6 פברואר 2019 | ג'ייסון דה-מר
5 הרצאות TED שהן חובה לכל יזם

אני מעריץ גדול של הרצאות TED- הן מלאות בתובנות על כל דבר, מטבע האדם דרך פריצות דרך מדעיות ועד טרנדים בעיצוב. הן מעוררות השראה, מעשירות בידע, ופוקחות עיניים בדרך שיכולה לעזור לכם להפוך לאנשים טובים יותר ולמקצוענים טובים יותר. עבור היזם השאפתן, הן קיימות כדי לעזור לכם לאתגר את ההנחות שלכם, להאמין בעצמכם ולדחוף אתכם להיות המנהיגים הטובים ביותר שתוכלו להיות.

אני מעריץ גדול של הרצאות TED- הן מלאות בתובנות על כל דבר, מטבע האדם דרך פריצות דרך מדעיות ועד טרנדים בעיצוב. הן מעוררות השראה, מעשירות בידע, ופוקחות עיניים בדרך שיכולה לעזור לכם להפוך לאנשים טובים יותר ולמקצוענים טובים יותר. עבור היזם השאפתן, הן קיימות כדי לעזור לכם לאתגר את ההנחות שלכם, להאמין בעצמכם ולדחוף אתכם להיות המנהיגים הטובים ביותר שתוכלו להיות.

 

עם זאת, דפדוף באותן אלפי הרצאות בחיפוש אחר ההרצאה הנכונה בנושא פיתוח עסקי יכול להיות מאיים, במיוחד אם אתם בדיוק במצב רוח להרצאה מהירה בהפסקת הצהריים שלכם. זו הסיבה שהרכבתי את הרשימה הבאה של הרצאות TED, שכל יזם חייב לראות:

 

1. פתרון בעיות יצירתי אל מול הגבלות קיצוניות.

 

הרצאת ה-TED הזו של נאווי ראדג'ו עוסקת כולה באפליקציות מינימליסטיות בשדה פתרון הבעיות. פתרון בעיות מתקשר לכל דבר, מאחר וזה הכרחי לחדשנות, גילויים מדעיים ואפילו למבנים חברתיים. ראדג'ו מציג את הדרישות והיתרונות של הגבלות קיצוניות בנוגע לפתרון בעיות.

 

עבור היזם, זה אומר עבודה עם הון, משאבים וזמן מוגבלים. האילוצים רבים, כך שזה נראה יותר קשה, אך למעשה הדבר מניב רמות גבוהות יותר של חדשנות. ההרצאה הזו מושלמת לזמנים בהם אתם מרגישים שאתם נדחקים לקיר כשאין לכם כמעט עם מה לעבוד.

 

2. כיצד מנהיגים גדולים מהווים השראה לפעולה.

 

הרצאת ה-TED הזו של סיימון סיינק חוקרת את רעיון המנהיגות ומדוע ישנם אנשים שמהווים השראה לפעולה יותר מאחרים. כשהוא מתחיל בדוגמאות על מנהיגותו של מרטין לותר קינג בתנועת זכויות האזרח ועובר להנהגת אפל בעולם העסקים, סיינק מדגים דפוסים מסוימים שככל הנראה צופים את אחוזי ההצלחה של מנהיגים שונים.

 

שורה אחת בהרצאה מדברת במיוחד ליזמים: "אנשים לא קונים את מה שאתה עושה. אנשים קונים את הסיבה שאתה עושה את זה." עבור יזמים השואפים להפוך למובילים בתעשייה בזכות עצמם, הבנה עמוקה של העיקרון הזה היא הכרח. צפו בהרצאתו של סיינק לקבלת סקירה יסודית יותר של הרעיון הזה, עם דוגמאות אמיתיות.

 

3. הסיבה היחידה שבגינה סטארט- אפים מצליחים.

 

בהרצאת ה-TED הזאת, מנסה ביל גרוס לכמת את כל הסיבות שבגינן סטארט- אפ אחד יצליח יותר מאחר. בתור יזם סדרתי ומנטור עבור סטארט- אפים אחרים, לגרוס יש ניסיון עשיר בעולם העסקים. הוא ראה עסקים גדולים נכשלים ועסקים לא ברורים מצליחים, והניסיון הזה הוא שהניע אותו לבדוק במדויק מדוע ההבדלים הללו קיימים.

 

גרוס מודד כל סטארט- אפ במונחים של חוזק הרעיון, תזמון השקת החברה, הצוות המוביל את העסק, גישה להון והמודל העסקי הכללי. מה שהוא מצא הוא שפקטור אחד הוביל להצלחה יותר מכל אחד אחר- וזהו התזמון. זוהי צפיית חובה עבור כל בעל עסק.

 

4. עשו את מה שאתם אוהבים. (בלי תירוצים!)

 

גארי וויינרצ'וק מציע הנחת יסוד יחסית פשוטה, המסגירה את עצמה כבר בכותרת, בהרצאת ה-TED הזאת. אם אתם מסוג האנשים שאוהבים לסרוק מאמרים בחיפוש אחר נגיס אחד או טייק אוויי, אין צורך שתצפו בכל ההרצאה- הכותרת היא די מדויקת. השיטה בה וויינרצ'וק משתמש כדי לשכנע אתכם שזה המקרה, עם זאת, היא מעוררת השראה ושווה צפייה.

 

יזמים בדרך כלל מונעים חלקית בידי פוטנציאל הרווח הגדול או נלהבים מהרעיון של בעלות על חברה משלהם. אבל כדי להצליח באמת, אתם חייבים לאהוב את מה שאתם עושים. אתם חייבים להיות בתעשייה שבאמת אכפת לכם ממנה ולעשות את סוג העבודה שאתם באמת נהנים ממנה. אחרת, לעולם לא תהיו מרוצים.

 

5. איך להתנהל לכדי יצירתיות קולקטיבית.

 

הרצאת ה-TED הזאת של לינדה היל היא מושלמת עבור יזמים המנסים למקסם את הפוטנציאל היצירתי של הצוותים המובילים שלהם. בסקירה של טקטיקות שונות כפי שהן משמשות כמה מהחברות המכובדות והיוצר יצירתיות בעולם, היל מדגימה את גורמי השורש לגדולה יצירתית.

 

לבסוף, היא מגיעה לסט כלים ואסטרטגיות פשוט שכל יזם יכול להשתמש בו כדי לתדלק את רוח היצירה של רעיונות נהדרים חדשים מכל הצוות כולו, ולהמשיך לדחוף את החברה קדימה. חשיבה יצירתית ופתרון בעיות מופשט הם כמה מהמרכיבים היותר חשובים של כל חברה, והיל מדגימה את הדרכים הטובות ביותר להטמעתם בתוך התרבות שלכם.

 

אם עדיין לא צפיתם בהרצאות הללו ואתם יזמים או מתכננים להיות כאלו, הוסיפו אותם לתור שלכם עכשיו. אין שום תירוץ לא לעשות זאת- אתם יכולים אפילו להוריד אותם כקבצי אודיו כך שתוכלו להקשיב להן בנסיעות הביתה. ככל שתהיו פתוחים יותר לרעיונות חדשים ולחוויות חדשות, כך סביר יותר שתצליחו במסע היזמות שלכם.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.