7 יוני 2020 | מערכת StartIsrael
07.06 - השבוע בסטארטאפים

משבר הקורונה לא פסח על הסטארטאפים בישראל, ורבים מהם נפגעו קשות ואף עומדים בפני סגירה. אבל יש הצלחות גם בתקופה כזו, ולמרות המשבר: Spot הישראלית נמכרה בכ-450 מיליון דולר, OptimalPlus נרכשה ב-365 מיליון דולר, ו-D- ID הצליחה לגייס 13.5 מיליון דולר.

השבוע הפינה בחסות: Virtual Cloud Summit


סיכום השבוע בתחומי הסטארטאפים והיזמות בארץ ובעולם:
 
בפינתנו החדשה - השבוע בסטארטאפים, אנו נרכז לכם את החדשות והעדכונים הכי חמים עם סיכום השבוע החולף בעולם הסטארטאפים. כמו תמיד, מי שמעוניין לתרום או לציין נושא חשוב שפספסנו, מוזמן לפנות אלינו: [email protected]



משבר הקורונה פגע קשות בסטארטאפים בישראל

המשבר הפיננסי החמור שנגרם עקב מגיפת הקורונה, הוביל לכך שיותר מ-50% מחברות הסטארטאפ בתחום ההיי-טק בישראל הודיעו שיפסיקו את פעילותן תוך חצי שנה, אם לא יצליחו לגייס כספים נוספים. במקביל, חברות שכבר זכו לראות רווחים, דיווחו על ירידה של 25% בהכנסותיהן. משבר הקורונה גרם לכך שהמשקיעים האטו את המימונים, ו-40% מהחברות דיווחו על הקפאה מוחלטת שלהם. הפגיעה הקשה הובילה גם לפיטורי עובדים רבים, ובחלק מהחברות אושר קיצוץ בשכר העובדים. ולמרות הפגיעה הקשה בחדשנות, התמיכה הממשלתית אינה מספיקה.

ספוט הישראלית נרכשת על ידי NetApp בסכום המוערך בכ-450 מיליון דולר

חברת נטאפ הודיעה ביום חמישי האחרון כי חתמה על הסכם לרכישת חברת Spot הישראלית, שמתמחה בניהול מחשוב ואופטימיזציה של עלויות בעננים ציבוריים והוקמה על ידי עמירם שחר. מחברת נטאפ נמסר כי הרכישה הינה כחלק מהאסטרטגיה לביסוס מעמדה כמובילה בתחום התשתית המונעת על ידי אפליקציה (Application Driven infrastructure).

בין המשקיעים הבולטים בחברה: קרן היילנד, אינטל קפיטל, קרן ורטקס, קרן ספרינגדטייד וקרן פיקו ונצ'רס.

National Instruments רוכשת את OptimalPlus הישראלית ב-365 מיליון דולר

OptimalPlus מפתחת כלי בינה מלאכותית לתעשיות הרכב, המוליכים למחצה והאלקטרוניקה, המספקים ניתוחים ותובנות בזמן אמת על נתונים מכל שרשרת האספקה. National Instruments מטקסס, המספקת ציוד בדיקה אוטומטי, חתמה עם OptimalPlus על הסכם לרכישתה ב-325 מיליון דולר. החברה גייסה עד היום 79.5 מיליון דולר, ובשנת 2019 הכנסותיה הסתכמו ב-51 מיליון דולר. לאחר הרכישה OptimalPlus תהפוך למרכז פיתוח של National Instruments בישראל, ועובדיה לא יפוטרו.

הסטארטאפ הישראלי D-ID גייס 13.5 מיליון דולר

הסטארטאפ De-Identification Ltd, המכונה בקיצור D-ID, ועוסק בהגנת הפרטיות, גייס כעת 13.5 מיליון דולר, בסבב גיוס שהובל על ידי AXA Venture Partners. בסבב הגיוס הקודם שלה, ב-2018, החברה גייסה 4 מיליון דולר. הכספים שיגויסו יושקעו בהגדלת פעילות המכירות והשיווק ובהמשך המחקר והפיתוח. הטכנולוגיה שהחברה מפתחת מאפשרת לחברות לעמוד בתקנות הפרטיות ולהגן על מאגרי מידע ביומטריים.


רוצים להתעדכן בתכנים נוספים בנושאי סטארטאפ ויזמות? הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו ותמיד תישארו בעניינים > להרשמה

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.