3 מאי 2021 | מערכת StartIsrael
הסטרטאפיסט - קווים לדמותו

הכתבה תציג את מאפייניו של סטארטאפיסט ותתהה על השאלה האם יש פרופיל של סטארטאפיסט מצליח. רמז: זה צריך לבעור בך!

חלומות לפעמים מתגשמים

מי לא חולם על המצאת פטנט שלא קיים שיכניס לו מזומנים? יש הבדל בין לחלום ובין מימוש הסטארטאפ. כלומר, זה יכול להישאר בגדר חלום, אך אם זה ממש בוער בך, זה גם יקרה. כאשר בודקים את כל המצליחנים שהגשימו חלומות ניתן למצוא ביניהם הבדלים. ישנם סטארטאפיסטים מלומדים שלמדו במסלול אקדמאי מדעי המחשב וכאלו שאפילו לא סיימו ללמוד תיכון. ביחד עם זאת, ניתן למצוא גם קווים דומים הקשורים למוטיבציה ולהנעה שלהם.

 

תמיד בגישה חיובית

הדמיון הראשון אותו ניתן למצוא בקווים המשותפים לסטארטפיסטים הוא הגישה החיובית, דהיינו אופטימיות. על כל הצלחה יש כאלף כישלונות אך האופטימיות שמשהו יצליח מניעה אותם. ההתמדה והעיקשות שלהם מייצרת תקווה שהכל יצליח לבסוף.

 

להיות יסודי וממוקד

כל רעיון חדשני צריך להיות מתוכנן לפרטי פרטים באופן יסודי וממוקד. ההצלחה טמונה בהמצאת פתרון המטריד אחרים ולכן יש לערוך בדיקה יסודית כיצד ניתן לפתור בעיה שעוד לא פתרו אותה בצורה אחרת. אם יש לסטארטפיסט מיזם חדשני והוא חקר שהפתרון שלו הוא היעיל ביותר, הוא בדרך הנכונה.

 

גיוס משאבים

על מנת ליישם את הרעיון החדשני צריך להבין לא מעט בעסקים. אדם שרוצה לרשום זכויות על פטנט יצטרך משקיעים, מממנים או שותפים על מנת להוציא את הרעיון שלו לפועל. לפיכך, הסטארטאפיסט יבנה תכנית עסקית מפורטת עוד לפני שיגייס את הכסף וירשום זכויות על הפטנט. ישנם גם יזמים שמוכרים את הרעיון שלהם ועושים אקזיט מבלי שהשקיעו הרבה כסף בכך.

 

שליטה לצד פיזור סמכויות

אדם שרוצה לקדם את הסטארטאפ שלו צריך לנהל אותו בשליטה בכל הקשור להיבטים כספיים, משפטיים או טכנולוגים. לצד זה צריך גם להבין שללא שיתוף פעולה לא תהיה התקדמות ולכך יהיה צורך לפנות לאנשים מקצועיים שיסייעו לו בתחומים שהוא פחות חזק בהם.

 

להאמין במה שעושים

כל הסטארטאפיסטים המצליחים מאמינים במוצר שאותו הם רוצים לייצר או ברעיונות שהגו. ללא אמונה לא תהיה הצלחה. עם זאת, האמונה צריכה לשקף את המציאות. האם הרעיון ניתן למימוש, האם מאמינים שיש בו פוטנציאל שפותר בעיה מסוימת וכן הלאה.

 

להיות עם ברק בעיניים

כאשר מדובר בסטארטאפיסט עם עיניים בוערות, התרגשות ואמונה מוחלטת במיזם שלו הוא יוכל להשיג משקיעים שיאמינו בו ולהצליח. זוהי תכונה אישיותית שבלעדיה לא ניתן יהיה להגיע להצלחות. לפיכך, כשהסטארטאפיסט נתון בדיבוק ליצירה שלו הוא גם ידביק אחרים במחלה. לסיכום, ניתן לומר שכל יוזמה היא מבורכת בתנאי שהיא נעשית בלב שלם ובביטחון, אך עם זאת צריך לצפות לכישלונות בדרך. כושר התמדה, עיקשות ואמונה הם אלו שיובילו אל ההצלחה הנכספת.

 

 

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.