Photo by Christina Morillo on Pexels
6 פברואר 2020 |
מה כדאי ללמוד כדי להשתלב בהייטק?

ישראל הצליחה למצב את עצמה בעולם כמעצמת הייטק בינלאומית וחברות רבות פונות למפתחים ישראלים על מנת להגביר את החדשנות בחברה

ניתן לציין חברות כמו אינטל, המחזיקות מרכזי פיתוח חומרה ותוכנה בישראל, מגוון חברות בתחום אבטחת המידע כמו צ'קפוינט ואפילו חברת טסלה הבינלאומית, המייצרת את הרכבים החשמליים האהובים שצפויה להקים אף היא מרכז פיתוח בישראל.

בשנים האחרונות ניתן לראות עלייה ניכרת בביקוש לתארים בהנדסה ובמדעי המחשב. על מנת להשתלב במשרות בהייטק כדאי להתקבל לתואר בתחומים להם יש דרישה רבה בחברות אלה. לפניכם התארים המומלצים ביותר שיזניקו את הקריירה שלכם בתחום.

 

תואר במדעי המחשב

התואר הנפוץ ביותר בתחום ההייטק הוא תואר במדעי המחשב. במהלך הלימודים לומדים לנתח מערכות ממוחשבות ולאפיין ולפתור בעיות באמצעות תכנות. כמו כן, בדרך כלל לומדים לפחות שפת תכנות אחת ומפתחים באמצעותה הן תוכנות ואתרים לסביבת אינטרנט והן תוכנות מקומיות. בשנים האחרונות התואר כולל גם ידע מעשי הנוגע לאבטחת מידע ולתקשורת נתונים.

 

תואר במשאבי אנוש

דרך נוספת להשתלב בהייטק היא באמצעות מחלקת משאבי אנוש בחברה. תפקיד זה חשוב במיוחד משום שהוא מקשר בין ההון האנושי בחברה, העובדים שלה, לבין הצוות הניהולי. במהלך התואר לומדים תאוריות על הנעת עובדים, חוקים שונים ודרכים לשמירה על רווחת העובד בארגון. כמו כן, נלמדים מערכי הדרכה ושיטות גיוס על מנת לסייע לחברה בתהליך המיון, הקליטה וההדרכה של העובדים. בחברות הייטק, בהן יש תחרות רבה בין החברות על גיוס מתכנים מוכשרים ובעלי ניסיון מנהל משאבי האנוש מהווה אף הוא נכס חיוני לחברה משום שמחלקה זו אחראית על ההטבות השונות הניתנות לעובדים והופכות את החברה לאטרקטיבית במיוחד עבורם.

 

מהנדסי חשמל וחומרה

בנוסף לתכנות עצמו, חברות הייטק רבות מייצרות גם מערכות ממוחשבות שונות וחלקים למערכות אלה. חלק ניכר מהרכיבים של מחשבים, מוצרי תקשורת ומכוניות חשמליות ברחבי העולם מתוכנן ומיוצר בישראל. לכן, לימודי הנדסת חשמל והנדסת חומרה מאפשרים להשתלב בחברות בתפקידים רבים. בדרך כלל, בתואר זה לומדים לא רק את החומר התאורטי אלא מתמחים גם באופן מעשי ביצירה של לוחות אלקטרוניים וחיבורם למגוון רחב של מוצרים. בעידן "האינטרנט של הדברים" תחום החומרה והתוכנה משיקים זה לזה ויוצרים ביקוש למפתחים חדשים המסוגלים להתמקצע בתחום שנע במהירות הבזק.

 

לימודי תכנות בשפות שונות

מלבד תואר במדעי המחשב בו לומדים כיצד לפתור בעיה באמצעות אלגוריתמים, ניתן להתמקצע בשפת תכנות אחת וללמוד רק אותה. שפות כמו JAVA, פייטון, סי פלוס פלוס, סי שארפ ושפות נוספות מאפשרות ליצור מגוון רחב של פתרונות תוכנה ואפליקציות מבוססות אינטרנט. המתכנתים לומדים את עקרונות השפה וכיצד לבנות תוכנות צד שרת וצד לקוח מורכבות המתממשקות עם מסדי נתונים. במהלך התואר, בדרך כלל, הסטודנטים יעבדו על פרויקטים שונים בשפת הפיתוח שבה התמחו ואותם יוכלו להציג למעסיקים פוטנציאליים בעתיד.


לסיכום, כפי שניתן לראות יש מגוון מקצועות אותם ניתן ללמוד על מנת להכנס לעולם ההייטק, איזו דלת תרצו שתפתח בפניכם לחברות בתחום בארץ ובעולם?

 

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.