20 אוגוסט 2018 | מת'יו טורן
בשביל תוצאות טובות יותר, צריך לפעול טוב יותר

שאיפות גדולות זה טוב ויפה, אבל חשוב גם לנקוט בפעולות גדולות. אם אתם רוצים תוצאות טובות יותר בתחום מסוים בחיים או בעסקים, נחשו מה? עליכם לקחת על עצמכם פעולות גדולות יותר. כמו שאיינשטיין אמר, "אנחנו לא יכולים לפתור בעיות על ידי שימוש באותה צורת חשיבה שבה השתמשנו כשיצרנו אותן".

שאיפות גדולות זה טוב ויפה, אבל חשוב גם לנקוט בפעולות גדולות. אם אתם רוצים תוצאות טובות יותר בתחום מסוים בחיים או בעסקים, נחשו מה? עליכם לקחת על עצמכם פעולות גדולות יותר. כמו שאיינשטיין אמר, "אנחנו לא יכולים לפתור בעיות על ידי שימוש באותה צורת חשיבה שבה השתמשנו כשיצרנו אותן".

 

במקום להתמקד רק בשאיפה לתוצאות טובות יותר, רכזו את מאמציכם בתכנון של פעולות טובות יותר. הנה שלוש דרכים לעשות זאת.

 

1. שנו את הדרך בה אתם מגיבים לבעיות.

 

אולי הדבר העוצמתי ביותר כיזמים הוא להחליט כאן ועכשיו שאתם אחראים לעצמכם. העבר שלכם לא אחראי לכם יותר. אירועים שונים לא אחראים לכם. רק אתם יכולים לטעון לאחריות מלאה על מה שאתם בוחרים לעשות. על ידי שינוי הדרך בה אתם ניגשים למצבים, אתם כבר במקום טוב יותר לנקיטת פעולה. אתם יכולים להחליט לבחור בפעולה מעצימה.

 

ג'ק קאנפילד, המחבר ומי שעומד מאחורי Chicken soup for the soul, אמר: "יש לכם שליטה רק על שלושה דברים בחיים- המחשבות שלכם, החזיונות שלכם והפעולות בהן אתם נוקטים. הדרך בה אתם משתמשים בשלושת הדברים הללו מכריעה את הכל בחיים שלכם". כאשר משהו רע קורה, אתם יכולים לראות זאת כטעות ורק להחמיר אותה באמצעות פעולות חלשות או חוסר פעולה. מנגד, אתם יכולים לבחור לראות מה צריך לעשות כדי להתחיל להפוך משהו רע להזדמנות חדשה. תמיד יש בידיכם בחירה.

 

2. הפסיקו להגיד "צריך לעשות".

 

כאשר המילה "צריך" מתחילה להופיע אצלכם באוצר מילים, עליכם להיזהר. התייחסו לכך כאל נורה אדומה והפסיקו בשנייה שאתם שומעים את עצמכם אומרים זאת. הסיכויים טובים כשמשהו משתבש או שעומד לסטות מדרך הישר.

 

בכל פעם שאתם אומרים "צריך", אתם אומרים זאת על משהו שצריך לעשות אבל אתם בורחים מכך, או שאתם אומרים זאת על התנהגות של מישהו אחר או אירועים חיצוניים, וכך אתם הופכים אותם לאחראים לכם.

 

"אני צריך ללכת למכון כושר, אבל אני עייף מדי". נורה אדומה. אתם מוותרים על חדר הכושר ופותרים את עצמכם בתירוץ שגורם לכם לא לנקוט בפעולה שתביא אתכם לתוצאה טובה יותר, במקרה זה, גוף בריא יותר. "הוא צריך להיות כאן ולהתמודד עם יותר עבודה". שוב, אתם לא נוקטים בפעולה מעצימה. אתם מתלוננים על מישהו והופכים אותו לאחראי לתוצאות העלובות שלכם. אם אתם צודקים ובאמת העובדה צריך לעבוד יותר, עליכם לדבר איתו על הציפיות שלכם ממנו, ולא להתלונן על ההתנהגות שלו.

 

ה"צריך" זו הדרך שלכם לדעת שאתם לא לוקחים אחריות.

 

3. התמקדו במשימה שלכם.

 

מה מניע אתכם מאחורי כל משימה? לא רק בתחום היזמות, אלא בחיים? למה אתם כאן?

 

האם אי פעם שמתם לב שיזמים שהצליחו הם אלה שהם באמת מלאי תשוקה לגבי המטרה שלהם בחיים? אתם פועלים טוב יותר כאשר המשימה שלפניכם ברורה לכם. התמקדות במטרה לא בהכרח תביא אתכם לתוצאות טובות, זה יכול גם לגרום לכם להסתובב במעגלים. תהיו ברורים לגבי מה שאתם עושים והסיבה שאתם עושים זאת, ואז הפעולות שלכם יהפכו לעוצמתיות ביותר. זה יעשה את החיים לפשוטים הרבה יותר. הפעולות שלכם יהפכו לישירות יותר, וגם אם הן לא יהיו קלות יותר, בצורה מסוימת הן ייראו לכם קלות כי אתם ממוקדים במטרה. 

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.