קרדיט צילום : רמי זרנגר
29 ינואר 2016 | מערכת StartIsrael
"בעיני, לתרום מהידע והניסיון שלי ליזמים מלאי השראה בתחילת דרכם, יצר את הרגעים הכי מעניינים בקריירה שלי" קרן זווית עם אדיר רון

אדיר רון הוא מנהל תחום החדשנות האסטרטגית ב-Microsoft ישראל, אליה הצטרף באופן רשמי לפני 4 שנים. כיום הוא מוביל את תחום החדשנות האסטרטגית של החברה, תחום אסטרטגי שאחראי על הובלה והטמעה של פתרונות ויוזמות החדשנות המתקדמים ביותר מבית מיקרוסופט לארגוני ה-Enterprise הגדולים בתעשייה, שותפים עסקיים מובילים וחברות סטארטאפ בישראל.

 

 

אדיר רון הוא מנהל תחום החדשנות האסטרטגית ב-Microsoft ישראל. אדיר התחיל את דרכו כתוכניתן וראש צוות בצה"ל שם ביצע מגוון רחב של תפקידי פיתוח וניהול. לאחר השחרור, הוא התחיל לעבוד בחברת "מגן" שהובילה באותם ימים את ה-Microsoft Technology Center של טכנולוגיות הפיתוח בישראל והפך לארכיטקט ו-CTO של מגוון טכנולוגיות ומוצרים. אדיר הצטרף למיקרוסופט באופן רשמי לפני 4 שנים, וכיום הוא מוביל את תחום החדשנות האסטרטגית של החברה, תחום אסטרטגי שאחראי על הובלה והטמעה של פתרונות ויוזמות החדשנות המתקדמים ביותר מבית מיקרוסופט לארגוני ה-Enterprise הגדולים בתעשייה, שותפים עסקיים מובילים וחברות סטארטאפ בישראל.

 

 

נעים להכיר 

אני אדיר רון, מנהל תחום חדשנות במיקרוסופט ישראל. 

 

 

השורה הכי מעניינת בקורות החיים שלי 

דווקא מסתתרת תחת הטקסט המעורפל "ראש צוות פיתוח בצה"ל". אמנם תפיסת ה-Start Up Nation מאוד מפותחת בישראל, אבל עדיין אין תחרות ליצירתיות של כמה תוכניתנים יזמים בני 18 עם משאבים אדירים, שלא מחויבים לתוכניות עסקיות או גיוסים. 

 

 

מי שפתחה לי את הדלת לתעשייה 

היא המנהלת הראשונה שלי, שלי לנצמן. שלי שליוותה אותי עוד מתקופת התיכון, הייתה בין המנהלים הראשונים שהאמינו בי כדי לגייס אותי לתפקיד עם הרבה מאוד חופש להשתולל ולחשוב מחוץ לקופסא. כיום שלי היא מנכ"לית מיקרוסופט ישראל. 

 

 

כך נראה יום העבודה הטיפוסי שלי 

יום העבודה הטיפוסי שלי מתאפיין בכך שאין לו שום תבנית טיפוסית. זה יכול לנוע בין ליווי של לקוחות, שותפים וסטארטאפים בתהליכי חדשנות, Hacking משותף לפתרונות מובייל או מנטורינג לפרויקטים של חדשנות בתחומי הדיגיטל. 

 

 

הדברים שמסבים לי גאווה בקריירה שלי 

הם דווקא תהליכי המנטורינג הרבים בהם אני משתתף. בעיני, לתרום מהידע והניסיון שלי ליזמים מלאי השראה בתחילת דרכם, יצר את הרגעים הכי מעניינים בקריירה שלי. מרגש לא פחות לפגוש אותם בהמשך הדרך ולשמוע עד כמה לליווי הזה הייתה משמעות עבורם.

 

 

אם הייתי יכול לעשות דברים מחדש 

אז הייתי מתעקש להקים את הסטארטאפ שחלמתי עליו בגיל 21. מדובר בחלום אישי שלי שוויתרתי עליו מהר מידי כשנשאבתי לשוק העבודה והפיתוח. לאחרונה קראתי שסטארטאפ דומה הגיע לכותרת במסגרת רכישת ענק ומודה שצבט לי הלב. 

 

 

ההישג הכי גדול שלי עד היום 

לדעתי הם הפרויקטים של Big Data בענן. יש הרבה טכנולוגיות מדהימות בתחומי החדשנות אבל פרויקטים של Machine Learning על בסיס הטכנולוגיה של הענן מצליחים להפתיע אותי כל פעם מחדש, בעיקר כשהם משלבים תובנות של שירות אובייקטיבי שלפעמים חושב קצת אחרת מכולם.

 

 

תמיד יש פסגה יותר גבוהה 

ומהניסיון שלי, הפסגות הכי מעניינות הן אלה שמגיעות בהפתעה ופשוט אי אפשר לתכנן אותן מראש.

