Pixabay
26 יולי 2018 | מערכת StartIsrael
6 טיפים להתגברות על פחד תצוגה

המצגת בשבוע הבא? הגיע הזמן ללמוד איך מתמודדים עם הפחדים ומעבירים אותה כמו שאתם באמת רוצים.

הכירו את פחד התצוגה - אחיו הקטן של פחד הקהל/במה.

ההבדל המרכזי הוא סוג הפעילות: אם בפחד במה וקהל לרוב מדובר בהצגות, מופעים אל מול עשרות אנשים, הרי שלרוב בתצוגה (בעיקר של מצגות בעבודה) מדובר בקהל מצומצם (לרוב לא יותר מ-10), במקצוע שלרוב לא קשור לאומנויות הבמה ולרוב אל מול אנשים מוכרים. למרות התנאים "המקלים", לא ניתן להתעלם מהעובדה שמדובר באחריות כבדה מפני שבסופו של דבר מדובר במוניטין במקום העבודה, בתצוגה שיכולה להיות אל מול אישי מפתח ובנתונים שיכולים לקבוע את עתידה של החברה. לכן, אין שום מקום לזלזל באותו פחד, ומאמר זה נועד להתמודד עם אותם פחדים ולציין דרכים בהן ניתן להפחית את הפחד ולעיתים אף להעלים אותו לחלוטין.

נתחו את הקהל שלכם

שימו לב אל מי אתם הולכים לדבר. כמה אנשים? מה התפקיד של כל אחד מהם? מהו טיב היחסים ורמת ההכרות ביניכם? האם יש נושאים מסויימים ודגשים המעניינים אותם? תשובות אלו יתנו לכם לבוא מוכנים ולפנות בדיוק למה שרלוונטי להם, מה שכבר יגדיל את סיכויי ההצלחה.

דעו את החומר

אתם הולכים להרצות בנושא מסויים, וכדאי שתדעו אותו. ככל שתהיו יותר בקיאים בחומר ותשננו אותו, כך יהיה לכם פחות לחץ, תוכלו לנווט על "טייס אוטומטי", לענות על שאלות, להגיב לדברים לא צפויים או נושאים שלא נכנסו למצגת ועוד. בטחון עצמי נובע מהאמונה ביכולת שלכם, והיכולת שלכם באה מלמידה וידיעה מעמיקה.

סדרו את המצגת שלכם

מצגת שבנויה ומסודרת טוב היא מצגת שנותנת לכם את החומר שאתם צריכים, בזמן שאתם צריכים. שימוש נכון בראשי פרקים יזכיר לכם על מה לדבר, ייתן לצופים תמונת הבנה טובה יותר ובכך המסר עצמו יהפוך למסר מסודר - ומסר כזה הוא זה שעובר לצופים בצורה הטובה ביותר.

התאמנו, התאמנו התאמנו

ההמשך של סעיף 2. גם אם אתם יודעים את החומר, זה לא אומר שאתם עדיין שולטים במבנה המצגת. עברו על מבנה ההרצאה, תזמון, על מה תדברו וכמובן מהן מטרות המצגת. ברגע שתשלבו שליטה הן בחומר שאתם יודעים והן בהעברת המצגת, אין שום סיבה שלא תצליחו להעביר את המסר בצורה טובה.

התכוננו, התכוננו, התכוננו

בסעיף הקודם התכוננתם לצפוי, עכשיו הזמן להתכונן ללא צפוי. מה יקרה אם המצגת לא תעבוד? ואם ישאלו הרבה שאלות? ואם לא יאהבו את הנתונים? אין כמעט מצגת בלי בלת"מ כלשהו, ומקצוען הוא זה שמצליח להתמודד איתו. אל תתנו פקטור גדול למזל, ודאגו להיות מוכנים מראש.

הרגיעו את עצמכם, בעצמכם

מסר מועבר הכי טוב כשאתם רגועים. אם עשיתם את כל חמשת הסעיפים הקודמים, הרי שאין לכם סיבה לדאוג. זה לא משנה אם מדובר באמונה עצמית, מדיטציה, דברי עידוד או שמיעת הרצאה קצרה - עשו את מה שמרגיע אתכם. מצגת רגועה בנפש רגועה בגוף רגוע.

יש לכם מצגת, ואתם יכולים להפוך אותה למצגת איכותית בקלות תיאורטית. את החלק המעשי עליכם לבצע, וזה לא יהיה פשוט - אבל זה בטוח יהיה מתגמל. רוצים להתחיל? התאמנו על להציג את המאמר הזה. בהצלחה!

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.