17 פברואר 2022 | מערכת StartIsrael
למה תואר שני במנהל עסקים הוא הצעד הנכון לקריירה

תואר שני במנהל עסקים (MBA) הוא תואר המעניק הכשרה תיאורטית ומעשית בניהול עסקים או השקעות. תואר שני במנהל עסקים נועד לעזור לבוגרים לקבל הבנה טובה יותר של איך מנהלים עסקים בתחומי החשבונאות, המימון או השיווק. למעשה, התואר מתמקד בניהול ויישומו יכול להיות בתעשיות השונות ובתחומים מגוונים כמו ספורט, יזמות, עסקי בידור או ניהול בריאות.

למי מתאים ללמוד תואר שני במנהל עסקים

פעמים רבות, הנרשמים לתוכניות לימוד של תואר שני במנהל עסקים הם אנשים בעלי ניסיון מקצועי, אשר מעוניינים להרחיב את ידיעותיהם לאחר שהם הגיעו למסקנה שתואר זה והתאוריות הנלמדות בו יכול לסייע להם בעבודתם. תוכניות MBA כוללות בדרך כלל שיעורי ליבה בחשבונאות, ניהול, מימון, שיווק ומשפט עסקי. הכשרת הדרג הניהולי היא לב ליבה של כל תכנית לימודים ב-MBA, עם התמקדות במנהיגות, תכנון, אסטרטגיה עסקית, התנהגות ארגונית, וההיכרות עם הצדדים היותר אנושיים של ניהול עסק גדול או קטן.

יותר ויותר, תוכניות MBA מרחיבות את המיקוד שלהן לכלול הכשרה בעסקים בינלאומיים ולהתמקד באחריות תאגידית של עסקים בקהילות שונות. תואר זה חיוני כדי להיכנס לתחומים מסוימים, כמו חברות לתכנון אסטרטגי, קרנות גידור וחברות הון פרטיות. עם זאת, כאמור, אנשים שכבר התחילו את הקריירות שלהם בגופים אלה יירצו להתפתח ולהצדיק את תחום מומחיותם.


יתרונות הלימודים

כאשר מצליחים ללמוד לתואר שני באופן מלא ואינטנסיבי מספיק תוכלו לפתח מיומנויות אשר יהיו בעלי השפעה מירבית על הקריירה וכמו כן תזכו בניסיון עסקי מעשי. חלק ממיומנויות אלו כוללות חשיבה מסתגלת, חוסן ויכולת לקלוט וליישם במהירות חידושים וטכנולוגיות. במקביל ללימודים והרחבת הידע העסקי, תוכלו גם לייצר לעצמכם רשת הדוקה של עמיתים מעוררי השראה ותומכים, אשר יוכלו לסייע בהמשך הדרך. סביר להניח שהלימודים ישנו את האופן שבו אתם חושבים על עצמכם ועל העולם כאשר אתם צוברים את הביטחון להיות מנהיגים ומובילים

מעבר לכך, הלימודים מתבססים על מציאת פתרונות אמיתיים לבעיות אמיתיות, כך שאם באים ללמוד אנשי מקצוע הם יוכלו לעשות שינוי אסטרטגי לארגונים שבהם הם פועלים. בין אם אתם עובדים בארגון במגזר הציבורי או הפרטי, תלמדו כיצד לשלב מחקר ופרקטיקה מתקדמת בכל תחומי המפתח העסקיים כדי להשיג טרנספורמציה עסקית. בנוסף, תפתחו כישורי מנהיגות מרכזיים כמו יצירתיות, חדשנות, שיתוף פעולה ופתרון בעיות ותכירו תיאוריות עסקיות חדשנית בהקשר המעשי.


תואר שני במנהל עסקים – חיוני לעתיד

עסקים מצליחים בעתיד יהיו כאלה שיוכלו לנווט בביטחון דרך בעולם המאופיין בתחרות עזה, התפתחות טכנולוגית מהירה, סערות כלכליות וחוסר ביטחון מוגבר בהימצאותם של מספיק משאבים. עסקים זקוקים למנהיגים שיכולים לחשוב ולפעול בצורה אסטרטגית בסביבה הפכפכה זו, לנהל את הסיכונים והאתגרים הכרוכים בכך, אך גם לזהות ולנצל הזדמנויות להתייעלות, חדשנות ופיתוח מודלים עסקיים חדשים. עסקים זקוקים גם למנהיגים שיפעלו באחריות תוך מתן ערך לכל בעלי העניין. התוכנית לתואר שני  משפרת את פוטנציאל הקריירה שלכם על ידי התמקדות ברורה בתפקיד המנהיג האסטרטגי המבוקש ומסייעת לכם להתקדם בביטחון בחברות ובארגונים העתידיים.

כעת כשאתם בטוחים שזהו התואר המתאים ביותר עבורכם, עליכם להחליט רק היכן ללמוד. תוכניות תואר שני במנהל עסקים נלמדות במספר מכללות ואוניברסיטאות, כך שלמעשה הבחירה אינה כה טריוויאלית. לפני שאתם נרשמים ללימודים, עליכם להתרשם מהקמפוס, מהצוות המלמד, ממבחר הקורסים ומחיי החברה. גם אם הלימודים אינם אינטנסיביים כמו הלימודים לקראת תואר ראשון, אתם עשויים לפגוש בלימודים את אותם עמיתים אשר תידרשו לשתף איתם פעולה בעתיד כעמיתיכם, ולכן הרכב הסטודנטים הינו כה חשוב.

 

 

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.