27 ינואר 2017 | יוסי דהן
איך בונים חד-קרן – הסיפור של Conduit (רונן שילה)

בשנות השלושים לחייו עבד רונן בחברה בשם אפליקום. לחברה היה מנכ"ל משותף בשם שלמה אלפסי (ז"ל). יום אחד גירה שלמה את הדמיון של רונן ואמר לו: "רונן, יש אינטרנט, קורים דברים... צריך לעשות משהו!!!" רונן הסתכל על דפדפן המוזאיק שהיה באותה תקופה ואמר לעצמו "יכול להיות נורא נחמד שבתוך הדפדפן תרוץ אפליקציה".

רונן שילה סיים תיכון בלי בגרות. בתום שירותו הצבאי יצא לטיול בארצות הברית וקנה מחשבון עם צעדי תכנות מדגם TI55. הוא התלהב מהרעיון שהוא יכול לתכנת. חבר טוב שראה אותו מתעסק בזה המליץ לו ללכת ללמוד מדעי המחשב. בהתחלה זה נשמע לרונן רעיון הזוי אבל אחרי תקופה קצרה התחיל ללמוד מדעי המחשב בטכניון.

 

בשנות השלושים לחייו עבד רונן בחברה בשם אפליקום. לחברה היה מנכ"ל משותף בשם שלמה אלפסי (ז"ל). יום אחד גירה שלמה את הדמיון של רונן ואמר לו: "רונן, יש אינטרנט, קורים דברים... צריך לעשות משהו!!!" רונן הסתכל על דפדפן המוזאיק שהיה באותה תקופה  ואמר לעצמו "יכול להיות נורא נחמד שבתוך הדפדפן תרוץ אפליקציה". הרעיון הזה הוליד את החברה הראשונה של רונן, חברה בשם Double Agent. בחברה שרונן הקים היה בחור צעיר בן 25 בשם דרור ארז. יום אחד, לפני שרונן יצא לארוחת צהרים, הוא סיפר לדרור על אלמנט חשוב במוצר החברה שמאוד קשה ליישום. כשרונן חזר מארוחת הצהריים דרור הראה לו את האלמנט החסר עובד במוצר. מאז רונן ודרור שותפים בארבע חברות נוספות שהקימו ביחד.

 

באחת השיחות של רונן עם דרור, רונן אמר לו שיכול להיות נורא נחמד אם הם יאפשרו לכל בעל אתר להפיץ סרגל כלים. דרור, שנוהג לקטול רעיונות במקום, התלהב מהרעיון של רונן והוסיף אפשרות להגדיר את הסרגל כלים דרך השרת. וכך, עוד לפני שהיה בעולם המונח SaaS - Software as a Service, הציעו רונן ודרור את המוצר שלהם במודל הזה. באותו זמן הם קראו לזה פלטפורמה. הם יצרו סביבה שבה כל בעל אתר יכול להיכנס אליה, לעבוד על ציור של סרגל כלים, להוסיף לוגו, להוסיף כפתורים ולהפיץ את זה. לחברה קראו Conduit.

 

בראיון עם רונן שילה, מייסד ומנכ"ל Conduit, מספר רונן את סיפור הקמת החברה, על הדרך שעברה שהביא אותה לשווי של מיליארד וחצי דולר, על פיצול החברה והיציאה לדרך חדשה כחברת Como.

 

מתוך הריאיון

"אני חושב שבסופו של יום אנחנו צריכים לשאול את עצמנו מה אנחנו משאירים מאחורינו. ומה שאנחנו משאירים מאחורינו זה הצלחה עסקית בראש ובראשונה, כי משם מתחיל הכול, אבל גם מה אתה צורב במוחם של האנשים ואיזה אימפקט אתה עושה על הסביבה. ועל זה אני כן אקח קרדיט ועל זה אני אבדל את עצמנו מאחרים."

(רונן שילה על מה שחשוב בהצלחה של חברה)

לראיון המלא עם רונן בפודקאסט "יזמות או למות"

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.