20 אוגוסט 2017 | נחום דוניצה
5 דרכים בהן הבית החכם ישמור על הרכוש שלכם בזמן שאתם מבלים בחופשת הקיץ - מדריך לנופשים

מי מאתנו לא שמע או חלילה חווה על בשרו, את הסיטואציה בה חוזרים מחו״ל שמחים וטובי לב ובמקום להיכנס הביתה עם חיוך נקלעים לזירת פשע? כיום, הסיכוי שלכם לחזור ארצה אחרי חופשה מהנה ביעד אטרקטיבי ולגלות שבזמן הבילוי מישהו חסר-לב נכנס לדירתכם, או לבית הפרטי, רוקן אותו מחפצי ערך ועשה בו כבשלו - בהחלט גבוה.

אוגוסט הגיע ואתם יצאתם לחופשה המיוחלת. יש רק בעיה קטנה אחת: גם הפורצים מודעים לכך... מה עושים ואיך מתגוננים? אם יש לכם ׳בית חכם' מחובר, כנראה שהחופש יעבור יותר רגוע.

 

מי מאתנו לא שמע או חלילה חווה על בשרו, את הסיטואציה בה חוזרים מחו״ל שמחים וטובי לב ובמקום להיכנס הביתה עם חיוך נקלעים לזירת פשע? כיום, הסיכוי שלכם לחזור ארצה אחרי חופשה מהנה ביעד אטרקטיבי ולגלות שבזמן הבילוי מישהו חסר-לב נכנס לדירתכם, או לבית הפרטי, רוקן אותו מחפצי ערך ועשה בו כבשלו - בהחלט גבוה.

 

על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בשנים האחרונות נפתחים בממוצע 27 אלף תיקים בכל שנה על פריצה לבתים. המשמעות: בכל 20 דקות בממוצע מתרחש ניסיון פריצה לבית או לדירה (וזאת בלי לקחת בחשבון את כל מקרי הפריצות שלא מדווחים כלל למשטרה, או שלא נפתחים עבורם תיקים...). מניתוח הנתונים עולה שאזור גוש דן הוא ה׳חם׳ ביותר - עם 66% מניסיונות הפריצה (אחר-כך ירושלים) וכי חודש אוגוסט הוא חודש השיא בפריצות לבתים.

 

מנעולים משוכללים, חוליות סיור ושלל פתרונות לא תמיד מספקים את הסחורה המובטחת: שמירה על הבית מוגן. אבל בשנים האחרונות מגויסות למשימה החשובה טכנולוגיות חכמות שדואגות לכך שגם אם אתם רחוקים מהבית ונמצאים בקצה השני של כדור הארץ תמיד תרגישו שאתם קרובים אליו, יכולים להשגיח עליו מרחוק או יכולים לוודא שהוא מוגן. ״כל מה שצריך הוא הצצה בסמארטפון מדי פעם כדי לנטר ולנהל את הבית״ אומר רוני ניר, סמנכ"ל שיווק ומכירות מחברת אסנס (Essence) ספקית גלובלית של טכנולוגיות IoT המייצרת פתרונות וטכנולוגיות בתחומי ה-Connected Home וה-Smart Security. ניר מפנה את האצבע אל חמש דרכים בהן הבית החכם יכול לתרום לשמירה על תוכנו תוך שהוא מאפשר למבלה בחו״ל להמשיך ולשתות בשקט את המוחיטו הקריר על החוף...

 

רוני ניר, סמנכ"ל שיווק ומכירות מחברת אסנס

 

 

1. לוודא שהבית נעול והאזעקה פועלת

נשמע פשוט וזה באמת פשוט: כמובן שצריך לבצע בדיקה כפולה ומכופלת ולראות שהבית שעזבת אכן נעול וכי האזעקה הופעלה. אבל עברו להם הימים בהם הגעת לשדה התעופה, עלית למטוס ובמקום להתרווח במושב ולחשוב על הבריכה שמחכה לך קיבלת התקף חרדה בגלל מחשבה טורדנית שאולי שכחת לנעול את הדלת שיוצאת לגינה או שבטעות לא הפעלת את האזעקה. כיום, בדיקה מהירה בסמארטפון מאפשרת לכם לוודא מצב נעילה ודאי ולנעול במקרה שכחה. אפליקציה ייעודית מאפשרת לכם גם לבדוק את מצב האזעקה וזו רק ההתחלה. ומה בנוגע להסטת התריסים או הדלקת אורות מדי פעם? גם זה אפשרי כשהמערכות מחוברות למערכת הבית החכם.

