אלי בויקיס, מנהל פעילות דאסו סיסטמס ישראל 
20 פברואר 2022 | מערכת StartIsrael
זה הזמן להמציא מחדש את העולם שלנו – ומהר!

השימוש בכלים ופלטפורמות דיגיטליות לקידום חדשנות בחיים שלנו היום, כמו פיתוח מוצרים חדשים או לפתור בעיות מורכבות הוכיח את עצמו כאחת הדרכים היעילות ביותר, אם לא היעילה ביותר, לייצור עתיד טוב יותר.

הפיתוח של חיסונים למאבק בקורונה תוך חודשים ספורים בלבד, במקום שנים, הוא דוגמה עילאית לכוח העשייה שמצפה לאלה שיודעים לחבר יקומים וירטואליים לדמיון האנושי ולעולם האמיתי. 

לא במקרה אנו עדים לפריצות דרך חדשניות להפליא כמעט בכל תחום תעשייתי, טכנולוגי ומדעי, כשבמקביל תוכנות דיגיטליות משבשות ופלטפורמות ענן מופיעות ומתרבות במהירות מסחררת. המושג "זמן שווה כסף" קיבל היכרות ברבים כעובדה, אך יש אפשרות להתייחס לקשר שבין זמן לחדשנות בצורה מעט שונה. המצרך היחיד שהמין האנושי טרם מצא דרך לחקות, להרבות או לעקוף, הוא הזמן. ככזה, ככל שמושקע יותר זמן בדמיון, עיצוב, בדיקה וייצור של מוצרים, שירותים ותהליכים חדשים שיכולים להפוך את החיים של כולנו לטובים יותר, כך אנו "משלמים" יותר בכך שאנחנו מבלים יותר מחיינו האישיים והקבוצתיים ללא היתרונות שלהם, ולכן חשוב מאוד לא רק שנשמור על הקצב, אלא שאף נגביר אותו. 

עם זאת, ביצוע מהר יותר לא מתרגם באופן אוטומטי ביצוע טוב. הרי, אחד השיעורים שילדים לומדים מהעולם סביבם הוא שעדיף להאט ולעשות דברים נכון מאשר לעשות אותם במהירות ובצורה גרועה. ישנם שלושה דברים בסיסיים שעלינו לעשות כדי לתרגם מהירות ל"טוב יותר". 

הראשון הוא צמצום זמני מסירה. כפי שצוין לעיל, אנחנו כבר עושים את זה, אבל למרות המהירות בה הדברים נעשים, אנחנו חייבים להאיץ את הקצב! המצאות חדשניות אינן קורות מעצמן. אנחנו חייבים לתת לאנשים בעלי דמיון את הזמן הדרוש על מנת לדמיין פתרונות שטרם נראו ואז להפוך אותם למציאות. ככל שהתהליך מהרעיון הראשוני להפקה הסופית מהיר יותר, כך ניתן למצוא ולפתח יותר רעיונות ופתרונות חדשים. בנוסף לכך, זמן עיבוד מהיר יותר מאפשר למעצבים דיגיטליים "להסתכן" יותר בבדיקת אפשרויות עיצוב שבתהליך איטי יותר ייחשבו שוליות ודורשות זמן רב מדי כדי לטרוח איתן, וכפי שידוע לכל משוטט ביער, כל דרך שפוסחים עליה עלולה להיות שביל אבוד שהיה מוביל אותנו ליעד מוצלח יותר. למרבה המזל, כל חידוש שמממשים מביא עמו סבירות גדולה יותר לחידוש הבא, כך שתהליך העיצוב הדיגיטלי ימשיך להאיץ ככל שנשתמש בו יותר. 

הדבר השני שעלינו לעשות הוא להשקיע ביצירת כלים דיגיטליים חדשניים כדי לאפשר לנו לעשות דברים שלא ניתן היה לדמיין אף לפני מספר שנים, אך הופכים לנורמה שמשפרת את החיים עבור כולם. בבריאות למשל, דוגמה אחת ליכולות חדשות כאלה היא עיצוב ובחינה של טיפולים מותאמים אישית כגון תחלפי מפרקי ברך מותאמים אישית למטופל מסוים לפני שיוצרים אותם באופן פיזי. על ידי שימוש בפלטפורמת ה-3DEXPERIENCE של דאסו סיסטמס לשיתוף פעולה בין כל הגורמים הרלוונטיים, כגון רופאים, מומחים, מהנדסים ואחרים, ויישומי עיצוב וסימולציה חדשניים, כמו SIMULIA ו-SOLIDWORKS, ניתן כעת לעצב תחלפי ברך מיוחדים במינם המתאימים באופן מושלם לכל מטופל. מעבר לכך, פתרון ה-SIMULIA Abaqus מאפשר למפתחים לבדוק את הביצוע העתידי של התחלף המתוכנן על ידי הדמיה של שימוש יומיומי לאורך שנים, המבוצע תוך שעות ספורות, כדי לגלות רכיבים שעלולים להתקלקל בעתיד ולשנות את עיצובם כדי להאריך את חיי התפקוד התקין ומשפר את הביצועים שלהם ... כל זה מתרחש לפני שמפיקים את המודל הפיזי. בתעשיות אחרות, מעצבים מסוגלים ליצור אבות טיפוס של בתי גידול וסביבה מבוקרת בלולאה-סגורה המייצרים וממחזרים מזון, מים ואוויר, על מנת לתמוך בחיי אדם באופן בר-קיימא על כדור הארץ, הירח והמאדים. 

הדבר השלישי שעלינו לעשות הוא להבטיח שהמצאות ותהליכים חדשניים חדשים יהיו לא רק אפקטיביים ויעילים, אלא גם ידידותיים למשתמש. קידמה אמיתית הינה אך ורק קידמה אנושית. תהליך עיצוב דיגיטלי לחלוטין עלול להביא לעולם מוצרים מצליחים טכנולוגית ש"מנותקים" מבני האדם שהם אמורים לשרת. למרבה המזל, אנו יכולים להשתמש באותם כלים דיגיטליים המשמשים לדמיין ולבנות תאומים וירטואליים של מכשירים מכניים כדי לבנות תאומים וירטואליים של סביבות וצורות טבעיות. פרנק סטפנסון, מעצב רכב בינלאומי ידוע, משתמש ב-SOLIDWORKS של דאסו סיסטמס כדי לעשות בדיוק את זה, ומעתיק תכונות פיזיות של בעלי חיים המסוגלים לעוף כדי לפתח כלי טיסה בעלי צורות טבעיות ויעילות יותר, וידידותיות יותר למשתמש/אדם. 

אין לנו זמן לבזבז! על ידי עבודה משותפת, שימוש בכלים חדשניים ויקומים וירטואליים, והתמקדות בקידמה אנושית בכל מה שאנחנו עושים, אנחנו באמת מתקדמים לעבר עתיד טוב ומבטיח יותר. 

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.