3 ינואר 2016 | שלמה פרוינד
צעדים ראשונים באפליקציית Periscope - טיפים למתחילים

לפני מספר חודשים פתחתי ערוץ שידור ב-Persicope. עד כה שידרתי מכל מיני מקומות ובסגנונות שונים, לעיתים שידור פרטי או מאירועי סטארטאפים, ולפעמים שידור של חומר מקצועי, במקרה שלי על סין בפרט ועל יזמות בכלל. אם גם אתם רק מתחילים בפריסקופ, או שרק פתחתם שם את ערוץ השידור שלכם ואתם מעוניינים להתמיד ולהגדיל את קהל העוקבים – אספתי למענכם במאמר זה מספר טיפים רלוונטיים, שיסייעו לכם לא ליפול בדברים הקטנים.

לפני מספר חודשים פתחתי ערוץ שידור ב-Persicope. כן, האפליקציה הזו מתחרה ב- Meerkat הישראלית, אבל בפועל התחברתי יותר לממשק של אפליקציית פריסקופ ולקלות השימוש בה.

עד כה שידרתי מכל מיני מקומות ובסגנונות שונים, לעיתים שידור פרטי או מאירועי סטארטאפים, ולפעמים שידור של חומר מקצועי, במקרה שלי על סין בפרט ועל יזמות בכלל.

 

אם גם אתם רק מתחילים בפריסקופ, או שרק פתחתם שם את ערוץ השידור שלכם ואתם מעוניינים להתמיד ולהגדיל את קהל העוקבים – אספתי למענכם במאמר זה מספר טיפים רלוונטיים, שיסייעו לכם לא ליפול בדברים הקטנים. אמנם חלק מהדברים מובנים מאליהם, אך חוסר תשומת הלב יכולה להוביל לסיטואציות די מרגיזות, למשל, תארו לעצמכם שאתם באמצע סקופ ונגמרת לכם חבילת הגלישה…

 

אז קבלו 9 טיפים למתחילים בפריסקופ:

 

 

1. עבור למצב טיסה

בעבר כל שיחה שהתקבלה באמצע שידור ניתקה אותו, פריסקופ שיפרו את העניין הזה והניתוק כבר לא מתרחש. אך שיחות נכנסות עדיין עלולות להפריע לסטרימינג, ולכן מומלץ לעבור למצב טיסה בכל זאת.

פיתרון טוב נוסף, היא אפליקציה בשם Shmooz שאמנם לא נוצרה במקור לשימוש הזה, ועדיין עושה את העבודה בלחיצת כפתור אחת - האפליקציה מונעת קבלת שיחות אך עדיין משאירה את הדאטה דלוק.

 

 

2. ודא שיש לך מספיק סוללה במכשיר 

פריסקופ היא אפליקציה שזוללת סוללה ולכן כאשר מתחילים לשדר כדאי להתחיל עם סוללה מלאה. כמובן זה תלוי באורך השידור אותו אתם מעוניינים להעביר. יצא לי בעבר לשדר מאירוע TEDx White City שארך כ- 8 שעות. בחרתי להעביר חלק מההרצאות מאותו הכנס, לכן במקרה זה הגעתי עם סוללות גיבוי. 

 

 

3.  הגדל את כמות הדאטה בתוכנית שלך

זה די ברור אבל...פריסקופ היא אפליקציה של לייב סטרימינג , כלומר היא משתמשת בהרבה דאטה. בדוק כמה אתה משלם על שימוש נוסף ולאיזו מהירות הגלישה מואטת אם סיימת את החבילה. על מנת שהשידור יראה טוב, יש צורך בלפחות 2M מהירות העלאה. 

 

 

4.  שימוש נכון באוזניות ומיקרופון 

כאשר התחלתי לעבוד עם מיקרופון ואוזניות החזקתי תמיד את המיקרופון קרוב מאוד לפה, בייחוד במקומות רועשים, בהנחה שככה אנשים יוכלו לשמוע אותי טוב יותר. מסתבר שזה ממש לא המקרה. אנשים שומעים טוב יותר ברוב המקרים אם המיקרופון נמצא במרחק ניכר מהפה, או אפילו רק כאשר עושים שימוש במיקרופון של המכשיר. העוקבים שלי חזרו והתלוננו על איכות האודיו, ובהתאם הסקתי את המסקנות הנדרשות. 

