25 מרץ 2016 | מערכת StartIsrael
"אני מאמין שכל יזם חייב ליצור לעצמו את רשת התמיכה מאנשים אשר יתנו לו כוח להמשיך ב״רכבת ההרים״ הזאת של הקמת מיזם חדש" - קרן זווית עם ישראל גנות, מנהל MassChallenge ישראל

קרן זווית עם ישראל גנות, מנהל MassChallenge ישראל, אשר אחרי שהות של 25 שנה בארה״ב וקריירה תוססת בניו-יורק, עמק הסיליקון ובוסטון, עלה עם משפחתו לישראל לפני פחות משנה, על מנת לפתוח את המחזור הראשון של האקסלרטור הגלובלי מאסצ׳לאנג׳ בישראל ולהאיץ יותר מ- 50 חברות מכל העולם, כאן בארץ.

 

נעים להכיר

אני ישראל גנות, מנהל MassChallenge ישראל, בן 44 נשוי + 3 + כלב (פארקר).

אחרי שהות של 25 שנה בארה״ב וקריירה תוססת בניו-יורק, עמק הסיליקון ובוסטון, עליתי לישראל לפני פחות משנה על מנת לפתוח את המחזור הראשון של האקסלרטור הגלובלי מאסצ׳לאנג׳ בישראל ולהאיץ יותר מ-50 חברות מכל העולם, כאן בארץ. מאסצ׳לאנג׳ נחשב לאקסלרטור הידידותי ביותר לסטארטאפים בפלנטה. אנו ארגון ללא מטרות רווח אשר אינו לוקח אחוזים מהסטארטאפים וחושף אותם לנטוורק גלובלי רחב, מנטורים בינלאומיים ופרסים בשווי מיליון שקלים. אנו רואים את התכנית בארץ כ- Hub גלובלי אשר ימשוך עשרות חברות בינלאומיות בשנה לישראל.

 

 

השורה הכי מעניינת בקורות החיים שלי

ייסדתי וניהלתי את חברת Gazelle עם החזון לשנות את הדרך שבה אנחנו קונים, מוכרים ומשתמשים במכשירים אלקטרוניים. רצינו להעלות את המודעות של הלקוחות למכשירים המשומשים שלהם והצגנו את הקונספט של reCommerce, הנותן מוטיבציה ללקוחות למכור את הטלפונים הסלולריים הישנים שלהם, במקום להשאיר אותם במגירה לצבור אבק. ב- 2013 החברה שירתה למעלה ממיליון לקוחות ורשמה רווחים של למעלה מ-100 מיליון דולרים.

 

 

מי שפתחו לי את הדלת לתעשייה

מספר מרצים שלי מבית הספר למנהל עסקים של אוניברסיטת הרווארד, שדחפו אותי להשתלב בתחום היזמות. קיבלתי ארגז כלים מדהים וביטחון ליצור ערך חדש, דבר שהוביל אותי לפתוח את חברת Gazelle. אני מאמין שכל יזם חייב ליצור לעצמו את רשת התמיכה מאנשים אשר יתנו לו כוח להמשיך ב״רכבת ההרים״ הזאת של הקמת מיזם חדש. אלו יכולים להיות משפחה, קולגות, מרצים ומנטורים מקצועיים. זו הסיבה שהחלטתי להיות מנטור במאסצ׳לאנג׳ בוסטון - כדי לעזור לשים את הסטארטאפים במרכז האקוסיסטם ולא בפריפריה. אני מאמין שאם התכנית הייתה בזמני והייתי לוקח בה חלק, התהליכים היו זזים באופן הרבה יותר פשוט והייתי חוסך טעויות רבות או לפחות עושה אותן מהר יותר.

 

 

יום העבודה הטיפוסי שלי

הצוות ואני עובדים מאד קשה לפתוח את המחזור הראשון של המאיץ הגלובלי בישראל ולבנות את התכנית הכי טובה ליזמים. יום סטנדרטי מתחיל בפגישות עם מובילי קהילות ואנשי מפתח במשק הישראלי אשר רוצים לקחת חלק בקהילת מאסצ׳לאנג׳ ולעזור ליזמים לנצח. אני נפגש עם אנשים מעוררי השראה, אשר רוצים לקדם את היזמות הישראלית ולהוביל את המשק קדימה, אם זה בסקטורים פחות חזקים או בפריפריות. הצוות ואני חוצים את כל הארץ על מנת להעביר את החזון והמסר שלנו. היינו במקומות כמו חורה, חיפה, באר-שבע, מזרח ירושלים, רחובות - וזה תמיד מרגש אותי להכיר עוד אקוסיסטמים בעלי פוטנציאל אדיר ומובילי קהילות אשר רוצים לפתח יזמות וחדשנות באזורים שלהם.

 

 

 

 

 

הדברים שמסבים לי גאווה בקריירה שבניתי

להיות חלק מצוות ביחד עם אנשים מוכשרים החולקים מטרה משותפת, ויש להם חזון טכנולוגי או חברתי פורץ דרך ורצון להביא לשינויים גדולים בדרך בה אנשים משתמשים בטכנולוגיה, לצרכים שונים ולשיפור איכות החיים בכל רחבי העולם. עשיתי את זה בחברות כמו –eBay ופייפאל ועכשיו אני גאה לחלוק את אותו חזון עם מאסצ'אלנג'.

 

 

 

 

ואם הייתי יכול לעשות דברים מחדש

הייתי כנראה מרחיב את הפעילות שלי עם האקוסיסטם הישראלי מספר שנים קודם לכן.

