25 מאי 2023 | מערכת StartIsrael
מקצועות מבוקשים בהייטק

חולמים להשתלב בעבודה בהייטק? להלן רשימה של מקצועות מבוקשים, שכדאי לכם להכיר – כאשר, היכרות עם אותם המקצועות יכולה להתוות לכם את הדרך לפעולה הנכונה, בדרך להשגת המטרה

מומחה באבטחת מידע וסייבר
כל מי שרואה מדי פעם חדשות ודאי נתקל לא אחת בכתבות על פשעי סייבר – אשר מהווים כיום כאחד מהחששות הגדולים של ממשלות, ארגונים וחברות.
מהסיבה הזאת, כל אחד מאותם ארגונים מקפיד לעשות לא מעט פעולות על מנת לאבטח בצורה הטובה ביותר את המידע ואף מקפיד להעסיק את אותם אנשי מקצוע מנוסים אשר בכוחם להבטיח שהמידע הזה לא יצא החוצה.
אנשי סייבר יכולים להשתלב במגוון תפקידים שונים כמו: אנליסטים, מומחים באבטחת מידע בסייבר ועוד..
בכדי לעסוק באבטח מידע וסייבר ניתן להירשם ללימודי תואר במערכות מידע או לקחת חלק בקורסים אשר מכשירים את הבוגרים לעבודה בתחום – חשוב לציין, שבדומה לכל שאר המקצועות בענף ההייטק בוגרי תארים רלוונטיים יבטיחו לעצמם סיכויים גבוהים יותר להשתלב במשרה וגם ליהנות ממשכורת גבוהה יותר.

בודק תוכנה
אנחנו חיים בעולם טכנולוגי, עולם בו בכל תקופת זמן קצרה לא מעט חברות וגופים שונים ברחבי העולם עוסקים בפיתוח מוצרים חדשניים או תוכנות מהפכניות.
אבל, בכדי שאותן התוכנות, אכן ישיגו את המטרות אשר עומדות מאחוריהן ואולי גם ישנו את העולם, חשוב שיהיה מישהו שיבדוק אותן.
בדיוק במקום הזה נכנס לתמונה בודק התוכנה (QA), אשר אמור להחזיק בידע וכלים באמצעותם הוא יוכל להבטיח שאותה התוכנה נקייה מתקלות או מבאגים, שהיא פועלת כמו שצריך ושכל הפרטים ולו הקטנים ביותר עובדים כשורה.
מי שרוצה לעסוק בתחום, יוכל לגלות שיש לא מעט קורסים ייעודיים בתחום וכמובן, שבוגרי תואר במדעי המחשב, יוכלו להעלות את סיכוייהם במידה רבה להשתלבות בעבודה.

ניהול רשתות
כיום, כבר כולם מבינים את החשיבות הגבוהה של שמירת המידע בענן וכחלק מכך, אין כמעט אדם אשר לא שמע את המונח "תקשורת נתונים" בהקשר כזה או אחר.
כמובן, שהעלייה במודעות גרמה לכך שיותר ויותר חברות, עסקים וארגונים מוצאים את עצמם תרים אחר אנשי מקצוע המתמחים בניהול תשתיות ארגוניות.
כך שאם אתם מעוניינים להשתלב בעבודה בהייטק שיש לה ביקוש, אין כל ספק כי התמקדות בנושא של ניהול רשתות, תהווה כבחירה חכמה.

מפתחי
UI או UX
מדובר בעוד מקצוע בעל ביקוש נרחב בהייטק, אשר כל התחזיות מעידות על כך שגם בשנים הקרובות הביקוש למפתחים UI/UX יימשך – כאשר, תחום זה עובר עם השנים שינויים והתפתחויות שונות ולכן, הוא גם בעל פוטנציאל לצמיחה.
העבודה בתחום זה, מצריכה אנשי מקצוע בעלי יכולות טכניות וגרפיות, אשר מחזיקים בידע וכלים בעולם הפיתוח.

מנתחי מערכות
תפקידם של מנתחי המערכות הוא לתחזק ולתפעל מערכות מידע בחברות ובארגונים. הם אלו אשר אמורים לתכנן ולהקים את בסיס הארגונים, אשר אמור להיות מותאם באופן פרטני לצרכי הארגון ולמטרותיו.
על מנתח מערכות להחזיק בידע מקצועי והבנה הן בעולם הטכנולוגיה והן בעולם הארגוני, כאשר, בהתבסס על אותו הידע יתאפשר לו לנתח בצורה הנבונה והטובה ביותר את כל מה שקשור למערכות הממוחשבות באותו הארגון.

לסיכום, חשוב לציין שמדובר ברשימה קצרה מתוך היצע רחב ומגוון של תפקידים בהייטק. ההמלצה עבור כל מי שמעוניין להשתלב בעבודה בהייטק להכיר תחילה את כל האפשרויות המוצעות לו (וכידוע, בכל תקופת זמן קצרה, מתווספים עוד ועוד תפקידים חדשים). בשלב הבא, להגיע למסקנה לאיזה מסלול לימודים עליו לפנות על מנת לקבל את ההכשרה המתאימה ולאחר מכן, פשוט לצאת לדרך – אשר בסופה הוא יוכל להשתלב בעבודת החלומות בהייטק.

 

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.