עובדי פורטק בקיק אוף השנתי בפאפוס, קפריסין. קרדיט: צילום יח"צ
30 מרץ 2023 | מערכת StartIsrael
מה הקשר בין מטוסים לסטארטאפים

פורטק מתחילה לשווק פתרונות אבטחה וסייבר ישראלים בחו"ל ומגדילה את כמות הסטארט-אפים, מתוצרת כחול לבן, שהיא מייצגת.

קצת אחרי חצות, בשדה התעופה בבוקרשט, רומניה, נשאל אלון יעקב, מנכ"ל פורטק "מה ההבדל בין מטוס ישראלי למטוס של כל חברה אירופאית?", "מספר שכבות אמצעי ההגנה והאבטחה" הוא השיב באופן אוטומטי, "ככל שהסיכון גבוה יותר כך יש צורך באמצעי אבטחת מידע רבים יותר, וזה גם ההבדל בין אבטחת מידע בישראל לבין אבטחת מידע בעולם. בארץ, אנחנו הרבה יותר מודעים לסיכוני אבטחת מידע וסייבר ומוכנים להשקיע על מנת להתגונן, כבר שנים, ואילו בעולם – ממש עכשיו מתחילה התעוררות ומודעות לנושא."  

"דוגמא נוספת לזהירות המוגברת בישראל אפשר למצוא למשל בעולם הפיננסי. לכל הבנקים הישראלים יש רשת נפרדת שאינה מחוברת לרשת האינטרנט, ואילו בעולם, אפשר למצוא לא מעט בנקים שעדין יש להם גישה מתחנות הקצה לאינטרנט" מוסיף יעקב.

הזהירות המוגברת נובעת גם מן העובדה שמתקפות סייבר על עסקים וגופי ממשל ישראליים ב- 2021, הגיעו לשיא של כל הזמנים. לפי נתוני הלמ"ס, כ-18% מהעסקים שהשתתפו בסקר בין החודשים יולי 2020 עד אפריל 2021, דיווחו כי חוו תקיפת סייבר.  בקרב העסקים שבהם מועסקים 250 עובדים ומעלה שיעור העסקים שחוו תקיפה עולה ל-42%.
 

להביא ללקוחות את היום שאחרי

חברת פורטק מתמחה במערכות הגנת סייבר ומשמשת כמפיצה הבלעדית בישראל של חברת BeyondTrust, אשר זכתה זו השנה השלישית ברציפות להוביל את ריבוע הקסם של גרטנר, בקטגוריית Privileged Access Management.  בנוסף, מייצגת פורטק שורה של סטארט-אפים ייחודיים בתחומי אבטחת מידע וסייבר, כולם מלבד BeyondTrust,  מתוצרת כחול לבן.

"כאשר הקמתי את החברה ב- 2006" מספר אלון יעקב, מנכ"ל פורטק, "הבנתי שיש בשוק צורך בייצוג של  סטארט-אפים ישראלים. אני זוכר שישבתי בבית קפה עם שני חבר'ה שפיתחו מוצר ופשוט לא ידעו איך להגיע ללקוחות הגדולים במשק ואיך למכור אותו." כך הפך הסטארט-אפ  ObserveIT לאחד המוצרים הראשונים שפורטק ייצגה, ולימים נמכר לחברת ProofPoint ב- 225 מיליון דולר.

מאז ועד היום, פורטק מייצגת שורה של סטארט-אפים שמציעים פתרונות ייחודיים וחדשניים בתחום אבטחת המידע והסייבר, בעיקר לארגוני האנטרפרייז, ביניהם: Cy-oT, של חברת Orchestra, XM Cyber, ODIX, Bufferzone, Revivesec ועוד. "לנו כבר יש הרבה מאד קשרים בשוק, עם הגופים הגדולים ביותר, וכך אנחנו יכולים לעזור לסטארט-אפים, בראשית דרכם וגם בהמשך, להיכנס לארגוני האנטרפרייז, ולנסות את המוצרים בסביבות שונות של ארגונים גדולים. לדבר הזה יש ערך רב במיוחד  בשוק שהוא רווי בפתרונות אבטחת מידע וסייבר" אומר יעקב.
 

