17 מאי 2020 | מערכת StartIsrael
17.05 - השבוע בסטארטאפים

ערכי הקיימות מתחילים להתממש בתחום תחליפי הבשר; פותח מכשיר לשמירה על הנחיות הריחוק החברתי; זום מתחמשת בהצפנה וחברות ענק משתפות פעולה ליצירת חברת משלוחי מזון

 
 
סיכום השבוע בתחומי הסטארטאפים והיזמות בארץ ובעולם:
 
בפינתנו החדשה - השבוע בסטארטאפים, אנו נרכז לכם את החדשות והעדכונים הכי חמים עם סיכום השבוע החולף בעולם הסטארטאפים. כמו תמיד, מי שמעוניין לתרום או לציין נושא חשוב שפספסנו, מוזמן לפנות אלינו: [email protected]


בשר ללא בשר: סטארטאפים ישראליים מפתחים תחליפי בשר מתוך ערכי קיימות

ככל שהמחסור בבשר מתפשט, יותר ויותר חברות מחפשות פתרונות למחסור. במהלך השנים תחום זה משך עניין רב, אבל בפועל כמעט שלא הראה הצלחות. אולם הדיבורים על צריכת מזון בר קיימא וסביבה אקולוגית, גורמים ליותר ויותר סטארטאפים להיכנס לתחום ולחפש פתרונות ישימים. כך לדוגמה Redefine Meat מנס ציונה, שגייסה עד כה 6 מיליון דולר, ומפתחת טכנולוגיית תלת ממד ליצירת תחליפי בשר, שייראו וירגישו כמו הדבר האמיתי. Future Meat הירושלמית גייסה עד כה 16.2 מיליון דולר, ומפתחת טכנולוגיה לייצור בשר מתאים של בעלי חיים, ללא צורך לגדל אותם או לשחוט אותם. SuperMeat מתל אביב גייסה עד כה 3 מיליון דולר ומייצרת בשר במעבדה מתאים שהוצאו מעוף חי. גם חברה זו מבטלת את הצורך לשחוט בעלי חיים. כמותן ישנן עוד 3 חברות ישראליות, שעובדות אף הן על פיתוחים שונים דמויי בשר המבטלים את הצורך לגדל בעלי חיים ולשחוט אותם למאכל.

 

ZOOM רוכשת את הסטארטאפ Keybase לבניית פלטפורמת תקשורת מוצפנת

זום רכשה את חברת הסטארטאפ Keybase, העוסקת באבטחת סייבר, ויש לה שירות העברת מסרים ושיתוף קבצים מאובטח. באמצעותו זום מתכוונת להאיץ את התוכנית להצפין את שירותי הווידאו שלה מקצה לקצה ברמת ה-scaling הנוכחית שהיא הגיעה אליה. החידוש של הפלטפורמה המתוכננת היא שכיום ישנם אמצעי תקשורת מוצפנים מקצה לקצה, ישנן אפשרויות תקשורת מאובטחות שקל לפרוס אותן וקיימים כלים לתקשורת ארגונית, אך אין אף פלטפורמה המאגדת את כל האפשרויות האלה תחת קורת גג אחת. זום שואפת לעשות זאת בעזרת Keybase.

 

פותח מכשיר מהפכני לשמירה על ריחוק חברתי

הסטארטאפ Pathfindr פיתח תוך ימים ספורים מכשיר שמיועד לסייע למקומות עבודה לשמור על הריחוק החברתי הנדרש בין עובדים עקב הקורונה. הסטארטאפ עוסק במעקב אחר נכסים וב-IoT. המכשיר החדש סורק את הסביבה ב-360 מעלות והוא קל ובטוח לשימוש. הוא יעזור למפעלים, מחסנים ואתרי בנייה לחזור לעבודה תוך שמירה על ההנחיות לריחוק חברתי. כך העבודה תוכל להימשך בצורה בטוחה והתפשטות הנגיף תימנע.

 

Uber נמצאת במגעים לרכישת הסטארטאפ Grubhub

העלייה במשלוחי האוכל בעקבות מגפת הקורונה הביאה למשא ומתן על רכישת Grubhub על ידי Uber. איחוד כזה ייצור שחקן ענק אחד בתחום משלוחי המזון. האיחוד בין החברות מצביע על ההבנה שנגיף הקורונה הביא לשינויים באורח החיים, וחברות נדרשות לשנות חשיבה כדי למזער את הנזקים כתוצאה ממנו. כך חברות בעלות מודלים עסקיים זהים נדרשות לשתף פעולה למען הישרדותן.

 

רוצים לעבוד איתנו ולקבל במה מול אלפי סטארטאפים ויזמים? כתבו לנו! [email protected]

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.