 

 

5.  שנה את הטקסט ותמונת הפרופיל 

כשתתחילו להשתמש בפריסקופ תראו שרוב המשתמשים לא מוסיפים טקסט לפרופיל שלהם. אם לא תוסיפו תיאור יש פחות סיכוי שאנשים יעקבו אחריכם - לאלו שיש תיאור טוב, יש גם יותר עוקבים בדרך כלל. אגב, ישנם שדרנים שממש מוציאים צופים מהשידור אם תמונת הפרופיל שלהם היא עדיין ברירת המחדל ("Egg"). 

 

 

6.  חבר את פריסקופ אל Zapier או אל IFTTT 

אפליקציות פריסקופ נקנתה על ידי טוויטר, ולכן היא עובדת טוב יחד איתה. אפשר לחבר את פריסקופ לטוויטר כך שברגע שאתה עולה לאוויר, יצא גם טוויט שמודיע על כך. כדי לקבל עוד עוקבים, כדאי לחבר את טוויטר גם ללינקאין וגם לפייסבוק, או לרשתות חברתיות אחרות שבהם אתה יכול להפיץ תוכן. אין אפשרות לעשות את זה ישירות דרך פריסקופ, אבל כן להתחבר באמצעות IFTTT או Zapier. יש רק בעיה אחת עם חיבור כזה, והיא שהעדכון לרשתות האחרות מתבצע כל 5 או 15 דקות (תלוי בתוכנית שיש לך).

הסבר מפורט, כיצד תוכלו לבצע חיבור כזה צעד אחר צעד, תוכלו לקרוא  כאן.

 

 

7.  צור קשר עם שדרנים אחרים 

פגשתי כבר כמה אנשים דרך פריסקופ (ממש פגשתי אותם, פיזית). כל זה קורה הודות לאינטראקציה עם צופים שמגיעים לשידורים (סקופים) שלך. אז קבל את הצופים, קרא בשם שלהם ותזמין אותם לספר על עצמם, זה יגרום להם לחזור לערוץ שלך וליצור קשר חזק יותר איתך. 

 

 

8.  הכל בזמן אמת 

כאשר אתה משדר בפריסקופ, הכל קורה בזמן אמת -  לכן אם יש לך מה להגיד, תכנן זאת מראש. זה ממש לא צריך להיות מושלם עם תפאורה והכל, מכיוון שפריסקופ היא בגדול פלטפורמה לווידאו לא ערוך ומאוד קז׳ואל. אך עדיין, תכנון מראש יעזור להעביר את המסר. 

 

 

9. קבץ תגובות 

כשמתחילים עם פריסקופ קשה להתנהל עם כל מה שקורה בבת אחת: אנשים נכנסים לשידור שלך, אחרים מגיבים, חלק נותנים לבבות, וכל אותו הזמן אתה גם נדרש לדבר ולהעביר מסר כלשהו. מכיוון שכל אותן הערות יכולות להיות מאוד מסיחות דעת מהנקודות שאתה מנסה להעביר, אם תתפנה לכל אחת ואחת מהן בזמן אמת, השידור שלך לא יהיה רציף. לכן כדאי לקבץ תגובות של כמה עוקבים ביחד ואז לענות עליהן, זה יסייע לך לשמור על רצף השידור שלך.

 

 

רוצים לקרוא עוד על עבודה עם פריסקופ?

בפוסט המקורי שפורסם באנגלית בבלוג שלי, תוכלו לקרוא תיאור מפורט על עבודה טובה יותר עם פריסקופ, כולל כיצד לייצר אינטראקציה עם הצופים שלכם, ואיך לעשות שימוש חכם בתגובות במהלך השידור, כדי להגדיל את מספר העוקבים.

 

אתם גם מוזמנים לעקוב אחרי הערוץ שלי או לחפש את StartupNoodle באפליקציה ואשמח לסייע לכם גם שם.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.