7 פברואר 2021 | מערכת StartIsrael
יש לכם עסק עם בידוד מפנק

תקופת הקורונה מתאפיינת בכניסת אנשים לבידוד חדשות לבקרים. אז מה מעסיק יכול לעשות כדי לשמור על קשר עם העובדים וגם לעודד אותם ברגעים הקשים? הנה כמה הצעות

כל סטארטאפ שמכבד את עצמו יודע שהוא תלוי במחויבות ובמוטיבציה של העובדים. יזמים בתחילת הדרך לא ממש יכולים להרשות לעצמם להתחרות בחברות הגדולות עם משכורות גבוהות, לכן הם מעדיפים לבסס את מערכת היחסים על קשר אישי. אבל בתקופת הקורונה והעבודה מרחוק, זה ללא ספק הופך להיות מסובך יותר.

הקושי העיקרי הוא לשמור על קשר עם עובדים שנכנסים לבידוד. בגלל שהתקופה הזו ממילא מתאפיינת בכניסת אנשים לבידוד חדשות לבקרים, על המעסיק והיזם לחשוב מחוץ לקופסא. עם זאת, יש כמה רעיונות שיאפשרו להנעים את זמנם של העובדים גם כאשר הם נמצאים בבית שלהם:
 

אירועים אונליין
מערכת היחסים בין העובדים משפיעה על התפוקה והביצועים שלהם. חוץ מזה, האדם הוא יצור חברתי ועליו לעבוד בשיתוף פעולה עם עוד אנשים בשביל להרגיש סיפוק. מבחינתכם כמעסיקים או בעלים של סטארט אפ, המשמעות היא שכדאי מאוד להמשיך לקיים אירועים – רק באונליין.
אירועים אונליין יכולים להיות לא פחות משעשעים ומרגשים מאשר אירועים פיזיים. כל מה שצריך לעשות הוא לחשוב על פעילות מרכזית, לשלוח הזמנות ולבקש מהעובדים להתלבש יפה. כך מוסיפים ערך לאירוע ויוצאים ממנו עם חוויות משותפות ותחושת גיבוש.

 
משלוח של מארז אלכוהול
אין עובד מעל גיל 18 שלא ישמח לראות על מפתן הדלת מארז אלכוהול מפנק במשלוח מהמעסיק. בעלות מינימאלית של כמה מאות שקלים בלבד, אפשר להפתיע עובדים שנמצאים בבידוד וללא ספק להנעים את זמנם גם בשעות הקשות. לצד האלכוהול, ניתן גם לשדרג את המארז הסטנדרטי עם בלונים או לשדך אליו כמה נשנושים טעימים ופריכים.
אצל יזמים גדולים או חברות מבוססות, ניתן גם להעלות את הרף עם משלוחים יקרים יותר. בסופו של דבר, המעסיק מחליט כמה הוא רוצה להשקיע והאפשרויות שעל הפרק כוללות גם מארזים של אלפי שקלים עם אלכוהול משובח ואיכותי.

 
מגשי פירות
עובדים חולים או כאלה שנמצאים בבידוד לאחר חשיפה לחולה מאומת בטוח צריכים פירות שירעננו עבורם את השגרה. כאן נכנסים לתמונה מגשי פירות גדולים, צבעוניים ועסיסיים שיכולים להשתלב נהדר בשגרת היום המצומצמת של העובדים. על הדרך, תורמים לבריאות של העובדים עם מגשי פירות מעולים ועם הבעת הערכה.
הסוד של משלוחים עד בית העובדים הוא לצרף ברכה אישית. במילים אחרות, לא כדאי להסתפק רק במארז עצמו ורצוי להוסיף הקדשה בכתב יד. כך העובד יידע שיש מי שחושב עליו ושיש לו לאן לחזור. אחרי שהמגפה תחלוף, המעסיק ירוויח עובדים מחויבים יותר שיזכרו לטובה את כל מה שהוא עשה בשבילם.
תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.