24 יולי 2016 | ג'ייסון דה-מר
7 דרכים לגרום ללקוחות שלכם לקדם את המותג שלכם באופן אקטיבי

עבור סטארטאפ, יש עקרונות מסוימים שבולטים כחיוניים לצמיחה מתמשכת בחברה. שימור לקוחות לדוגמא, חשוב יותר מרכישת לקוחות, במונחים של ערך כללי. ונאמנות למותג זהו אחד האלמנטים החשובים ביותר שיכולים להוביל לדירוגי שימור לקוחות גבוהים יותר. חשוב כמובן להציב נאמנות מותג בראש סדר העדיפויות בכל עסק, אבל יש רמה אחת של מחויבות למותג שהולכת מעל ומעבר לנאמנות בלבד: "חסידי המותג"

עבור סטארטאפ, יש עקרונות מסוימים שבולטים כחיוניים לצמיחה מתמשכת בחברה. שימור לקוחות לדוגמא, חשוב יותר מרכישת לקוחות, במונחים של ערך כללי. ונאמנות למותג זהו אחד האלמנטים החשובים ביותר שיכולים להוביל לדירוגי שימור לקוחות גבוהים יותר.

חשוב כמובן להציב נאמנות מותג בראש סדר העדיפויות בכל עסק, אבל יש רמה אחת של מחויבות למותג שהולכת מעל ומעבר לנאמנות בלבד: "חסידי המותג" (brand evangelism).

 

 

בעוד ש"הכרת המותג" מתאר מודעות של לקוח למותג (ואנו מקווים גם את תחושת הנוחות שהמותג מעורר אצלו), ו"נאמנות מותג" מתארת מחויבות של לקוח למותג אחד על פני מותגים מתחרים, "חסידי המותג" מתאר לקוחות שהם יותר מנאמנים, הם דוברים של המותג ונאמנים אקטיביים שלו.

לכן, לא רק שלקוחות אלה הם מחויבים יותר מהנאמן מותג הממוצע, הם גם יעבדו למענכם כדי למשוך עוד אנשים למותג שלכם. ברור כי סוג זה של לקוחות הוא מצוין עבורכם. נשאלת השאלה, כיצד ניתן לעודד זאת?

 

הנה 7 דרכים:

 

 

1. הבחינו את המותג שלכם, באופן חד משמעי

חלק מהבסיסים הגדולים ביותר של מעריצים בספורט צמחו מתוך תגובה לתחרות חריפה. באמצעות זיהוי לקוחות "אויב" מנגד, אתם יכולים לנתב את חסידי המותג שלכם להיות קולניים יותר וליישר קו באופן מעמיק יותר עם המותג.

נצלו נטייה זו בכך שתעשו הבחנה משמעותית וחדה ביניכם לבין המתחרים שלכם - לא בהכרח מכך שתהפכו אותם לאויבים שלכם, אבל עדיין מכך שתהפכו את חווית המשתמש הממוצע לשונה באופן דרמטי.

 

 

2. התמקדו בנאמנות תחילה

חסידות המותג, הוא הסף האחרון בסדרה של יחסי מותג אינטנסיביים. תחילה מגיעה היכרות עם המותג, ונאמנות חייבת להגיע לאחריה, אם אתם מקווים לטפח עוד חסידים.

ישנם מספר שלבים לכך, ולנאמנות מגיע מאמר משל עצמה, אבל הבסיס צריך להיות בשליטתכם. תנו למשתמשים חוויה מדהימה, גרמו להם לחזור שוב ושוב והיו עקביים וויזואליים עם ניסיונות המיתוג שלכם. 

 

 

3. העניקו תשומת לב אינדיבידואלית

אם אתם רוצים לקוחות יוצאי דופן, יהיה עליכם להעניק להם חוויות יוצאות דופן. משמעות הדבר היא הענקת תשומת לב אינדיבידואלית במגוון אופנים, כדי להותיר בהם רושם של מותג שהוא ייחודי.

לדוגמא, לכו מעל ומעבר למה שעליכם לעשות במיוחד במקרים קשים או ייחודיים של שירות לקוחות, או פנו אל עוקבי מדיה חברתית ספציפיים וקדמו את החומרים שלהם כדי להפגין את שביעות רצונכם. אנשים אלה יזכרו אתכם.  

 

 

4. צרו קהילה

הנאמנות של חסידי המותג תעמיק ככל שיחושו שהם באמת חלק ממשהו. כמשתמשים באפליקציה או באתר שלכם, יש להם מידה מסוימת של השקעה אישית.

אבל כחברים בקהילה פורחת, הם יציעו לכם מידה של נאמנות שהיא חזקה עוד יותר. לדוגמא, אתם יולים ליצור פורום סיוע שעובד באמצעות משתמשים, או שיהיה לכם פיצ'ר אחר באתר בו משתמשים יכולים לתרום את התוכן שלהם ולדבר אחד עם השני.

 

 

5. עודדו השתתפות פעילה

השתתפות עושה עבורכם מספר דברים. ראשית, כל אקט של השתתפות הופכת את החסיד המיועד לנאמן יותר למותג שלכם - חשבו על כך כעל סוג של פעולה ריטואלית שהופכת למנהג.

שנית, כל פעולה של השתתפות מגבירה את הויזואליות הכללית של חיבת הלקוח למותג וחיבה זו היא מדבקת, בלשון המעטה. אתם יכולים לגרום ללקוחות שלכם להעלות פוסטים בתדירות גבוהה על המותג בכך שתצאו בהודעות חדשות, תשאלו שאלות שיעסיקו אותם ובאופן כללי גם תורמות לקהילה.

 

 

 

6. שלבו פידבק

זהו סממן למותג מוביל וזה הולך לעזור לחברה שלכם בכל שלוש הרמות של יחסי מותג. אספו פידבק לגבי המותג, המוצרים והשירותים שלכם והקשיבו לו באמת, ואז כשאתם נתקלים בפיסות מידע הגיוניות, יישמו אותם.

סוג תגובה זה מעיד על כך שאתם מקשיבים ללקוחות שלכם ושאכפת לכם ממה שהם אומרים, ובכך לכונן נאמנות גדולה יותר. אתם אפילו יכולים לעשות פניות יזומות לאותם אינדנבידואלים שהזינו את הפידבק ולגרום לכך שיחושו כחלק אינטגרלי עוד יותר מקהילת המותג שלכם. 

 

 

7. הקלו עליהם להיות חסידים

לא משנה עד כמה הם נרגשים, מרבית האנשים עצלנים. הם לא הולכים לצאת מגדרם כדי להפיץ את בשורת המותג שלכם - יהיה עליכם להקל עליהם. הציעו הזדמנויות רבות עבור המשתמשים שלכם להעלות פוסטים עליכם במדיה חברתית (עם תחרויות, הזדמנויות לדיון וכדומה) והפכו את הרישום וההשתתפות בקהילה שלכם לפשוטים ומתגמלים כאחד.

 

 

אסטרטגיות אלה אינן חסינות נגד תקלות ויהיה עליכם לאפשר מקום תמרון להסתגלות והתפתחות, אבל עם שבעת הטקטיקות האלה, אתם תעניקו לסטארטאפ שלכם כמעט כל מה שצריך כדי לכונן קהילה של חסידי מותג.

כמובן, אל תצפו מכל לקוח להפוך להיות חסיד שלכם, ואל תנסו לגרום לזה לקרות באופן לא טבעי. פשוט דעו שתזוזה קלה בכיוון הנכון יכולה לעשות שינוי משמעותי עבור התלהבות הלקוחות שלכם - ועבור השורה התחתונה שלכם. 

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.