27 יוני 2016 | ג'ון ראמפטון
6 שיעורים שכל איש מכירות יכול ללמוד מ-Tinder

בואו נודה בכך, טינדר היא גם אפליקציה מדהימה וגם אחת מהיותר שנויות במחלוקת שיש. מן הסתם האפליקציה הזו עושה משהו נכון. אני מאמין שזה מאחר וטינדר מעודדת מנטליות של "הו כן". אתם יכולים לקחת את המנטליות הזו וליישם אותה בצוותי השיווק שלכם כדי להשיג רמה גבוהה יותר של הצלחה. לא מאמינים לי? נסו שיטות אלה ובדקו אם הן עובדות עבורכם. הן עשו פלאים עבור העסק שלי.

בואו נודה בכך, טינדר היא גם אפליקציה מדהימה וגם אחת מהיותר שנויות במחלוקת שיש. יש לי חברים שמעבירים שעות בטינדר ובכל פעם שאני רואה אותם הם שם. מאז השקתה ב-2012 אפליקציית ה-swiping השיגה כ-50 מיליון משתמשים כאשר מתוכם 10 מיליון פעילים מדי יום ביומו.

מן הסתם האפליקציה הזו עושה משהו נכון. אני מאמין שזה מאחר וטינדר מעודדת מנטליות של "הו כן". אתם יכולים לקחת את המנטליות הזו וליישם אותה בצוותי השיווק שלכם כדי להשיג רמה גבוהה יותר של הצלחה.

 

לא מאמינים לי? נסו שיטות אלה ובדקו אם הן עובדות עבורכם. הן עשו פלאים עבור העסק שלי.

 

 

1. מטבו את הפרופיל שלכם

למרות שיש טינדר, לינקדין, פייסבוק או הבלוג של החברה שלכם, הרושם הראשוני הראשון שיקבלו אנשים הוא מהפרופיל שלכם. זה כולל אופטימיזציה בסיסית של הפרופיל, כמו תמונה עדכנית של עצמכם ורק שלכם- לא שלכם ושל כלבכם, שלכם ושל ילד או חבר, וגם לא שלכם בחופשה. שקלו לשכור את שירותיו של צלם מקצועי כדי לתפוס אתכם באור הטוב ביותר. אתם תרצו גם להשלים את אזורי הביו כדי להבחין את עצמכם מאחרים. הוסיפו  call to action))CTA  או שאלה - זו טקטיקה פשוטה שיכולה לגרום לאנשים לשים לב לפרופיל שלכם.

עודדו את חברי הצוות שלכם למטב את הפרופילים החברתיים שלהם. אתם יכולים לחלוק איתם את ספר ההוראות השימושי הזה כדי לגרום להם להתחיל.

 

 

2. אל תהיו מגעילים או שתלטניים

אתם צריכים להדגיש את זה לצוותי המכירות והשיווק שלכם - אף אחד לא רוצה להתמודד עם אינדיבידואל שהוא מגעיל ושתלטני. עליכם להקרין ביטחון ולעשות פולואפים ללידים שלכם, אבל אתם לא רוצים שלקוחות ירגישו שנטפלים אליהם. בדיוק כמו באפליקציות של דייטים (טינדר לדוגמא), להיות בן אדם דוחה ומטרידן לא יעזור לכם לקבל עסקה.  

במקום זאת, השתמשו באחת מהטקטיקות האלה:

- שנו מיקוד ממכירות לסיוע לאנשים

- שאלו אם עכשיו זה זמן טוב. אם לא - אתם לא תצליחו לעשות מכירה

- אל תזכירו את המוצר שלכם לפחות 10 דקות (חשבו שזה כמו להקשיב בטינדר לאחר במקום רק לדבר על עצמכם). לשלוט בשיחה לא עובד בדייטים, מכירות או כל תחום אחר בחיים

- הדגישו את מה שהמוצר עושה עבור הלקוחות, לא את המחיר

- ספקו את שירות הלקוחות הטוב ביותר שיש

- גבו את המוצר שלכם עם אחריות גבוהה

 

 

3. היו חסרי פחד

לטינדר יש מאפיין שנקרא “Double Opt-in”. למעשה, מאפיין זה מונע ממשתמשים לדעת שהם קיבלו דחייה. לכן, אתם יכולים לחשוב שאתם swiped right. מאפיין זה מסיר את הפחד מדחייה.

כמובן, אין לצוותי המכירות והשיווק שלכם מאפיין כזה שיכול להפחית את הפחד שלהם מדחייה. במקום זאת, יהיה עליכם לסייע לצוותים שלכם להיות חסרי פחד. אני תרגלתי טכניקה כזו עם צוות המכירות שלי וזה שינה את הדרך בה אנו פועלים. מאחר וכבר סייעתם להם לשפר את הפרופילים שלהם וחלקתם איתם נקודות של מקצוען שאינו שתלטן, אתם בכיוון הנכון. כעת סייעו להם להתגבר על הפחד מ"לא". 

