25 אוקטובר 2016 | דוראל ישי
קידום אפליקציה

המון בעלי עסקים השקיעו רבות בפיתוח אתר אינטרנט, אך זנחו את הקידום שלו במנועי החיפוש. להקים אתר ולתת לו לשרוד לבד בין אלפי אתרים מאותו תחום זה בדיוק כמו לאבד ילד קטן בבימת יום העצמאות, כאשר המשותף לשניהם הוא שכמעט ולא קיים סיכוי למצוא אותם.

זה הגיע. החלטנו שהעסק שלנו צריך אתר, אפיינו את הרעיון לפרטי פרטים, שכרנו חברה שתעצב ותבנה את האתר בהתאם לחלומות שלנו, והנה לאחר מאמצים מרובים והשקעה לא מבוטלת ניצב לנגד עינינו האתר העסקי שלנו. לאחר השקת האתר, רצנו למשרד ונעמדנו ליד הטלפון, מחכים בקוצר רוח למבול השיחות שאמור להתחיל ממש בכל רגע. וראו זה פלא, עבר יום, עברו יומיים. עבר שבוע וגם שבועיים, אך הטלפון המיוחל טרם הגיע.

 

הסיטואציה שתיארנו בפסקה הקודמת מוכרת להמון בעלי עסקים שהשקיעו רבות בפיתוח אתר אינטרנט, אך זנחו את הקידום שלו במנועי החיפוש.

 

להקים אתר ולתת לו לשרוד לבד בין אלפי אתרים מאותו תחום זה בדיוק כמו לאבד ילד קטן בבימת יום העצמאות, כאשר המשותף לשניהם הוא שכמעט ולא קיים סיכוי למצוא אותם.

 

 

אחד מהתחומים החמים ביותר בעולם האינטרנט בשנים האחרונות הוא קידום אתרים, או באנגלית - Search Engine Optimization (SEO)הצרכנים הבינו שהקמת אתר אינה מספיקה, ויש לגרום לכך שהאתר יופיע בתוצאות הראשונות במנועי החיפוש.

 

לאחרונה, החל להתפתח לו אפיק נוסף של קידום: קידום אפליקציות – (App Store Optimization (ASO. גם בחנויות האפליקציות, בדומה למנועי החיפוש, יש לדאוג שהאפליקציה שלנו תופיע במקומות הראשונים.

אם לצורך העניין יש לנו סטארט-אפ העוסק בכדורגל, נרצה שכאשר יחפשו את המילה 'כדורגל' האפליקציה שלנו תופיע בתחילת החיפוש, מה שיגרום לעליה בהורדות.

 

 

על מנת שהאפליקציה שלנו תופיע במעלה החיפוש, יש להקפיד על כמה כללים:

 

1. שם האפליקציה

לשמה של האפליקציה נודעת חשיבות רבה, כאשר יש להקפיד על שם קצר, קליט וקשור לנושא של האפליקציה. בנוסף, חשוב להשתמש במילות מפתח, מה שמגדיל את החשיפה של האפליקציה. על פי בדיקה שנערכה לפני מספר חודשים, רק 16% מהאפליקציות אכן השתמשו במילת מפתח רלוונטית כאשר בחרו את שם האפליקציה.

חשיבותה של מילת המפתח היא רבה, ועל כן יש לייחס לה חשיבות בהתאם.

 

 

2. האייקון

הפנים של האפליקציה ומה שיצור את הרושם הראשוני הוא האייקון. לכן:

א. הקפידו שהאייקון ימשוך את העין, על ידי שימוש בצבעים בולטים.

ב. וודאו שהאייקון לא נבלע ברקע של החנות, ושקלו לעצב שוליים צבעוניים.

ג. השקיעו במעצב טוב ואיכותי, על מנת שיעצב את האייקון.

 

 

3. בחירת מילות מפתח

כאשר בוחרים מילות מפתח יש להתייחס לדברים רבים, ובניהם: לא לחזור על מילים שמופיעות בשם האפליקציה, להימנע מביטויים ארוכים ולא להשאיר רווח בין המילים. בנוסף, בחנויות של גוגל מומלץ להשתמש בכלי הערכת מילות המפתח של AdWords.

 

 

4. בדיקה מתמדת של מילות המפתח

השימוש במילות מפתח אינו מספיק, יש לבדוק בכל תקופה האם מילות המפתח שנבחרו לאפליקציה עדיין נחשבות מילות מפתח.

ישנם יישומים רבים המאפשרים לבדוק מילות מפתח כגון:  Google’s Mobile App Analytics,  AppTweak ו-AppCode.

 

 

5. צילומי מסך

כאשר המשתמש נכנס לעמוד המידע של האפליקציה, הוא ייחשף לצילומי המסך אותם צירפתם. חשוב שצילומי המסך יהיו לפי סדר הופעתם באפליקציה, תוך הבלטת העמודים המעוצבים בצורה הטובה ביותר, והמושכים ביותר את העין.

 

 

6. דירוג

אחד המדדים החשובים והמשפיעים ביותר הוא הדירוג של האפליקציה ומספר ההורדות. על מספר ההורדות נשפיע על ידי פרסומה של האפליקציה. על הדירוג ניתן להשפיע באופן מלאכותי במיוחד בתחילת הדרך. תבקשו מחברים וממכרים שיורידו את האפליקציה וידרגו אותה בדירוג גבוה. כאשר משתמשים רואים שהאפליקציה מדורגת גבוה, זה גורם להם להוריד את האפליקציה למכשיר ביתר קלות.

 

 

לסיום, אסכם ואומר שקידום אפליקציה הוא חשוב מאוד. כמובן שישנה אפשרות לפנות למשרד המתעסק בקידום אפליקציות, אך לעניות דעתי, הטיפים שציינו במאמר מספיקים, לפחות בתור התחלה.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.