1 ינואר 2024 | אהרונה משכיל
הקשר בין אסטרטגיית הכלה לעלייה ברווחים

עולם העבודה כבר מזמן הפך להיות מגוון; כשמדובר בארגונים גלובליים המעסיקים עובדים רב תרבותיים, יישום אסטרטגיות הכלה (Inclusion) הפכו לחלק חשוב מההצלחה הארגונית.

סטטיסטיקות (RW3) מוכיחות שעל מנת להשיג מטרות ויעדים, על הארגון לאמץ תרבות של הכלה בסביבת העבודה.

אז מה זה הכלה? סביבת עבודה של הכלה מייצרת תחושת שייכות ומאפשרת לכל עובד ועובדת בארגון לבוא לידי ביטוי באופן אותנטי וללא שיפוטיות ויוצרת שייכות לחזון וליעדים של הארגון. בנוסף, היא מעודדת מעורבות, ומעלה את הפרודוקטיביות של העובדים ומעודדת יזמות.

להלן 8 דרכים בהן הכלה תתרום לסביבת העבודה:

1. תקשורת אפקטיבית

עובדים בארגונים שתומכים בהכלה נוטים ליצור קשרים בין-אישיים חזקים ומתקשרים ביתר קלות עם הקולגות והמנהלים שלהם, גם כשמדובר בנושאים מאתגרים. הדבר תורם לכך שהצוות מלוכד ויש פחות קונפליקטים בין חברי הצוות.

2. גיוון מחשבה ומיומנות

צוותים שמגיעים מרקעים אתניים, גילאים ומגדרים שונים (כמו גם סגנון עבודה ולמידה שונה) מתאפיינים במיומנויות מגוונות, מחשבה יצירתית וטובים יותר ב-87% (פורבס 2021) בקבלת החלטות. מרחב של תקשורת פתוחה, ביטוי עצמי בצוות ופידבקים מעצימים, עוזרים להגיע  לפרודוקטיביות מרבית.

3. יצירתיות, יזמיות ופרודוקטיביות

הכוונה בהכלה היא שכולם בצוות מרגישים שייכות ובעקבות כך מתפתח אמון שמחולל יצירתיות ופרודוקטיביות. לפי (HBS) ארגונים שתומכים באסטרטגיית ההכלה פרודוקטיביים בכ-50% יותר.

4. עלייה בשורה התחתונה

תקשורת פתוחה בצוות ותחושת שייכות יאפשרו לעובדים למקסם את הפוטנציאל שלהם ולעבוד באפקטיביות מרובה. למעשה ארגונים בעלי הכלה הראו עלייה של כ-27% ברווחים לעומת ארגונים שלא תומכים בסביבת הכלה (דלויט). 

5. שיתוף פעולה גלובלי וחיבור צוותי

הערכה נכונה של אנשי הצוות, בהתייחס לתרבויות מהן הגיעו, לחוזקות שלהם וליזמות שלהם בתוך המרחב של ההכלה והשונות, תקדם את שיתוף הפעולה ביניהם. אמנם לעיתים השונות מביאה אתגרים, אבל ארגון שיטפח תקשורת, אמפטיה ויגשר בין ההבדלים, יביא לשיתוף פעולה ובעקבות כך תוצאות והישגים. 

6. שביעות רצון הלקוח

תרבות הכלה בארגונים מעלה את שביעות רצון הלקוחות ב 39% (דלויט) בהשוואה לארגונים אחרים. עובדים בסביבת עבודה של הכלה יישמו את המיומנויות הבין-אישיות באינטראקציה עם הלקוחות כפי שנהוג בארגון וכתוצאה מכך ארגונים רואים עלייה בפידבקים חיוביים מהלקוחות.

7. גיוס עובדים איכותיים

לפי סקר של Glassdoor 67% ממחפשי עבודה מייחסים חשיבות לגיוון צוותי ומחשיבים זאת כפרמטר מרכזי בבחירת מקום עבודה.מכאן נובע שיצירת סביבת הכלה במרחב העבודה תמשוך עובדים איכותיים יותר, תיצור עבודת צוות טובה, תפתח כישורים ותגדיל את יכולת הארגון להצליח.

8. רווחת העובד ושמורו בארגון

סקר של הרווארד (HBS) מראה שיש החזר השקעה של 6 ל1 לתוכניות שמעודדות את רווחת העובדים (רווחה פיזית ומנטלית). בסביבת עבודה של הכלה עובדים מדווחים על רגשות חיוביים למנהל שלהם ועלייה בתחושת הנאמנות לחברה, וזה הוריד את שיעור תחלופת העובדים ב-22% (דלויט). עובדים שמרגישים שדואגים למצבם הנפשי והבריאותי יגבירו את יכולות הצוות לשגשג ולהתקדם.

לסיכום, תרבות הכלה בארגון מביאה לתוצאות עסקיות משופרות. מחקרים מבוססי נתונים של גוגל מראים שהצוותים הטובים ביותר בין אלה שנבדקו היו בעלי תפיסה של הכלה, סקרנות מרעיונות של אחרים ואווירה של הכלה ארגונית. הפיכת הארגון שלך לתומך בסביבת עבודה של הכלה דורשת צעדים קונקרטיים אבל הבחירה בכך תעניק יתרונות מרחיקי לכת לארגון שלך.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.