כאשר התקבלה דחייה, או כל אחת מ"ההזדמנויות" השונות שהוצגו בצוותי המכירות והשיווק, אני תמיד אומר לצוות שלי "תשאלו את עצמכם כיצד אני מתמודד עם חוסר הנוחות שזה מעורר?".

Peter Shallard, פסיכולוג מאוסטרליה ובלוגיסט אומר לEntrepreneur"עבורי הדרך היחידה להתגבר על הפחד היא להתמודד איתו. ככל שעשיתי זאת יותר, כך הפכתי טוב יותר בזה ופחות פחד הייתה התוצאה".

 

 

4. השיגו את פרטי הקשר שלהם והמשיכו את השיחה

"טינדר עובדת מהר. בנות מקבלות עשרות הודעות מדי יום. אם אתם מצליחים להתחיל שיחה ונראה שהדברים הולכים בכיוון הנכון, נסו להוציא את השיחה מטינדר מוקדם ככל האפשר" אומר Blake Jamieson. "אם אתם נותנים לשיחה להתמסמס, היו בטוחים שההודעה שלכם תיקבר בן לילה".

העצה הסופית שלו היא "לגבי קבלת מספר הטלפון מצאתי שהגישה הטובה ביותר היא לא לבקש את המספר בכלל. במקום, אני מציע את המספר שלי בהודעה נעימה וללא שתלטנות בכלל".

תאמינו או לא, אותה מנטליות יכולה להתאים למכירות ושיווק. הצוות שלכם צריך לעשות פולואפ ללידים ולקוחות עכשוויים אם הם רוצים להישאר זיכרון טרי בראשם. אם הצוות שלכם באמת טוב, אתם אפילו לא צריכים לרדוף אחר הלקוחות עבור פרטי הקשר שלהם. אם אתם מספקים להם משהו בעל ערך הם ישמחו להעניק את פרטי הקשר שלהם כדי שתוכלו להמשיך את השיחה.

 

 

5. פשוט לכו על זה

כפי שאמרנו, עם אתרי היכרויות ואפליקציות כמו טינדר דברים הולכים מהר. אם אתם לא מכים בברזל בעודו חם, אתם ככל הנראה תפספסו את הדייט. זה נכון גם עבור שיווק ומכירות.

אם יש לכם מישהו שמעוניין בשירות או במוצר שלכם, אל תחכו שהוא יעשה את הצעד הבא. עשו פולואפ כדי לראות אם הוא עדיין מעוניין, או כדי למצוא מה מונע ממנו להשלים את תהליך הרכישה. גם אם הלקוח ביצע רכישה אצלכם, עשו פולואפ מיידי כדי לבדוק כיצד הוא נהנה מהמוצר. מבלי להיות שתלטניים, תוודאו שהלקוחות שמחים עם הרכישה ומבינים הכל. תוודאו שהם יודעים שהם יכולים לפנות אליכם תמיד עבור סיוע. הפכו עצמכם לפנויים עבורם לשאלות או הבעת דאגות.

 

אני אתן לכם דוגמא אמיתית מהחיים: לאחרונה רכשתי מברשת גריל באמזון. המוכר שלח לי אימייל יום לאחר שזה הגיע כדי לוודא שקיבלתי את המברשת ולשאול עד כמה זה עובד. חילופי הדברים האלה גרמו לי להדליק את הגריל ולהתחיל עם הבישול רק כדי שאוכל להשתמש במברשת ולהגיב לצוות שלהם.

 

 

6. התאימו את המסר שלכם

הן לפגוש מישהו אונליין והן לעבוד עם מכירות ושיווק מערבים ניסוי וטעייה. לדוגמא, תגית הטינדר שלכם יכולה להיות מפחידה או פשוט לא מובהקת מספיק כדי לבלוט. לאחר מספר שבועות ומספר דחיות, אתם סוף סוף תבינו שאולי אתם שולחים את המסר הלא נכון. עבדו על המסר שלכם עד שתמצאו את הקול הייחודי שמהדהד אצל אנשים אחרים. 

אל תחכו. תנו לצוות A/B test שלכם מספר מסרים שונים כדי לראות איזה דובק טוב יותר אצל הלקוחות.

 

 

מחשבה אחרונה - אמון. מצאו דרך לבנות אמון עם הלקוחות שלכם או הלקוחות העתידיים שלכם. אם אדם מאמין לכם, הוא ירכוש מכם כל דבר שתציבו לפניו. 

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.