 

 

לדעתי ההישג הכי גדול שלי עד היום

עוד מהתואר באוניברסיטה למדתי שהדבר הכי חשוב זה לבנות Network חזק של חברים אשר יעזרו לך בהמשך הדרך. אני שמח שאותה הרשת שבניתי בתקופה שלי בארה״ב יכולה לשרת כיום יזמים בתחילת דרכם ולהוות גשר לשווקים בינלאומיים. זו גם אחת הסיבות העיקריות שהחלטתי להצטרף למאסצ׳לאנג׳, להשתמש בקשרים שצברתי על מנת לקדם את היזמות והחדשות הישראלית וסטארטאפים בתחילת דרכם והכי חשוב - להכיר להם את השוק הגלובלי.

 

 

תמיד יש פסגה יותר גבוהה - השאיפה הבאה שלי

להפוך את מאסצ'אלנג' ישראל ל - Hub גלובלי לסטארטאפים מכל העולם, אשר יעלו לישראל לשאוב השראה ולהיות שגרירים שלנו בעולם. אנו בקשר עם הרבה מדינות ברחבי העולם במטרה להביא לכאן סטארטאפים זרים לתכנית בקיץ, כדי שיטעמו מהיזמות הישראלית וישתמשו במנטורים וב- Know-how של האקוסיסטם הישראלי המפותח.

 

 

שלושת הדברים הכי חשובים שצריך כל יזם מצליח בארגז הכלים שלו

יש כאן תרבות נפלאה של כישלונות, זו תכונה שלא דומה לשום מקום אחר בעולם. אני חושב שזו התכונה הכי טובה שצריכה להיות ליזם. דרך התמודדות שלו עם כישלונות והנחישות להסתכל קדימה, לשנות, ללמוד ולהמשיך. יזם טוב גם צריך להיות מנהיג חדשנות, הוא צריך להציב חזון ותרבות אשר ימשכו את האנשים הכי טובים. בנוסף, הוא צריך להיות פתוח לשינויים ולהציב צבא של תומכים ומנטורים שיעזרו לו בהמשך הדרך.

 

 

העצה הכי טובה שאני קיבלתי כיזם מתחיל

לבצע את גיוסי הכספים כשאתה יכול ולא לחכות לרגע שאתה מוכרח. אסטרטגיה לא טובה של גיוסים היא אחת הסיבות העיקריות לסגירת חברות היום. יזם (במיוחד המנכ״ל) חייב כל הזמן לחשוב על ה- Cash-flow ואיך החברה מקבלת את הדלק לנוע קדימה.

 

 

והעצה הכי טובה שאני יכול לתת כיום ליזמים

לגייס את האנשים הטובים ביותר. בנוסף, להשקיע בתרבות ובאנשים בחברה. אפשר לקחת את האנשים הכי טובים ואת הצוות הכי חזק, אבל ללא המנהיגות המתאימה - הצוות לא יצליח. ראיתי הרבה חברות שרק בגלל תרבות לקויה לא הצליחו להגיע לשלבים הבאים.

 

 

הטעות הכי גדולה של יזמים מתחילים ממנה אני ממליץ להם להימנע

לא להתאהב יותר מדי במוצר שלך אלא לנסות לפתור בעיה אמיתית וגדולה. להיות מסוגל להסתגל לשינויים וטרנדים שמתרחשים בעולם. הטכנולוגיה מתקדמת בקצב אקספוננציאלי והרבה פעמים יזמים צריכים לשנות את המוצר שלהם באמצע הדרך על מנת להתאים אותו ללקוחות. התמקדות בבעיה גדולה ואמיתית תגרום למוטיבציה של הצוות למצוא את הפתרונות הנכונים ואת הדרך הנכונה למשוך את הלקוחות.

 

 

קצת פרגון למתחרים שלי- אני מעריך מאוד את...

כאשר עליתי לארץ נדהמתי מהאקוסיסטם הישראלי ומקהילת האקסלרטורים כאן. יש כאן המון אנשים אשר רוצים לעזור ולקדם יזמות בתחומים שונים. אני רוצה לציין לחיוב את האקסלרטור של קמא-טק אשר שם לעצמו למטרה לקדם חרדים בהייטק הישראלי. מאסצ׳לאנג׳ הציב לעצמו למטרה לשתף פעולה עם אותם אקסלרטורים אשר רוצים לקדם את האקוסיסטם הישראלי ולתת תמיכה לכלל הסקטורים בישראל.

 

 

עבודה עבודה, אבל בשביל הנשמה אני עושה גם

טיולים רגליים בשבתות. כיוון שרק הגענו לארץ זוהי הדרך הטובה ביותר שאני מכיר להראות לילדים את המדינה.

 

 

פינת ההימורים- תחומים שיעשו את זה השנה ובגדול

פיתוח טכנולוגיות בעולם הרכב ורכבים מרושתים, אינטרנט של הדברים, ציוד רפואי ואני מאוד מקווה שיהיה אפשר לצרף לרשימה גם יזמות חברתית.

 

 

אפל/ אנדרואיד?

אפל

 

 

ההומפייג' שלי:

masschallenge.org/israel

 

 

דברו אלי:

במייל -  [email protected]

 

ההרשמה לתכנית MassChallenge ישראל מסתיימת בשבוע הבא (31.3.16) – אתם מוזמנים להירשם בקישור הבא:  www.masschallenge.org/apply

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.