21 פברואר 2016 | דניאל זריהן
8 דרכים לחזק את הפרופילים ברשתות החברתיות בחינם

כיום מרבית הגולשים מבלים שעות רבות במגוון הרשתות החברתיות, ואותם גולשים יכולים, באם תפעלו נכון, להפוך להיות הלקוחות הבאים שלכם. המרחב הווירטואלי הפך עם השנים לכלי שיווקי מרכזי, שלא מומלץ להתעלם ממנו. מלבד פרסום ושיווק באפיקים אחרים, ולצד פניה לגורם מקצועי, אשר ינהל עבורכם את הפעילות בתשלום, יש כמה דרכים ופעולות אותן תוכלו לבצע בכוחות עצמכם, וללא תשלום, על מנת לחזק את נוכחותכם בזירת המדיה החברתית.

 

כיום מרבית הגולשים מבלים שעות רבות במגוון הרשתות החברתיות, ואותם גולשים יכולים, באם תפעלו נכון, להפוך להיות הלקוחות הבאים שלכם. נוכחות ברשתות החברתיות חשובה, עבור עסק קטן כגדול, וכמובן גם לסטארטאפים בכל תחום. המרחב הווירטואלי הפך עם השנים לכלי שיווקי מרכזי, שלא מומלץ להתעלם ממנו.

 

מלבד פרסום ושיווק באפיקים אחרים, ולצד פניה לגורם מקצועי, אשר ינהל עבורכם את הפעילות בתשלום, יש כמה דרכים ופעולות אותן תוכלו לבצע בכוחות עצמכם, וללא תשלום, על מנת לחזק את נוכחותכם בזירת המדיה החברתית.

 

 

1. העלו תוכן עם ויזואליות מושכת

 

כאשר אתם מעלים פוסט בפייסבוק, בין אם בעמוד העסקי שלכם או בין אם בפרופיל הפרטי, חשוב שתצרו מוקד משיכה לגולש, על מנת למשוך את תשומת ליבו. גולשים כיום נחשפים לכמות אדירה של מידע, דבר אשר גורם להם לרפרף במהירות על התכנים. שלבו בכל תוכן שאתם מעלים תמונות איכותיות, שיעשירו את התוכן הכתוב.

חשוב לעשות שימוש רק בתמונות שיש לכם עליהן זכויות יוצרים (כי בשביל מה להסתכן עם תביעות מיותרות?) ועדיף להשתמש בתמונות מקוריות שלכם ולא תמונות קנויות מבנק תמונות. היום רוב הגולשים כבר רגילים לראות תמונות מקצועיות שרואים בברור שנרכשו מבנק תמונות זה או אחר. בדרך כלל, גם ה"פרזנטורים" בתמונות אלו נראים "לא ישראלים במיוחד" ולכן, על מנת להתבלט מעל המתחרים שלכם – יהיה זה רעיון חכם להשתמש בתמונות או בגרפיקה מקורית שלכם שתעזור לבדל את המסר שלכם על שטח הנדל"ן שכולם נלחמים עליו.

 

 

2. תדירות התוכן

 

הקפידו להעלות תוכן בתדירות קבועה, או לפחות על בסיס קבוע. דפים מוזנחים בפייסבוק נוטים להיחשף פחות בצורה אורגנית (כלומר, ללא תשלום לפייסבוק) ולכן מומלץ לתחזק אותם באופן קבוע.

אחת הדרכים היעילות לעשות זאת היא ליצור תוכנית פוסטים חודשית, ולתזמן מראש את הפוסטים לכל החודש. הדבר יצור הרגל בקרב הגולשים, ואף תיווצר ציפייה לקבל את התוכן הבא שתעלו. כמובן שחשוב שהתוכן יהיה מעניין ובעל ערך לגולשים, ולא יכלול רק מידע מכירתי מובהק. שלבו בין פוסטים של טיפים, מידע מקצועי, המלצות לקוחות, פוסטים על מוצרים חדשים, אירועים, וכדומה.

לצד פוסטים קבועים שאפשר להעלות מראש, כמובן שמומלץ גם לשלב תכנים יותר אקטואליים בנישה שלכם, אותם, מן הסתם, לא ניתן לתכנן מראש.

 

 

3. גיוון בסוגי התוכן

 

דרך נוספת ליצירת עניין וחיזוק הנוכחות שלכם ברשת, היא באמצעות גיוון התכנים המועלים על ידכם. ברשתות החברתיות ניתן להעלות תוכן טקסטואלי, תמונות, סרטונים, מצגות, אינפוגרפיקות, ראיונות ועוד. ככול שתצרו יותר גיוון בתוכן, כך יגיב קהל הגולשים שלכם בהתאם.

תגובות, לייקים ושיתופים יחזקו את מעמדכם ברשת החברתית בצורה משמעותית. במסגרת התוכנית החודשית שאתם יוצרים, ודאו כי קיים תוכן מגוון הכולל את כלל האפשרויות המוצעות כיום לפרסום ברשתות החברתיות השונות.

