19 פברואר 2019 | ברק למפיט
איך לעבור לענן ולהישאר עם רגליים על הקרקע

זה אולי פסיכי, אבל בהחלט לא מנותק מהמציאות. אינספור ארגונים עוברים לענן ומתחילים לגדול בקצב מטורף. אבל כמו בכל מהלך ארגוני, נדרשת זהירות ונקיטת צעדים חכמים. איך עושים את זה נכון?

 

"זה פשוט פסיכי!" אמר יום אחד מנהל באחד הארגונים הבינלאומיים הגדולים. הוא התחיל את דרכו כארגון של 5 עובדים והיום עובד עם 4 מדינות, 3 יבשות, 2 סניפי ענק ואינספור כלים בענן שמטיסים את הארגון ברמה היומיומית.

זה אולי פסיכי, אבל בהחלט לא מנותק מהמציאות. אינספור ארגונים עוברים לענן ומתחילים לגדול בקצב מטורף. אבל כמו בכל מהלך ארגוני, נדרשת זהירות ונקיטת צעדים חכמים. איך עושים את זה נכון?

 

הענן - מטאור בשמי העסקים

מחשוב ענן מרים ארגונים לרמות שהארגון בכלל לא חלם עליהם, מאפשר קצב גידול עצום למנהלים שחושבים בגדול ולסטרטאפים שמתכננים פריצה מהירה קדימה ומביא את עולם המחר להיום.

במקום לבזבז זמן יקר למתכנתים, לשלם הון תועפות למומחים, להמתין שעות ארוכות לטכנאים, לנהל שרתים פיזיים, לגבות את המידע, לדאוג שהוא מאובטח, להיות זמין 24/7, לטפל כל הזמן בתקלות ולהיות תלוי בנותני שירות ברחבי העולם – הארגון שלכם גדל בתוך זמן קצר והופך להיות מטאור בשמי העסקים: כניסה לשווקים חדשים, טיפול בלקוחות במהירות האור, מתן מענה ללקוחות ברחבי כל העולם, טיפול בתקלות עוד לפני שבכלל הבנתם שהן קיימות ותגובה מהירה לכל תנועה בשוק. בעצם, אתם מקדימים את השוק והופכים להיות בולדוזרים .

השירותים בענן מוכיחים את עצמם שוב ושוב ומעניקים למנהלים שרוצים לגדול את ההזדמנות לעלות על הכביש המהיר להצלחה. אבל במקום לבזבז את כל הכסף על ענן ציבורי המוצע על ידי חברות הענק העולמיות, אנחנו מזמינים אתכם לגלות את היתרונות של שירות אישי, הנגשה מקסימלית ותפירה אישית של פתרונות מותאמים בדיוק לארגון שלכם.

אילו פרמטרים מאפשרים להתאים את הכלים של הענן לארגון שלכם?

  • אפיון הענף העסקי
  • אפיון גודל החברה
  • אפיון צרכים ספציפיים
  • איתור בעיות וחסמי גדילה השייכים לעבר
  • הגדרת צרכים ספציפיים והתאמת מוצרי אבטחה, פיקוח, ניטור, ניוד, הצפנה והעברת מידע

 

איך שורדים את המעבר בהצלחה? כמה פרמטרים שחשוב לקחת בחשבון:

היבטים חשובים במעבר לענן

אופי קבלת השירותים- ישנם שלושה סוגים עיקריים של שימושים בענן:

  • שירותי ענן כתשתית (IaaS)
  • שירותי ענן כפלטפורמה (PaaS)
  • שירותי ענן כתוכנה (SaaS)

כל אחד מסוגי השירותים ניתן בהיקף שונה ובצורת תקשורת שונה עם ספק הענן. מסיבות אלו חשוב להכיר טוב את סוגי השירותים הניתנים בענן, את מאפייני החברה שאת שירותיה אתם שוכרים ואת רמת האמינות והמקצועיות שבקבלת כל אחד מהשירותים.

 

הפן המשפטי

מבחינה משפטית, על הארגון שלכם להגן על עצמו מפני זליגת מידע או שימוש לא הולם במידע. כדי להיות בטוחים שאתם מוגנים, יש לוודא כי ה-IT שלכם מתמצא היטב בכל הכלים הרלוונטיים בהם נעשה שימוש, לרבות רמת ההצפנה והאבטחה של המידע שנשמר בענן.

 

עמידה בתקני אבטחת מידע ופרטיות

אל תהססו לבדוק האם ספק הענן שלכם עומד בתקני אבטחת מידע כדוגמת ISO27001  או עמידה בתקנות ה- GDPR האירופאי. כשעוברים לענן, ישנה חשיבות מרבית בדאגה לאבטחת המידע של לקוחותיכם.

מסיבה זו, חשוב להכיר את מאפייני הענן שאתם עוברים אליו ולהיות בטוחים שה-IT שלכם מתמצא היטב  בסוגי השירותים, בכלים שבהם נעשה שימוש לאחסון המידע, כלי הגיבוי וההצפנה, השליפה והארגון של המידע. הענישה על עבירות בתחום ה-GDPR לדוגמא היא נטולת פשרות ויכולה להגיע עד 20 מיליון דולר. כדי להימנע מהוצאות לא רצויות, חשוב לברר מראש אילו שירותים אתם מקבלים ובאילו תקני אבטחת מידע.

 

הבנת סוגי השירותים

השירותים המוצעים בענן הינם אינסופיים. זהו למעשה היתרון והחיסרון של הענן. אתם מקבלים את מה שאתם משלמים עליו ואתם משלמים רק על מה שאתם משתמשים בו. רגע לפני שחותמים על הסכם קבלת שירותים בענן מספק ציבורי או ספק פרטי מותאם אישית, כדאי להכיר את הכלים שמוצעים בענן, ביניהם Azure, שרתים וירטואליים, ענן פרטי, ענן מנוהל, ענן ציבורי וענן היברידי, שיתוף מידע ב-Egnyte, עבודה עם Veeam, Acronis, ההבדלים בין שירותי אנטי וירוס לאנטי ספאם ועוד.

אם אתם עדיין מדשדשים בין השמות השונים, עדיף לתת לגוף מקצועי בתחום הענן לנהל את הכלים ולתעדף את המתאימים ביותר לארגון שלכם.

 

להבחין בין ענן ציבורי לענן פרטי

כל חברות הענק מציעות כיום שירותים בענן, הן בישראל והן ברחבי העולם כולו.  במעבר לשירותים בענן חשוב לקחת בחשבון כי בעצם כל המידע היקר בארגון עובר לאחסון בשרת חיצוני. רגע לפני שעוברים לענן חינמי או לענן ציבורי בתשלום, כדאי להכיר את סוגי העננים הקיימים והשירותים שהם כוללים, כמו גם את ההבדלים ביניהם ובין ענן פרטי.

 

מעבר חכם לארגון חכם

כדי לעשות את המעבר בצורה החכמה ביותר, חשוב להסתמך על שירותיו של יועץ  IT או  CISO מקצועי שיכול ללוות את המעבר בצורה המקצועית ביותר.

 

 

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.