2 יוני 2017 | יוסי דהן
הטאו של הנמר עם פלי הנמר פלד

אחרי 10 שנים ב־IBM החליט פלי שהוא רוצה להיות עצמאי. בגלל תשוקתו לקריאה החליט ללכת על תחום ההוצאה לאור. אז הוא הציע לאשתו, בת זוגתו לחיים מזה 46 שנה - דליה "הקוסמת" אסיה פלד, להקים את החברה ביחד. לשבועון שהוציאו קראו "אנשים ומחשבים", השבועון היחידי אז בתחום המחשוב והטכנולוגיה

פלי הנמר פלד היה עתודאי בחוג לכלכלה וסטטיסטיקה באוניברסיטת תל-אביב. בסיום לימודיו גויס לממר"ם כאיש פיתוח תוכנה ובסיום שירותו הצבאי גויס לשורות IBM כאיש מכירות. בתפקידו האחרון ב־IBM שימש כאחראי שיווק והדרכה והיה זה שמזמין את הספרים לספריה. בגלל שאהב כל-כך לקרוא קרא כל ספר שהזמין.

 

אחרי 10 שנים ב־IBM החליט פלי שהוא רוצה להיות עצמאי. בגלל תשוקתו לקריאה החליט ללכת על תחום ההוצאה לאור. אז הוא הציע לאשתו, בת זוגתו לחיים מזה 46 שנה - דליה "הקוסמת" אסיה פלד, להקים את החברה ביחד. לשבועון שהוציאו קראו "אנשים ומחשבים", השבועון היחידי אז בתחום המחשוב והטכנולוגיה. הם התחילו כעיתון מודפס והפקת אירועים בתחום. עם כניסת האינטרנט הקימו את פורטל "אנשים ומחשבים" שמגיעה אליו תנועה של עשרות אלפי קוראים.

 

במהלך השנים פלי פיתח את שיטת הנמר ומלמד אותה מזה 30 שנה בסדנאות ברחבי הארץ בעיקר לעובדים בחברות הייטק. פלי כתב גם ספר על השיטה.

 

בראיון עם פלי הנמר פלד, נשיא ומייסד קבוצת "אנשים ומחשבים", מספר פלי את סיפור הקמת הקבוצה ופורס את משנתו "תורת הנמר" המקנה כלים מעשיים להצלחה בחיים המקצועיים והאישיים.

 

מתוך הריאיון:

כל החיים זה אתגרים. אנשים מסתכלים מהצד ואומרים: "איזה כיף, תראה באיזו קלות הוא מצליח..." תמיד אני מספר את זה שכשהייתי מכשיר את אנשי המכירות ב־IBM אז הייתי אומר להם שכשרואים ברווז איך הוא שט, רגוע, על פני המים, לא מתאמץ בכלל... מה שאף אחד לא רואה זה שמתחת לפני המים הוא מדווש בשיא הכוח להתקדם. וזה בדיוק ככה – אצל אחרים הכול נראה טוב מבחוץ, בפנים החיים זה עליות ומורדות, יש משברים כלכליים וכו'. איך שהתחלנו ב־81 כבר ב־82 הייתה מלחמת לבנון. אנשים שעובדים מגויסים, אתה בכלל לא יודע לאן כל אחד הולך, הפעילות במשק נעצרת... והמשכנו. אני אספר לך עכשיו את סוד ההצלחה... תורת הנמר מתבססת על ראשי תיבות של נמרץ, מתמיד ורעיונר. החלק של המתמיד זה הכי חשוב. אתה חייב להתמיד. אז אנחנו התחלנו והתמדנו. ועובדה שאנחנו 36 שנה בתעשייה.

(פלי הנמר פלד על סוד ההצלחה לפי שיטת הנמר)

 

לראיון המלא עם פלי באתר הפודקאסט "יזמות או למות"

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.