"אנחנו מעוניינים להביא ללקוחות שלנו את היום שאחרי, את הפתרון שיפתור להם בעיות שכלל לא ידעו על קיומן" מוסיף עידן אבגי, סמנכ"ל הטכנולוגיות של פורטק. "לשם כך אנחנו בוחרים את הסטארט-אפים באמצעות תהליך בדיקת נאותות טכני מקיף. מצד אחד, אנחנו עושים בדיקת שוק מעמיקה על מנת לוודא שיש ביקוש לפתרון בקרב הארגונים הגדולים, ומצד שני, אנחנו ניגשים לארגונים לאחר שעשו תהליך ניהול סיכונים ובדקו את התקציב שלהם, ועוזרים להם להגדיר את הצורך ולבחור את הפתרון המתאים ביותר."

"המטרה שלנו היא לקצר תהליכי עבודה ללקוחות שלנו" מוסיף אופיר שניצר, סמנכ"ל המכירות של פורטק. "הלקוחות שלנו נמנים עם הגופים הכי גדולים במשק, אבל מה שמאפיין אותם  זה האופי של  early adaptors. ללקוחות יש אמון רב בצוות שלנו והם מוכנים לקפוץ למים עם המוצרים שאנחנו ממליצים להם."


בעולם אבטחת המידע והסייבר ארגונים רבים מחפשים תמיד את הדבר הבא שהוא לא תמיד הדבר היעיל או הזול ביותר אבל הוא כן הדבר שיכול לצמצם את הסיכון במתקפת סייבר על  הארגון ולהוסיף שכבת הגנה נוספת. "המפתח לכך הוא ניהול סיכונים נכון וזיהוי הפתרון שיענה באופן מלא לצורכי הארגון, וזה בדיוק מה שאנחנו עושים – אנחנו  מסתכלים על כל נושא האבטחה מנקודת המבט של  הלקוח ומצליחים להגדיר את הצורך שלו בצורה מדויקת."
 

"בעולם שלנו  כל הארגונים מודעים לכך שהם צריכים פיירוול או פתרון זיהוי ותגובה טוב לתחנות קצה (EDR), אבל פחות ארגונים מודעים לכך שבכל רגע נתון תוקף יכול לנסות לנטר  את רשת ה- wi-fi שלהם למשל" אומר אבגי, "לכן אנחנו כל הזמן מחפשים את הסטארט-אפ הבא, עם הטכנולוגיה שתסגור פרצה עתידית שאפילו ההאקרים של היום עוד לא חשבו עליה."

 

להגדיל את מספר הסטארטאפים

היום פורטק יוצאת לדרך חדשה והחל מינואר 2022 היא מתחילה לשווק ולהפיץ פתרונות אבטחת מידע וסייבר של סטארט-אפים ישראלים ברחבי העולם. "חבר סיפר  לי כי יש שני בתי קברות, האחד של סטארט-אפים שיש להם רעיון נהדר אבל לא מצליחים לגייס כסף, והשני של סטארט-אפים  שגייסו והשלימו את המוצר אבל לא מצליחים למכור אותו" מספר יעקב. "כאן אנחנו נכנסים לתמונה ומביאים את כל הניסיון שלנו במכירות."

"עכשיו כשאנו יוצאים לחו"ל אנחנו מתכוונים להגדיל בצורה משמעותית את מספר הסטארט-אפים שאנו מייצגים. ולאחר שנכיר את הפתרונות לעומק, ונתנסה במכירה שלהם בגבולות ישראל, נפנה החוצה, לשוק העולמי. הכוונה שלנו היא לעבוד מול  משווקים מקומיים בכל מדינה על מנת להכפיל את היכולות שלנו ולהגיע לארגונים הגדולים ביותר בעולם."

מנתונים שפרסם מערך הסייבר הלאומי, בשנת 2020 חל זינוק של 70% בהיקף גיוסי ההון של חברות סייבר והתעשייה גייסה סכום של כ- 2.9 מיליארד דולר, ביותר ממאה עסקאות. "על פי הסנטימנט שמגיע מהתעשייה ועל פי פרסומי עיתונות מן השנה האחרונה, נדמה ש- 2021 לא תיפול מסך הגיוסים של 2020 ואולי אף תעלה עליהם. אנחנו כאן בשביל לשתף פעולה עם כמה שיותר סטארט-אפים, לעזור להם לעלות על הגל ולחדור לשווקים בינלאומיים" מסכם יעקב.

 

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.