 

 

2. להעניק גישה - כשצריך.

ניתן לפתוח ולסגור דלתות וכן, לנתק את האזעקה - כשצריך. אחרי שווידאת שהבית נעול אפשר להירגע. אבל מה קורה אם צריך לתת לטכנאי המזגנים או לשכן הנחמד שהסכים להשקות את העציצים ולהאכיל את החתול להיכנס הביתה? במקרה הזה יש אפשרות לפתוח את הנעילה ולנטרל זמנית את האזעקה בלי כל בעיה - תוך כדי צפייה של מה שמתרחש בבית על מסך הסמארטפון (הודות למצלמות המפוזרות בחללי הבית השונים). עידן השארת המפתחות בארון החשמל - עבר לבלי שוב. עם יציאת המבקרים הזמניים ניתן לנעול בקלות את הבית ולהפעיל שוב את האזעקה. אם החלטת שאתה לא מסתובב בחופש עם הנייד עליך ניתן להעניק לאדם אחר גישה זמנית למערכת החכמה כך שאנשים יוכלו להיכנס וללכת בזמנם החופשי.

 

 

3. לתת תחושה שיש מישהו בבית או לְדַמּוֹת נוכחות בבית.

בית חכם ומחובר מאפשר לבעלי הבית ליצור ״תסריטים חכמים״, המניעים לפעולה בבית - גם כשהם בחופשה. ניתן לקבוע מבעוד מועד, טרם היציאה לחופשה, כי בזמנים קבועים האורות בבית יידלקו וייכבו אוטומטית, המוסיקה במערכת הסאונד תנגן ואפילו הטלוויזיה שמקושרת למערכת כולה תתחיל לשדר את משחק הכדורגל, כך שמבחוץ ייווצר הרושם שהבית מאוכלס ופעיל לאורך כל שעות היממה - מצב שירתיע כל פורץ פוטנציאלי שחשב ל׳טרגט׳ את הבית שלך.

 

 

4. התרעה בזמן אמת.

דברים רבים יכולים לקרות בבית לא מאויש. תקריות קטנות שלא מטופלות בזמן יכולות לגרור בעיות חמורות דוגמת נזילה קטנה בברז שמישהו שכח לסגור או קצר חשמלי במחשב. חיישני עשן ומים יכולים לסייע במניעת תקלות מהסוג הזה תוך שהם מתריעים בזמן אמת על התקלה ומאפשרים לנקוט בצעדי מנע במהירות ולפני שהמצב מסלים. כמובן שחדירת גורם זר למרחב הביתי נכנסת אף היא לקטגוריה. לא משנה מהו מצב החירום, העובדה שמקבלים עליו התרעה מידית מאפשרת להגיב מהר תוך חסכון זמן ושברון לב.

 

 

5. ולא לשכוח את בעלי החיים שהשארתם מאחור.

בית חכם מתגלה בלא מעט מקרים כיעיל ביותר גם אם השארת מאחור ידיד שעיר ופרוותי. ניתן לבצע בשגרה בדיקה על מצב חיות המחמד הודות למערכות הווידאו בזמן אמת. בחלק מהמערכות ניתן גם לשוחח עם הכלבלב, להרגיע אותו או להזהיר אותו מפני לעיסת הריפוד... כמובן שניתן גם לוודא את הגעתו של הדוג-סיטר, לפתוח לו את הדלת ולוודא שהכול כשורה.

 

״הקיץ, ובמיוחד אוגוסט נטול הקייטנות הוא חודש אידיאלי לחופשה״, אומר ניר מאסנס. ״זה הזמן לצאת לטרקים רחוקים וליהנות משקיעות בחופים זרים. אבל, זה גם הזמן בו הבתים הם הכי פגיעים והפורצים יודעים לנצל עובדה זו... בתים חכמים ומחוברים יכולים לתת לבעליהם את הביטחון ואת שלוות הנפש לנפוש, בידיעה שהבית והרכוש שבתוכו מוגנים פרואקטיבית, גם כשהם נמצאים רחוק רחוק מהם...״.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.