בנוסף, במידה ויש לכם לקוחות ממליצים (וכדאי מאד שיהיו), פרסמו מדי פעם המלצה אותנטית מלקוח מרוצה – בין אם זה צילום מסך בוואטספ, במייל, בSMS או בכל פלטפורמה אפשרית - כמובן, באישור מראש מהלקוח. דבר זה עוזר עוד יותר לחזק את השם שלכם בקרב קהל מתעניינים פוטנציאלי.

 

 

4. תוכן וויראלי

 

נסו לייצר תוכן אשר יסחוף אחריו את הגולשים, ויעודד אותם לשתף אותו. הדבר יגדיל חשיפה של העמוד העסקי שלכם בצורה מאוד משמעותית, מבלי שהוצאתם אפילו שקל אחד על פרסומו. תוכן מעניין המופץ באופן ויראלי יכול להגיע למאות ואלפי שיתופים, ולהרחיב בקלות את קהל המתעניינים בעמוד שלכם.

תכנים ויראליים יכולים להיות אחד או יותר מהדברים הבאים:

  • מעוררי מחלוקת
  • מצחיקים בטירוף
  • עשויים ממש טוב
  • מדברים על נושא טרנדי או אקטואלי
  • ועוד...

 

למעשה, אין פה חוקים ואין פה שחור ולבן. תוכן ויראלי יכול להיות הרבה דברים. אחת הדרכים הטובות לקבל רעיונות היא פשוט לבדוק איזה תוכן של המתחרים שלכם הופץ בהיקף נרחב. כמו כן, בעזרת כלים כמו BuzzSumo ניתן לקבל השראה לתכנים פופולאריים.

 

 

5. העשירו את העמוד שלכם בתוכן מקצועי

 

ספקו לקהל הגולשים מידע חדש, מעניין, והעשירו אותו בידע הנוגע לכלל עולם התוכן בו אתם ו/ או העסק שלכם פועלים. אל תחששו לשתף תוכן מעמודים או מקורות רלוונטיים נוספים. הדבר יצור עניין וירחיב את קהל האוהדים שלכם. שיתוף של תוכן שאינו שלכם מותר כאשר אתם מצרפים קישור אל התוכן המקורי. הדבר שונה מהעתקת התוכן לדף שלכם, ללא אזכור של מקורו.

 

 

6. בקשו עזרת חברים וקולגות

 

לכל אחד מאתנו כמות די גדולה של חברים וקולגות ברשתות החברתיות, מהם ניתן ואף מומלץ לבקש סיוע בשיתוף התכנים. מספיק שאחוז כלשהו מחבריכם יענה בחיוב לבקשתכם, וכבר הרווחתם כמות גדולה של שיתופים ללא עלות. לרוב תראו כי כמות לא מעטה של מכרים תשתף עמכם פעולה. כמובן שיתכן כי בבוא היום תדרשו להחזיר טובה באופן דומה smiley.

 

 

7. אפשרו לגולשים לשתף תכנים מהאתר שלכם

 

חיזוק הפרופילים החברתיים שלכם יכול להיעשות גם תוך שימוש בתכנים שאתם מעלים באתר. על מנת שגולשים יוכלו לשתף את התכנים מתוך האתר ברשתות החברתיות השונות, חשוב שתאפשרו זאת. שלבו באתר שלכם כפתורי שיתוף שיופיעו בראש או בתחתית כל תוכן שאתם מעלים. ניתן לעשות שימוש בתוספים המאפשרים זאת, לצד תוספים באמצעותם ניתן להגיב דרך חיבור לפייסבוק באתר. ישנם לא מעט תוספים המוצעים לשילוב באתרים ללא תשלום, והם מאפשרים להגדיר לאילו רשתות חברתיות תרצו לאפשר שיתוף, לייקים, ואפשרות לעקוב אחר העמוד.

 

 

8. עשו שימוש מושכל ב-Hashtags

 

Hashtags מסייעים למצוא תכנים בנושא מסוים ברשתות החברתיות. באמצעותם ניתן להגיע לקהל נוסף, אשר מתעניין בנושא. צירוף של Hashtags לצד מילה או ביטוי הופכים אותם לקישור לחיץ.

לחיצה על Hashtags תחשוף את הגולשים לכל התוכן שנמצא תחת התגית הספציפית. השימוש בתגיות אלו החל בטוויטר וכיום קיים גם ברשתות חברתיות נוספות, כגון פייסבוק, אינסטגרם, גוגל+, Pinterest ואחרים. חשוב לא להגזים ולא להשתמש ב-Hashtags בכל פעם שאתם מעלים תוכן לרשתות החברתיות, ולעשות בהן שימוש מושכל. כמו כן, מחקרים מצביעים על כך שמספר ההאשטגים הכי אפקטיבי הוא בין 1 ל-2. יותר מזה כבר נראה עמוס ופחות ממוקד.

תגובות

1. arik | 22 נובמבר 2017

אני חושב שתוכן הוא המלך - מאמר מדהים

אין כמו תוכן איכותי. מאמר מדהים!


הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.