוכח. זה נעשה קל יותר אם יש להם גם לקוחות".

 

העולם הזה השתנה בעשר השנים האחרונות?

"קצב החדשנות גבוה ותאגידים מבינים שהם חייבים לשתף פעולה כדי לשרוד. הם צריכים יזמים יותר מתמיד".

 

האם יש גישות שונות למציאת משקיע במקומות שונים בעולם?

"לא ממש, למרות שמשקיעים אמריקאים באופן כללי מוכנים לקחת סיכונים גדולים יותר ומגוון האפשרויות שם גדול יותר".

 

לפרטי הוא אחד מהנואמים המרכזיים בוועידת Axis המתקיימת הבוקר (ה-14 בדצמבר 2016) בבורסה לניירות ערך בתל אביב. בוועידה זו יוכלו יזמים להיפגש עם משקיעים מתאגידים גדולים, ולאפשר לאותן חברות להכיר את חברות סטארט-אפ המובילות בישראל. "אני מצפה לזה. זה האירוע החדשנות השלישי של Axis שאני משתתף בו, כאשר השניים הנוספים התקיימו בפריז. ישראל הוא מקום מרתק וזה רק ביקורי השני כאן".

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.