29 מרץ 2022 | נועה פרנקו אוחנה
מה הבעיה לגייס אשת מרקטינג? קל!

עדיין בסוף יצא שגייסנו גבר.

אז בטור הקודם סיפרתי את החוויות מגיוס הdeveloper intern  סיכום קצר – נתנו משימת בית שרק הגברים הגישו אותה מה שגרם לגבר להתקבל למשרה.
אבל מה קרה שפרסמנו לפני כמה חודשים משרת Marketing ? האם שם האחוזים נטו יותר לכיווון נשים?

התשובה היא כן, אבל עדיין בסוף יצא שגייסנו גבר. איך זה קרה שוב? הנה ההסבר.

גם פה משרת ה-marketing intern  שנפתחה הינה תפקיד התחלתי שהחסמים אליו אמורים להיות נמוכים, הגיעו לנו כ-30 קורות חיים, נראה היה שמספר הנשים היה גבוה יותר. וגם במקרה הזה שמתי אישה כפנים של התהליך  והיא ניהלה את כולו עד לשלב האחרון שבו המועמד\ת הסופיים מגיעים למשרד שם הם פוגשים את הצוות.

המשרה מיועדת לסטודנטים שרוצים לצבור ניסיון ואם הם יהיו טובים אפשר יהיה לקלוט אותם למשרה מלאה.
תהליך הראיונות נבנה על ידי האישה בצוות וכלל משימת בית ממש פשוטה של כתיבת הצעה ל3 פוסטים לתחרות סטארט אפים שלנו בסושיאל מדיה , הפוסטים היו צריכים לכלול :
1. גרפיקה (הרוב השתמשו ב-Canva  או בפוטושופ ושם היה ניתן לראות בבירור יכולות עיצוב)
2. טקסט טוב – שפה בחנו את האנגלית, את השפה, את הקריאה לפעולה וגם תגיות.
3. בנוסף היה גוגל פורם של ספר לי קצת על עצמך- שם היה ניתן להפגין יצירתיות ראש גדול ועוד.  


ולאחר המשימה היו ראיונות אישיים בזום ואז הזמנה למשרד.
מהרגע שפורסמה המשרה קיבלתי 2 פניות בלינקדאין מגברים שהגישו מועמדות.

פניה אחת היתה כזו:
" היי נועה! (או נעה?) אני XXXXX, מתחיל שנה ג' במסלול לחקר חברה דיגיטלית באוני' ת"א, ראיתי שאת עובדת בסיגייט ושמחפשים אצלכם למשרת סטודנט שאני חושב שאני ממש יכול להתאים אליה (ובכלל למותג עצמו), תהיתי אם אפשר להיות מעט חוצפן ולבקש להעביר דרכך את קורות החיים שלי?"
והפניה השניה:
" היי נועה נעים מאוד:)   קוראים לי XXXXX, אני סטודנט שנה שלישית במנהל עסקים ויזמות. ראיתי שאת ראש מחלקת חדשנות בחברת סיגייט טכונולגיה. אני יותר מאשמח אם תתני לי הזדמנות להגיע לראיון ולהכיר אותי, אני לומד מהר מאוד ויש לי מוטיבציה בשמיים!"
לשתי הפניות כתבתי שאני אשמח אם הם יגישו קורות חיים, אבל שוב לא נתתי הקלות , שניהם עשו את המשימה כמו כולם.
יצא שהם הגיעו למועמדים הסופיים למשרה יחד עם אישה. כלומר 3 מועמדים סופיים.

כמו שניתן לראות שני הגברים הפגינו מוטיבציה שיא!  גם במשימה, גם אחריה (שניהם שלחו למשל שהם נהנו מהמשימה, שלחו תובנות עליה, הגדילו ראש) . גם בראיון עצמו במשרד הם הדגישו שוב ושוב שיש להם מוטיבציה שהם ממש רוצים את התפקיד עשו מחקר על Seagate  בתור חברה, בו עם הצעות.
הבחורה שהגיעה יחסית אליהם אמנם עשתה את המשימה טוב בערך כמוהם אבל היתה עם אנרגיות הרבה יותר נמוכות וזה הורגש. בסוף החלטנו לקחת את אחד הגברים שהתבלט יותר משני המועמדים האחרים.

שוב התהליך נתן הזדמנות שווה לכולם. כולם קיבלו את המשימה באותו היום באותה השעה. נקודת התחלה שווה לכולם בלי הטיות.
ופה זה משרת שיווק, היה אמור להיות יתרון קל לנשים לפי הנתונים בשוק. אבל עדיין הן לא הראו את אותה מוטיבציה כמו הגברים.

בטור הבא- המגייסת שלנו ואני נחלוק טיפים לראיון מוצלח ואיך אפשר להעז יותר.
תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.