9 אוגוסט 2020 | מערכת StartIsrael
09.08 - השבוע בסטארטאפים

השבוע בסטארטאפים: APEX Ventures משיקה את הקרן השנייה שלה, עם השקעת 50 מיליון יורו בסטארטאפים מתחום ה-Digital Health; סטארטאפ ישראלי מפתח טכנולוגיה המאפשרת גידול יבול בתנאים חקלאיים קשים; סטארטאפ יפני פיתח מסיכה שמתרגמת קול ל8 שפות; וגם – איחוד הכוחות ששואף למצוא פתרונות למגזר השירותים ולשנות את העולם.


APEX Ventures משקיעה 50 מיליון יורו בסטארט-אפים מתחום הבריאות הדיגיטלית

APEX Ventures הודיעה שהשיקה את הקרן השנייה שלה, המתמקדת בסטארט-אפים בתחום הבריאות הדיגיטלית. הקרן משקיעה בצוותים מוכשרים באופן יוצא מן הכלל, המחויבים לשיפור חיי המטופלים, ומאמינים שגיוון והכלה הם המפתח לבניית קהילה חזקה של יזמים. הקרן הוקמה ב-2017 ועד היום היא התמקדה בהשקעות בחברות דוברות גרמנית. כעת היא תתרחב ותתחיל להשקיע גם בשאר אירופה, בישראל ובארה"ב. אחת השותפות אף הצטרפה לקרן כדי לעמוד בראש פעילות החברה בישראל. 


סטארט-אפ ישראלי מאפשר לחקלאים להתגבר על מים מלוחים ועל בצורת

חברת הסטארט-אפ הישראלית SaliCrop פיתחה טכנולוגיה המאפשרת לחקלאים לגדל יבולים, למרות שהם נמצאים באזורים שבהם המים או האדמה מלוחים. כך גם באזורים מוכי בצורת וגם באזורים שיש בהם מחסור במים מתוקים, חקלאים יוכלו לגדל יבולים חקלאיים. הפתרון שהחברה מציעה אינו משתמש באורגניזמים מהונדסים גנטית, אלא מתבסס על כימיה רטובה. מנכ"ל החברה אומר כי החומרים הללו בטוחים לחלוטין לשימוש ומעניקים ליבולים סוג של חסינות מפני מליחות ותנאי בצורת. הטכנולוגיה הזו נוסתה בהודו ובישראל, בין היתר על אורז, תירס, חיטה, דוחן, עגבניות, תרד וכוסברה, והוכחה כיעילה.


סטארט-אפ יפני פיתח מסכה מתרגמת לשמונה שפות

חברת הסטארט-אפ היפנית Donut Robotics, שפיתחה לפני הקורונה תוכנת תרגום לרובוטים, ניצלה כעת את העובדה שבמדינות רבות בעולם אנשים נדרשים לעטות מסכות, ופיתחה מסכה חכמה, שנועדה להקל על התקשורת ועל הריחוק החברתי הנדרש מאנשים. המסכה עשויה מפלסטיק וסיליקון, ועוטים אותה מעל מסכה סטנדרטית, משום שהיא אינה מספקת הגנה מפני נגיף הקורונה. במסכה ישנו מיקרופון, ובשילוב עם אפליקציה לטלפון הנייד היא יכולה לתעתק את הנאמר בדיבור, להגביר את קול הדובר ולתרגם את הנאמר לשמונה שפות. 


SAP.iO, E.ON Innovation וחברת חשמל לישראל מאחדות כוחות במציאת פתרונות למגזר השירותים

SAP.iO הודיעה שהיא משתפת פעולה עם E.ON Innovation, ענף החדשנות האסטרטגית של E.ON, שהיא אחת מחברות האנרגיה הגדולות באירופה, ועם חברת החשמל לישראל, בתוכנית המאיץ לסטארט-אפים שלה שתתקיים בתל אביב. שתי החברות הן מלקוחותיה של SAP. 

התוכנית נועדה לתת פתרונות ספציפיים למגזר השירותים, ותאפשר ל- SAP.iOלחפש ולשתף פתרונות ותובנות חדשים עם לקוחותיה. שיתוף הפעולה עם שתי חברות האנרגיה הגדולות נעשה מתוך תקווה למצוא פתרונות חדשניים שיתרמו ליצירת עולם שבו אנרגיה העונה על ערכי הקיימות.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.