19 אוקטובר 2015 | ג'ייסון דה-מר
5 בעיות שבית הספר לעסקים לא יכין אתכם אליהן

יש גבול לכמה שלימוד בכיתה מסוגל להכין אתכם לעולם האמיתי. בדיוק כפי שקורס בסיסי בפיזיקה לא יבטיח שתצליחו להוציא תחת ידיכם באופן בטוח מקפצת אופנועים למרחקים ארוכים, קורס במנהל עסקים לא יבטיח את הצלחתכם כיזמים.

אני תומך נלהב בחינוך. השכלה משנית מציגה בפניכם מחשבות, רעיונות, מידע ואפילו אנשים חדשים שיכולים לעזור לכם להתקדם מאוחר יותר בחייכם. בעוד הם אינם מהווים דרישות מקדימות כדי להפוך ליזמים, בית ספר לעסקים או תוכניות מוכרות אחרות יכולים לעזור לכם להבין את עקרונות הבסיס ההכרחיים על מנת ליצור ולהשיק עסק מצליח ברמה סבירה.

 

למרבה הצער, יש גבול לכמה שלימוד בכיתה מסוגל להכין אתכם לעולם האמיתי. בדיוק כפי שקורס בסיסי בפיזיקה לא יבטיח שתצליחו להוציא תחת ידיכם באופן בטוח מקפצת אופנועים למרחקים ארוכים, קורס במנהל עסקים לא יבטיח את הצלחתכם כיזמים.

 

באופן ספציפי, אני מעוניין להדגיש את חמש הבעיות הנפוצות הללו שבית הספר לעסקים (או, יותר נכון לומר, רוב בתי הספר לעסקים) לא יכין אתכם אליהן:

 

1. ניהול תזרים מזומנים.

 

בבית הספר לעסקים אתם תלמדו על ניהול תזרים מזומנים. אתם תלמדו מהי ההגדרה לזה, למה זה חשוב ואיך לנהל את זה בסביבה טבעית. אבל בית הספר לא יכין אתכם לדרישה המתמשכת שניהול תזרים מזומנים דורש.

 

אם אתם רוצים לשמור על מספיק מזומן ביד כדי לשמור על העסק שלכם עם הראש מעל המים, תצטרכו לבדוק בעקביות את הצהרות הבנק שלכם ולשים לב במיוחד לחשבונות ולחשבוניות שלכם (גם הנכנסות וגם היוצאות). מעידה אחת, ואפילו עסק שהוא רווחי על הנייר יכול להגיע לגירעון שיגרום לתגובת שרשרת בכלכלת החברה.

 

2. עייפות החלטה.

 

עייפות החלטה היא תופעה אמיתית שנוחתת כשאתם מחליטים יותר מדי החלטות בפרק זמן מסוים. אפילו החלטות קטנות, כמו לבחור מה ללבוש או מה לאכול לארוחת הבוקר, יכולות להוסיף ולגבות את מחירן על חשבון היכולת שלכם להחליט בעתיד ללא לחץ.

 

בית הספר לעסקים מלמד אתכם רעיונות כמו ניתוח SWOT(Strengths, Weaknesses, Opportunities, Treats), אשר עוזר לכם להחליט החלטות טובות ומודעות יותר, אבל הוא לא מלמד אתכם איך להתמודד עם עצמכם כשאתם עומדים מול עשרות עד מאות החלטות קטנות אך משמעותיות בכל יום. טכניקות התרגעות ושליחת נציגים וניהול קבלת החלטות, כולם יכולים לעזור לכם להישאר רעננים.

 

3. התנהגות אמיתית של לקוחות.

 

בתור יזמים, אנחנו אוהבים לחשוב שאנחנו מסוגלים לנבא התנהגות של לקוחות. אנו מבצעים מחקרי שוק מתקדמים, מתחייבים לסקרים גדולים ומשלמים הרבה כסף לאנשים כדי לנסות להעריך את המוצרים שלנו. בית ספר לעסקים מלמד אתכם כיצד לעשות את כל אלו וכיצד "לנחש נכון" את התנהגות הלקוח, כולל נקודות מחיר והרגלי צריכה.

 

למרבה הצער, לעיתים נדירות קהלים אמיתיים מתנהגים כמו באותם "ניחושים נכונים"- לפחות לא בדיוק. משתנים בתגובות הללו יכולים לצוץ , ובסופו של דבר אכן יצוצו, וכשהם יעשו זאת, עליכם לדעת כיצד להתמודד איתם מבלי להיכנס לפאניקה ולהתחיל מחדש.

 

4. ניהול זמן.

 

בית הספר לעסקים מלמד אתכם כל מיני דברים שתצטרכו לעשות על בסיס יומי, שבועי או חודשי, החל מאחזקה יומיומית עד אסטרטגיית שינויים רחבה תחת לחץ ונסיבות משתנות. מה שבית הספר אינו מלמד אתכם הוא שלעולם אין מספיק זמן לעשות את כל הדברים הללו.

 

בתור יזמים, תמיד תתמודדו עם יותר משימות ממה שאתם או הצוות שלכם מסוגלים להתמודד. במקום לנסות להבין מי עושה מה ומתי, תצטרכו להבין ממה תוכלו להתחמק וכמה מהר תוכלו לעשות את הדברים האחרים מבלי להקריב את האיכות.

 

5. יכולת התחבבות.

 

למרות שלעולם אין להנמיך את היזמות לכדי תחרות פופולריות פשוטה, זה טיפשי לחשוב שיכולת התחבבות אינה חשובה בעולם העסקים. אם אתם רוצים להצליח, אתם חייבים שתהיה לכם איזושהי רמה של כריזמה. אם אתם רוצים למצוא שותפים ועובדים, אתם חייבים להיות ידידותיים, נגישים וראויים לכבוד. אם אתם רוצים למצוא משקיעים ולקוחות, אתם צריכים להיות שקולים, חברותיים ועם ראש פתוח.

 

אין שום דבר בבית הספר שיכול לעזור בעיצוב האישיות שלכם, ואם אינכם אנשים מאוד חביבים, אתם תיאבקו על השגת הקשרים שתצטרכו כדי להצליח בעסקים. זו דרך בוטה לומר את זה, אבל זו עובדה. החדשות הטובות הן שרוב התכונות החביבות- כמו חיוך, שיחה מנומסת ויצירת קשר עין- יכולות להתפתח.

 

מכללות ואוניברסיטאות הן שימושיות וחשובות, אבל אני מאמין שניסיון הוא מורה טוב אף יותר. רק על ידי מעבר של תהליך בנייה וניהול של עסק תוכלו ללמוד את הנסיגות, המלכודות והמכשולים הפוטנציאליים של היזמות.

 

כישלון הוא שיעור נהדר, כל עוד תוכלו להתגבר על העקיצה הראשונית, אבל לחוות את זה בעצמכם זה שונה בתכלית מלקרוא על זה בעיתון. אז אם אתם קוראים את זה ומודאגים מכך שתעשו טעויות, אל תהיו. למדו את מה שתוכלו בשיעורי עסקים ובמאמרים שונים באינטרנט כדוגמת זה, ואז צאו החוצה והתחילו לעשות דברים.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.