18 אוגוסט 2017 | יוסי דהן
מרשת חברתית למסחר פיננסי ועד ארנק דיגיטלי מבוסס בלוקצ'יין (דודו רינג)

בשלב מסוים החליטה eToro לסיים את הפעילות של ה-Colored Coins מכיוון שנדרשה השקעה גדולה מאוד כדי שהמוצר יצליח – מוצר שלא היה במוקד הפעילות העסקית של eToro. חבר של דודו, עמוס מאירי, שכנע את דודו ללכת אחרי החלום שלו - לפתח את הרעיון של Colored coins ולא לתת לרעיון הזה לגווע.

דודו רינג היה סטודנט להנדסת אלקטרוניקה בטכניון כשעבד בחברת גלילאו תחת אייל ולדמן (מייסד ומנכ"ל מלנוקס). כמה שנים לאחר מכן נרכשה גלילאו ע"י מארוול בסכום של 2.7 מליארד דולר.

 

מיד כשסיים את לימודיו בטכניון התחיל לעבוד בחברת ההימורים המקוונים 888. כשאמא של אשתו שמעה שהוא מתחיל לעבוד בחברה שעושה קזינו באינטרנט, היא אמרה לביתה שהוא בטח הולך לעבוד בשוק האפור עבור אחת ממשפחות הפשע... כשדודו הגיע למשרדים של 888 חיכה לו חדר של מחלקת הפיתוח שכלל אותו ועוד שלושה מתכנתים. כעבור כמה שנים ניהל דודו את מחלקת הפיתוח של מוצר החברה. הוא עזב אחרי שהחברה הנפיקה בבורסת לונדון בשווי של קרוב ל-1.5מליארד דולר.

 

את התואר השני שלו במדעי המחשב עשה דודו בבינתחומי שם הכיר את יוני אסיא. יוני סיפר לדודו שהוא ואחיו, רונן אסיא, הולכים להקים סטארט-אפ שישנה את עולם ההשקעות הפיננסי. יוני הצליח להלהיב את דודו ברעיון ובחזון שלו וכך יצאו שלושתם לדרך משותפת והקימו את eToro. לימים, הפכה eToroלרשת החברתית למסחר פיננסי הגדולה ביותר בעולם.

 

אחת הטכנולוגיות שפותחו ב-eToro הייתה טכנולוגיית ה-Colored Coins, מוצר Blockchain שאת פיתוחה הוביל דודו. בשלב מסוים החליטה eToro לסיים את הפעילות של ה-Colored Coins מכיוון שנדרשה השקעה גדולה מאוד כדי שהמוצר יצליח – מוצר שלא היה במוקד הפעילות העסקית של eToro. חבר של דודו, עמוס מאירי, שכנע את דודו ללכת אחרי החלום שלו - לפתח את הרעיון של Colored coins ולא לתת לרעיון הזה לגווע. זמן קצר לאחר מכן הם הכירו את השותף השלישי שלהם, מארק סמרגון, וביחד הקימו את חברת Colu.

 

מאז הקמתה הספיקה חברת Colu, שהתחילה כחברת Blockchain, לעשות פיווט משמעותי עם המוצר איתו התחילה. כיום החברה מספקת ארנק דיגיטלי לקהל הרחב (לשוק ה-Consumers), ארנק דיגיטלי לעסקים וכלי לניהול כלכלה דיגיטלית מקומית. החברה מונה כיום כ-40 עובדים וגייסה עד כה השקעה של 12M$.

 

מתוך הראיון:

"זה עבודת צוות וצריך גם לדעת להעצים ולהעשיר אנשים אחרים. אני תמיד משווה את זה לספורטאי על. יש שני סוגים של ספורטאי-על: כאלה שהם כל-כך כישרוניים שהם מחווירים את כל האנשים האחרים סביבם וכאלה שעושים את השחקנים סביבם טובים יותר. ספורטאי-על הכי טובים בכל הזמנים כמו מייקל ג'ורדון, לארי בירד וליאו מסי הם ספורטאים שידעו לעשות את כל הספורטאים סביבם טובים יותר. הספורטאים שמחווירים סביבם את הספורטאים האחרים זוכים בגביע ה-MVP. אלה שעושים את השחקנים סביבם טובים יותר זוכים באליפות. אותי לא מעניין לזכות ב-MVP – אני רוצה לזכות באליפות!!!"

 

לראיון המלא עם דודו רינג באתר הפודקאסט "יזמות או למות"

תגובות

1. 1 | 18 אוגוסט 2017

1

כריסטיאנו הרים את פורטוגל לגבהים היסטוריים!,כולם מסתכלים על ריאל, קלטו את פורטוגל! ארגנטינה פייבוריטים ונכשלים! פורטוגל זכתה כאנדרדוג כבד!, מילא הזכייה, 12 שנים של חצי גמר מינימום, כשאף אחד לא סופר אותם, עם כריסטיאנו והחברים..,תבינו, "מסי ענק! אבל הוא לא מנהיג" (ציטוט של מראדונה).


הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.