28 ספטמבר 2013 | תומר חן
לא מזמן למדת להתגלח ואתה כבר מחפש משקיע לסטארט-אפ?

מנכ"ל בן 19 מסביר איך גורמים למשקיע להתייחס ליזם הצעיר ברצינות

 

מאת: תומר חן, 19, מנכ"ל המכללה לשיווק סלולרי

 

אם פעם כדי להיות עצמאי היה צורך לרכוש ידע במשך שנים ולהתמחות בתחום מסוים, היום ההתמחות מגיעה מוקדם יותר והדור הנוכחי כבר לא חייב להשקיע שנים באקדמיה. אנחנו לומדים את התחומים שאנחנו אוהבים מגיל צעיר, לבד, מהאינטרנט, בקורסים מבוססי וידאו ועוד. כך למשל לא מעט מהמתכנתים של היום הם חבר'ה שבגילאי בית הספר בילו את שעות הצהריים מול המחשב במקום במגרש הכדוררגל.

 

זירת האינטרנט והנגישות לידע אינסופי יצרה מצב מעניין מאוד, עולם ההזדמנויות נפתח מוקדם הרבה יותר עבור כולנו ועולם היזמות הופך לצעיר יותר.

 

אם כך, בהנחה ואת הידע המקצועי יש לכם, וגם הרעיון, ואפילו התחלתם לפתחו. השאלה שנותרה פתוחה, איך תשיגו משקיע? או יותר נכון, איך תגרמו לו לקחת אתכם ברצינות? הרי בעיניו, רק לא מזמן למדתם להתגלח והלכתם עם שוקו לבי"ס ופתאום אתם צריכים לבקש מיליון שקל מאדם שחולש על ארגון ענק.

 

התשובה לכך אינה מדע  מדויק אך בתור מי שגם כן החל ללמוד את רזי הגילוח רק לאחרונה ומאידך מוצא עצמו מתנהל מול מנהלי קרנות ארגונים, אתן לכם את "שני הסנט" שלי בנושא.

 

ראשית, זכרו שיזמים צעירים מביאים עמם דם חדש ורענן, ואם אתם חדשים בזירת היזמות אין זה חיסרון אלא יתרון, שכן אתם מגיעים כדף חלק, נמרצים ומלאי עוז.

 

דעו שמשקיעים מחפשים יזמים שהם כאלו בנפשם ולכן אחד הדברים הטובים שאתם יכולים לעשות עבור עצמכם הוא להציג כבר בסמול-טוק דוגמא לכך. כמובן אין זה אומר שאתם צריכים להתיש את האדם שנמצא לפניכם בכל רשימת העשייה שלכם. אך אם אתם מאלו שבחופש הגדול הרוויחו כסף עצמאית בזמן שכל חבריכם היו בים, זה יכול רק להוסיף.

 

שנית, זכרו ש"אנשים משקיעים באנשים". כשמישהו משקיע בכם ממיטב כספו הוא רוצה לדעת שעומד מולו לא רק מקצוען אלא אדם, איש חזון ובעיקר אדם אמיתי, ופה נמצאות מילות המפתח. היו – אתם!  אל תשנו את צורת הדיבור שלכם במיוחד עבור הפגישה, אל תעברו מהפך קיצוני בתספורת יום לפני כן, אל תבואו עם חליפה לפגישה אם מעולם לא לבשתם אחת שכזו, ואל תדברו על דברים שאתם לא מבינים בהם כדי להיראות מבוגרים וחכמים, כדי שלא תשמעו מגוחכים. אל תשכחו, אנחנו צעירים, ובתור צעירים שהם גם יזמים, מצפים מאיתנו להיות בוגרים אבל לא מבוגרים.

 

כמובן, העובדה שאני מציע לכם להיות עצמכם לא אומרת שאתם לא צריכים להתאמץ. אין מדובר בעצה של שחור ולבן, אפור זה הצבע הנכון. כך למשל, אפשר לדבר על עבודת מודיעין והכנה לפני פגישה, במסגרתה תחפשו אינפורמציה באינטרנט על האדם אותו אתם עומדים לפגוש כדי לא לעשות טעויות מטופשות, או על התנהלות אלגנטית ומתבקשת מצידכם. למשל, אם אתם רגילים ללכת עם כפכפי אצבע, כמובן שלפגישה עם משקיע לא תבואו עם כפכפים שכאלה – כי פה כבר מדובר בהבעת חוסר כבוד. לכו על סניקרס.

 

שלישית, בעת בחירת הצוות שלכם תמיד תדאגו שיהיה "מבוגר אחראי". פה כבר מדובר על טקטיקה פסיכולוגית המניחה בין היתר שאם אדם שם עליכם את מיטב כספו הוא יהיה מעוניין שיהיה באזור מישהו שעבר דבר או שניים בחיים. המשקיעים רוצים להיות רגועים עם כספם וזו אחת הדרכים לייצר זאת עבורם.

 

וכמובן, אל תשכחו: בהנחה שזה ברור מאליו שיש לבוא עם מצגת, הדבר החשוב ביותר שאתם צריכים לזכור זה שאולי אתם נמצאים בפגישה כדי להגשים חלום אבל המשקיע מעוניין להבין כמה שיותר מהר איך הוא עומד להרוויח כסף מהמיזם שלכם. המהלך הנכון ביותר לעשות מבחינתכם זה לחשוב על כמה מודלים כלכליים כדי שיהיה לכם מענה לתת להתקלות השונות.

 

נקודה נוספת בהקשר זה היא שאמנם לא מעט מהיזמים יודעים איך הם עומדים לעשות כסף מהמיזם ואפילו יכולים להסביר זאת כמו שצריך. אבל לפעמים יש צורך בהסברים מורכבים יותר שמושתתים על הבנה בחוקי מימון או ידע כלכלי. ואם אתם מתקשים בכך פשוט תביאו עמכם אדם שישפוך אור על המודל העסקי, שכן אף אחד לא מצפה שתדעו לדקלם כל תשובה בעל פה.

תגובות

1. דניאל | 18 אוגוסט 2015

מאמר מעולה יש הרבה מה ללמוד ממנו


2. כרמל | 15 אוקטובר 2013

תזכרו, שמי שמבטיח לכם הרים וגבעות בכל מני סדנאות לעשיית כסף קל הוא היחיד שמרוויח ואתם מפסידים את הכסף

אין דבר כזה כסף קל ומי שמבטיח את זה הוא ..... (לא נוציא לשון הרע) אבל תזכרו תמיד את הסופר שכתב "אבא עשיר, אבא עני" ופשט את הרגל.
אם אתם באמת רוצים ללמוד קורסים מקצועיים בנושא שיווק באינטרנט ובמובייל יש מבחר עצום ומקצועי באתר שנקרא Lynda
בהצלחה


3. שגיא | 29 ספטמבר 2013

מה העניין עם ציון גילו של הכותב?

פעם ראיתם את ציון שמו של גיא רולניק ליד שמו?
את מי מעניין שהוא בן 19? קצת גימיקי מאתר מתיימר להיות רציני....


הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.