22 פברואר 2016 | ראול וארשנייה
4 פעולות למפתחי אפליקציות כדי להימנע מטעויות נפוצות של חוויית משתמש

מפתחי אפליקציות אוהבים להתמקד בתמונה הגדולה כאשר זה מגיע לחוויית משתמש או לאופן שימוש. אבל, ישנם דברים קטנים שהם די מטרידים אם לא ייעשו בדרך הנכונה. הפעולות הבאות הן אלה שמפתחי אפליקציות נוטים להתעלם מהן, תוך כדי נטילת סיכון עצמי. אבל, אם עושים זאת נכון, הם יכולים לסייע לכם להימנע מטעויות ולהבטיח שהמשתמשים שלכם ישלימו את המטלות שלהם וישתמשו באפליקציה שלכם בקלות.

בכל שבוע שני, יש חדשות על אפליקציה חדשה המעלה את הרף של חווית המשתמש. משתמשים אלה חווים דרכים טובות יותר ויותר לעשיית אותם הדברים שהם עשו עד כה, והם מגלים דרכים חדשות לאותן מטלות שיש להן עקומת למידה כמעט זניחה.

האם האפליקציה שלכם נכנסת לקטגוריה זו? מפתחי אפליקציות אוהבים להתמקד בתמונה הגדולה כאשר זה מגיע לחוויית משתמש או לאופן שימוש. אבל, ישנם דברים קטנים שהם די מטרידים אם לא ייעשו בדרך הנכונה.

 

הפעולות הבאות הן אלה שמפתחי אפליקציות נוטים להתעלם מהן, תוך כדי נטילת סיכון עצמי. אבל, אם עושים זאת נכון, הם יכולים לסייע לכם להימנע מטעויות ולהבטיח שהמשתמשים שלכם ישלימו את המטלות שלהם וישתמשו באפליקציה שלכם בקלות.

 

 

1. התאימו את המקלדת ל-input טקסט רלוונטי

המקום שיש למקלדת בטלפון הוא מוגבל. לא ניתן באמת לארוז את כל הקלידים של הלפטופ או המחשב הנייח במרקע נגיש. לעתים קרובות על המשתמש להפעיל מספרים ותווים מיוחדים.

אם כך, מדוע לא להקל על המשתמשים להכניס טקסט בעודם ממלאים טפסים באפליקציה שלכם, על ידי הפעלה של החלק הרלוונטי במקלדת הנמצא בשדה input? לדוגמא, אפליקציות רבות טועות ולא מכניסות את הסימבול "@" במערך המקלדת במקום בו המשתמשים אמורים להכניס את המייל שלהם.

באופן דומה, כאשר משתמש אמור להכניס מספר טלפון או כל מספר אחר, עליכם לעורר באופן אוטומטי את המקלדת המספרית באותו שדה.

 

 

2. הבטיחו נוחות בגישה למסך האחרון

אפל במיוחד, מזהה את זה כמקדם שימושיות (usability factor) שיכול לסייע למשתמשים לחזור במהירות לאפליקציה האחרונה שנעשה בה שימוש. בגרסאות הOS האחרונות, אם אתם נכנסים לאפליקציה אחרת מתוך אחת קיימת (לדוגמא, נכנסים ל- SAFARI מתוך אפליקציית המייל שלכם), אתם תראו שיש בחלק העליון של המסך לינק שניתן ללחוץ עליו וכך לחזור במהירות לאפליקציית המייל כאשר סיימתם עם אפליקציית הספארי.

באופן דומה, כאשר אנשים עוברים מספר מסכים באפליקציה שלכם, הם נוטים לשכוח היכן היו קודם לכן, ובטח שלא היכן היו שתי הקלקות קודם לכן. על ידי כך שאתם עוקבים אחר הניווט האחרון של המשתמשים שלכם, אתם יכולים לקחת אותם במהרה חזרה לדבר האחרון שהם זוכרים (או לא) שהם עשו באפליקציה.

 

 

3. שימור מהירות הגישה

אנשים רוצים דברים עכשיו- האם לא שמתם לב לביקוש ולשגשוג המהיר של סטארט-אפים? אל תגרמו למשתמשים לחכות כאשר הם משתמשים באפליקציה שלכם, בעודם עוברים ממסך אחד לאחר או מביאים מידע מהשרת.

במקום זאת, עשו שימוש במידע החבוי כדי להבטיח זמני טעינה. אחת הטעויות הגדולות ביותר שאני רואה באפליקציות שונות המסתמכות על מידע המגיע מהשרת, היא שבכל פעם שמשתמש נכנס לאפליקציה, המידע צריך להיות מובא מחדש.

זוהי בעיה מאחר ואם המשתמש אינו מחובר למידע או לWI-FI, או אם מהירות החיבור היא איטית, והמשתמש רוצה להיכנס לאפליקציה במהירות, זה לא יהיה אפשרי. אם המידע שנכנסו אליו לאחרונה חבוי באפליקציה, לא יעלה מסך ריק עבור המשתמש. 

 

 

4. תכנן נגישות עבור מסכים גדולים יותר

מסכים הולכים וגדלים. אפילו אפל שמתנגדת לכך, התחילה עם iPhone 6. הידיים והאצבעות שלנו, מצד שני, עוד לא קלטו טרנד הולך וגדל זה.

גדילה זו מעלה אתגר של נוחות השימוש, בהתחשב בכך שרוב המשתמשים שנכנסים לאפליקציות עם יד אחת מתקשים להגיע לחלקים העליונים של האפליקציה. בעיה זו מחמירה עוד יותר כאשר מקשי הניווט נמצאים במיקום זה.

כמובן, לאפל יש פתרון לבעיה זו דרך הגדרות במיקום בר השגה שמאפשר למשתמש להקיש פעמיים (לא ללחוץ) על מקש הבית כדי להוריד את כל המסך מטה. וזה מאפשר למשתמש להגיע לניווט של האפליקציה;אבל מדוע שנרצה להסתמך על יצרן המכשיר כדי לספק למשתמש חווית טובה יותר באפליקציה שלנו?

לפיכך, הישארו מעודכנים: עצבו את האפליקציה שלכם תוך כדי התחשבות במסך גדול יותר, יחד עם מקדם הנגישות לניווט ותוכן אינטראקטיבי ברמה הגבוהה ביותר.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.