20 יוני 2023 | מערכת StartIsrael
חברות שעברו לעבודה יעילה בסביבת Multi Cloud יצאו לשוק לפני המתחרות שלהם

אפשר וצריך גם למזער את עלויות הדאטה וגם למקסם חדשנות המבוססת על דאטה בריבוי עננים. הדו״ח החדש מציע צעדים שארגונים יכולים לנקוט כדי לייעל, לשפר ולהוזיל את עבודתם. 

עולם הדאטה מתפתח במהירות, ויותר ויותר ארגונים וחברות עוברים למודל של ריבוי עננים (Multicloud) ולעבודה מול מספר ספקי ענן. אחד האתגרים בכך הוא התקשורת הלקויה בין שירותי הענן השונים (בשל הגדרות ומערכות שונות בקרב הספקים), אשר מובילה ל"חיכוך". מורכבות זו והעלויות הנלוות שנמצאות במגמת עלייה, מובילות לנעילת נתונים וכתוצאה מכך להפסדים כלכליים. אבל זה לא חייב להיות ככה. מדו"ח חדש של סיגייט, מובילה עולמית בפתרונות אחסון וניהול נתונים, עולה כי אפשר וצריך גם למזער את עלויות הדאטה וגם למקסם חדשנות המבוססת על דאטה בריבוי עננים. הדו״ח החדש מציע צעדים שארגונים יכולים לנקוט כדי לייעל, לשפר ולהוזיל את עבודתם. 


לפי הדו״ח, ארגונים בשלים בעבודה עם ריבוי עננים כלומר, ארגונים שמנהלים בצורה הטובה ביותר את עלויות הענן ומטפחים חדשנות עם הענן מגיעים ליתרונות העסקיים הגדולים ביותר: 


  • ארגונים אלו עקפו את יעדי ההכנסה שלהם כמעט פי שניים לעומת ארגונים פחות בשלים. 
  • יש סיכוי גבוה פי 6.3 שהם יצאו לשוק חודשים או רבעונים לפני המתחרים שלהם. 
  • יש סיכוי גבוה כמעט פי 3 שהם ידווחו כי הארגון שלהם נמצא בעמדה עסקית חזקה מאוד. 
  • יש סיכוי גבוה כמעט פי 3 יותר שהשווי של החברות יעלה פי חמישה במהלך שלוש השנים הבאות.

הדו״ח מסתמך על סקר עולמי שנערך בקרב 500 אנשי עסקים מובילים ומנהלי טכנולוגיית מידע (IT) בכירים. הסקר הוזמן על ידי סיגייט ונערך על ידי (Enterprise Strategy Group (ESG. הדו״ח מציג מודל בשלות של ריבוי עננים (Multicloud Maturity Model), שמראה כיצד ארגונים מנווטים בתוך המורכבות ההולכת וגוברת של ריבוי עננים. לדוגמה, 73% מהנשאלים דיווחו כי צמיחת החברה שלהם נבלמה בגלל עלויות האחסון של הדאטה, ו-57% מהנשאלים דיווחו כי הם נאלצו למחוק מידע חשוב בשל הגבלות ועלויות אחסון. 


אדם דמתיה, מנהל מחקר בכיר ב-ESG אמר כי ״הדו"ח מבהיר שארגון, על ידי פעולותיו, יכול להשפיע גם על עלויות הענן וגם על תוצאות החדשנות. מה שמיוחד במחקר זה הוא שאנו רואים כי השילוב בין נקיטת פעולה ביחס לעלויות הענן וקידום חדשנות עם מודלים של תפעול ענן, יכול להשפיע באופן דרמטי על מצבו הכלכלי של העסק״. 


מנכ״ל סיגייט, דייב מוסלי הוסיף כי "מרחב הדאטה העולמי מכפיל את גודלו כל שלוש שנים, והאופן שבו אנחנו מתייחסים לכל תחום הדאטה והענן חשוב במיוחד. בעידן שלנו, כבר לא מקובל שחברות ישתמשו רק בחלק מהדאטה שלהן. ככל שמנהלי חברות יראו בדאטה נתון עסקי חיוני, כך יהיה קל יותר לחברות שלהם להגיע לערך עסקי גדול יותר". 


מהדו״ח ניתן ללמוד כי חברות שמתרחבות בהצלחה הן אלו ששמות את הנתונים בליבת עבודתן. אסטרטגיות ריבוי העננים הבשלות ביותר הן אסטרטגיות ממוקדות נתונים. חדשנות עוסקת בביטול החיכוכים שמאטים ונועלים נתונים בין אם זה חיכוך הקשור לעלות או גישה. עבור ארגונים רבים, ריבוי-עננים הוא נתון, אך מקורות החיכוך הרבים של דרך עבודה זו הם אופציונליים. 


מנכ״ל סיגייט, דייב מוסלי

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.