2 אוקטובר 2018 | מערכת StartIsrael
ביטוח חדשנות: טרנדים וחידושים ב-InsurTech

תחום ה-InsurTech, חדשנות טכנולוגית בעולם הביטוח, הוא חדש יחסית, ומספק לסטארטאפים זריזים בעלי טכנולוגיות רלוונטיות להיות הראשונים שיחדשו ויפתיעו בו. טכנולוגיות חדשות מציפות צרכים חדשים והלקוחות וסוכני הביטוח כמהים לשינוי שיהפוך את החיים של כולנו לקלים יותר לביטוח.

תחום הביטוח, אפילו יחסית לתחומים אחרים, קפא על שמריו למשך שנים ארוכות. בטח כבר הרגשתם את זה, בתהליכי עבודה איטיים מול סוכני ביטוח, או בהתנהלות מסורבלת מול המעביד בנושאי פנסיה. הרגשתם את זה אפילו יותר אם אתם בעצמכם סוכני ביטוח, ולמרות כל הרצון הטוב לייעל ולקדם תהליכים מהר ככל האפשר, נתקלתם בערימות טפסים מיושנות שדרשו עבודה ידנית מונוטונית ונהלים פנימיים ארוכים ואיטיים. בתחום הבנקאות למשל, המצב היה טוב יותר, וכבר לא נדיר להיתקל באפליקציות בנקאות חדשניות שמאפשרות להשלים בדקות תהליכים שבעבר דרשו הגעה לסניף. 
אבל בשנתיים האחרונות משהו השתנה, וטרנד הטרנספורמציה הדיגיטלית מגיע בעוצמה גם למשרדי הביטוח. בניגוד לעולם הפינטק, שכבר רווי בחידושים טכנולוגיים וסטארטאפים שמנסים למצוא את הטכנולוגיה הבאה שתשבש את התעשייה, תחום ה-InsurTech עוד מתפתח, ויש מקום ליד השולחן.

את הרחפן שלכם כבר ביטחתם?

את השינוי מובילים הצורך של חברות הביטוח בתהליכים יעילים ומהירים יותר, ודרישה של לקוחות בשירות מהיר ואישי יותר, שנותן מענה לצרכים חדשים.
בחלק מהמקרים, הצרכים האלה נובעים מגיחתן של טכנולוגיות חדשות – למשל, רחפנים. מדובר במוצר יקר, שמן הסתם מעורר צורך בביטוח, אך חובבי הרחפנים היו מעדיפים לשלם ביטוח רק ברגע האמת – כשהרחפן בשימוש ובאוויר. במקרה הזה, ביטוח שנתי כמו של רכב לא יהיה מתאים. נוצר צורך במוצר ביטוחי חדש, ובטכנולוגיות שיאפשרו לו להתקיים.

גם בתחום הרכב נדרשים שינויים. חברות הביטוח מעוניינות לאפשר לבעלי רכב להוציא פוליסת ביטוח עבור נהג חדש ברכב רק לתקופת זמן מסויים, למשל, סוף שבוע בודד.

בישראל, למשל, עובדת חברת הביטוח מנורה מבטחים עם שני סטארטאפים על מוצרים שלא היו קיימים בעבר. בשיתוף פעולה עם הסטארטאפ Koverr, עובדת מנורה מבטחים על ביטוח סייבר, המאפשר לארגונים לבטח את עצמם מפני איומים דגיטליים.

ויחד עם חברת Flyzen, עובדת מנורה מבטחים על ביטוח שיגן על לקוחות חברות תעופה מפני עיכובים בטיסות, דרך פיתוח שיתממשק עם מאגרי הנתונים של רשויות תעופה ברחבי העולם.

מנורה מבטחים גם משתפת פעולה עם אקסלרטור IBM Alpha Zone על מנת לאתר סטארטאפים שמחזיקים בטכנולוגיות שיגדירו מחדש את תחום הביטוח העתידי.

מה מחפשות חברות הביטוח?

ישנם מספר תחומים טכנולוגיים שמובילים את מהפכת ה-InsurTech:

  1. Robotic Processing Automation – או RPA – בעיקר בתחום ייעול התהליכים הפנימי, טכנולוגיות מבוססות בינה מלאכותית מאפשרות להפוך תהליכים שלמים לאוטומטיים, ומסירים את הצורך בניירת והתכתבות עם סוכן ביטוח אנושי. פתרונות כאלה יוכלו לאשר פוליסות ביטוח עבור צרכים רגעיים או נקודתיים במהירות הבזק.
  2. Chatbots – בעיקר בתחום שירות הלקוחות, צ'אטבוטים שיעניקו שירות מהיר יותר ללקוחות, מבלי צורך להמתין למענה אנושי.
  3. עיבוד תמונה – טכנולוגיות המשלבות Image Processing ועיבוד תמונה יאפשרו לאמוד נזקי תאונות באופן אוטומטי ומידי. גם כאן, המטרה היא קיצור והאצה של תהליכים, באופן שיטיב עם סוכני הביטוח ועם המבוטחים.

ובעיקר, נדרשת נכונות לתהליכים של ניסוי וטעיה, שעד כה היו זרים לדנ"א של חברות ביטוח גדולות רבות, אך מהווים חלק בלתי נפרד מתרבות העבודה של סטארטאפים רבים, במיוחד כאלה המעוניינים להיות חלק ממהפכה חדשה בעולם שעד כה התנגד לשינויים.

 
אקסלרטור הסטארטאפים IBM Alpha Zone  מגייס בימים אלה למחזור 8, ועובד במשותף עם חברת מנורה מבטחים על מנת להציע תמיכה וסיוע לסטארטאפים בתחום ה-InsurTech. האקסלרטור פונה אל סטארטאפים ישראלים, בעלי פתרונות בתחום ה-Analytics, ענן, מובייל, IoT, Machine Learning, מחשוב קוגניטיבי בינה מלאכותית, ובמיוחד כאלה הפונים לשוק ה-Enterprise. לחצו לפרטים נוספים: https://bit.ly/2NihUe2

ההרשמה למחזור הבא תסגר ב-4 באוקטובר 2018.
תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.