24 מאי 2020 | מערכת StartIsrael
24.05 - השבוע בסטארטאפים

הסטארטאפים מגיעים לכבישים לשיפור חווית הנסיעה: פורשה מטמיעה טכנולוגיה ישראלית במכוניות שלה לחוויית נהיגה מהנה יותר, וחטיבת החדשנות החדשה של נתיבי ישראל משקיעה בהטמעת טכנולוגיות חדשניות בכבישים.

סיכום השבוע בתחומי הסטארטאפים והיזמות בארץ ובעולם:
 
בפינתנו החדשה - השבוע בסטארטאפים, אנו נרכז לכם את החדשות והעדכונים הכי חמים עם סיכום השבוע החולף בעולם הסטארטאפים. כמו תמיד, מי שמעוניין לתרום או לציין נושא חשוב שפספסנו, מוזמן לפנות אלינו: [email protected]


חברת נתיבי ישראל תשקיע 10 מיליון ₪ בשנה בחברות סטארטאפ ישראליות

חברת נתיבי ישראל פתחה חטיבה חדשה העוסקת בחדשנות ואסטרטגיה, ומטרתה היא להגביר את השימוש בטכנולוגיה בתשתיות התחבורה בישראל. הטמעת טכנולוגיות כאלה ישפיעו, בסופו של דבר, על האופן שבו הציבור יחווה את התחבורה וישתמש בה. הילה חדד-חמלניק, העומדת בראש החטיבה, אמרה שכאומת הסטארטאפ הידועה בעולם יש להבטיח שעקרונות החדשנות בתחבורה ייושמו גם במדינת ישראל. תקציב החטיבה יעמוד על 10 מיליון ₪ בשנה והיא תתמקד בתוכנית פיילוט ליישום טכנולוגיות חדשות בתשתיות קיימות, בניהול התעבורה ובהנעת תוכניות מחקר מקיפות.



שיתוף פעולה ישראלי-גרמני להטמעת טכנולוגיה לחוויית נהיגה בטוחה וחכמה

פורשה, חברת מכוניות הספורט הגרמנית, וחברת הסטארטאפ הישראלית Tactile Mobility, העוסקת בפיתוחים למכוניות חכמות, ישתפו פעולה ביישום טכנולוגיה ההופכת את חוויית הנהיגה לבטוחה וחכמה יותר. Tactile Mobility מפתחת טכנולוגיה המשתמשת בנתונים מחיישני המכונית, ומאפשרת לרכבים אוטונומיים "להרגיש את הכביש". דבר זה נעשה על ידי ניתוח הנתונים ובאמצעות בינה מלאכותית. הטמעת הטכנולוגיה ברכבים של פורשה תהפוך אותם לחכמים יותר, והנהיגה בהם תהיה מהנה ובטוחה יותר.


לשמור על קשר עם מעריצים למרות הריחוק החברתי

כיום, כאשר מגפת הקורונה טרם חלפה, חברות רבות נאלצו לשנות את כיוון החשיבה כדי להמשיך להתקיים. כך לדוגמה מועדוני ספורט נדרשו למצוא דרך להמשיך לשמר את הקשר עם אוהדיהם. חברת הסטארטאפ Pico, שפיתחה טכנולוגיה להפיכת אוהדים ומעריצים למעורבים יותר, ראתה בכך הזדמנות, והגדילה את לקוחותיה ל-40 מועדונים וזכיינים, ואף השלימה סבב גיוס של מיליון דולר. החברה מזהה אוהדים ומעריצים לפי מידע שהם מפרסמים בסקרים, בחידוני טריוויה, במשחקי רשת שונים וכדומה, ומפתה אותם לתקשר עם המותגים דרך הערוצים הדיגיטליים. באמצעות שימוש בבינה מלאכותית ובלמידת מכונה, נוצר פרופיל מפורט של כל אוהד, ועל פיו מציעים לו אפשרויות שונות למעורבות מוגברת בקבוצה או במועדון שהוא אוהד.


פייסבוק תרכוש את Giphy ב-400 מיליון דולר

ערכה של Giphy, פלטפורמת ה-GIF, הוערך לאחרונה ב-600 מיליון דולר ומאז השקתה ב-2013 היא גייסה 150 מיליון דולר. כעת נמסר כי פייסבוק מתכוונת לרכוש אותה ב-400 מיליון דולר. צוות העובדים של Giphy יצטרף לאינסטגרם. כאשר כבר כיום פייסבוק משתמשת בממשק ה-API של Giphy כדי לספק GIF לפייסבוק, למסנג'ר, לאינסטגרם ולווטסאפ.


אקווה סקיוריטי הישראלית סגרה סבב גיוס של 30 מיליון דולר

בסבב הגיוס הרביעי של אקווה סקיוריטי היא הצליחה לגייס 30 מיליון דולר, והגיעה לסך גיוסים כולל של 130 מיליון דולר. החברה המפתחת טכנולוגיה לאבטחת יישומים בסביבת קוברנטיס וקונטיינרים, הראתה צמיחה דרמטית בשנה האחרונה בתחומים רבים, בכוח האדם שלה, בהשקעות ובלקוחות, ובין לקוחותיה ישנן חברות מהגדולות בעולם.


רוצים להתעדכן בתכנים נוספים בנושאי סטארטאפ ויזמות? הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו ותמיד תישארו בעניינים > להרשמה

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.