 

 

שלושת הדברים הכי חשובים שצריך כל יזם מצליח בארגז הכלים שלו:

יכולת להאמין בעצמך וללכת עם האמת האישית עד הסוף; ביקורת עצמית גבוהה עם קורטוב של פקפוק עצמי והמון הקשבה לסביבה; והכי חשוב – ההבנה מתי נכון להשתמש באיזו אחת מהיכולות המנוגדות הללו. 

 

 

העצה הכי טובה שקיבלתי כיזם מתחיל היא:

לא לפחד להיכשל. קצת קלישאה אבל הכישלון הוא באמת חלק בלתי נפרד מההצלחה.

 

 

והעצה הכי טובה שאני יכול לתת כיום ליזמים היא:

תמיד תנסחו לעצמכם באופן ברור ופשוט ככל האפשר את הבידול של הרעיון שלכם מכל שאר היישומים שנמצאים שם בחוץ. זה נכון בתחילת הדרך, אבל נכון שבעתיים במהלכה.

 

 

הטעות הכי גדולה של יזמים מתחילים ממנה אני ממליץ להם להימנע: 

תכנון קדימה על בסיס תנאי השוק הנוכחיים. תהליכים מהסוג הזה תמיד צריכים לבחון את מה שיהיה נכון ורלוונטי בעולם של מחר, ולא את מה שמעניין את התעשייה היום. 

 

 

קצת פרגון למתחרים שלי 

אני מעריך מאוד את כל החברות המתחרות במיקרוסופט, שפתוחות לשיתופי פעולה מקוריים. אני חושב שבעידן החדש של ספקיות הענן הגדולות, המושג "תחרות" במובן האבסולוטי שלו קצת פשט את הרגל והתחלף במושג Cooptation. שיתוף הפעולה עם אפל בהשקת האייפד פרו וגרסת האופיס המותאמת, או ההרצאה המרתקת של מנכ"ל מיקרוסופט סאטיה נאדלה בכנס סיילספורס השנתי - הם רק חלק מהשת"פים הכי מעניינים שמיקרוסופט קידמה השנה, ואין ספק שהמגמה הזו רק תלך ותתרחב.

אגב, לדעתי צורת החשיבה הזו שמסתכלת על הסופרמרקט הדיגיטלי הענק דווקא כהזדמנות ולא כתחרות, היא בהחלט משהו שכל יזם צריך לאמץ לארגז הכלים שלו.

 

 

עבודה עבודה, אבל בשביל הנשמה...

אני בעיקר יוצר ומתקלט מוזיקה אלקטרונית. נשמע מוזר ולא קשור אבל בבסיס יצירה של מוזיקה מזכירה מאוד פיתוח של קוד – שימוש בכלים ייעודיים וסט כלים רחב בכדי ליצור אמירה ייחודית אישית. 

 

 

פינת ההימורים- תחומים שיעשו את זה השנה ובגדול:

עולם ה-Mixed Reality, יישומי Artificial Intelligence ופריצה אמיתית של מכשירי ה-IoT שיגיעו בהמוניהם לכל בית. בנוסף, נראה שעולם ההגנה על הפרטיות נמצא בנקודת רתיחה, שעשויה להוביל בשנים הקרובות למהפכה אמיתית ומתבקשת בדיאלוג בין הצרכנים לעולם הדיגיטל. 

 

 

אפל/ אנדרואיד 

אני אישית משתמש נלהב של Windows 10, אבל חייבים להודות שהדיון הזה כבר מאבד מעוצמתו הרגשית והופך לשריד של העידן הקודם. המובייל כיום נמצא הרבה יותר בחוויה הקונסיסטנטית בין מגוון רחב של פלטפורמות, ופחות במכשיר או החומרה עצמה שמהווים בסך הכל נקודת קצה. כניסתו של המחשוב הלביש, ה-Mixed Reality והמציאות הרבודה, קונסולות הגיימינג החדשות ורכיבי ה-IoT הופכים את הקנאות סביב מכשיר אחד לקצת ארכאית ומרחיבים באופן משמעותי את מקומו של הענן בתהליך המובייל. 

 

 

ההומפייג' שלי

הרשת החברתית הפנים ארגונית שלנו, Yammer. יש המון אתרי תוכן מרתקים שאני עוקב אחריהם, אבל אני חושב שאני לומד הכי הרבה דווקא מהאנשים שסביבי ומהדיאלוג המתמשך איתם. 

 

 

דברו אליי

פייסבוק, לינקדאין או סתם מייל

 

 

אדיר רון העביר השבוע את הרצאת המליאה באירוע Go Mobile 2016. על תובנותיו בעקבות הרצאה זו תוכלו לקרוא כאן.

 

 

 

 

 

תגובות

1. רועי | 29 ינואר 2016

תותח על!

אחד המנטורים הכי מוכשרים בתעשיה


הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.