26 אוגוסט 2016 | יוסי דהן
בחזרה מטואיצ’י - מה יש ליוסי גינצבורג ללמד אתכם על יזמות וסטארטאפים

יוסי גינסברג, הוא יזם ומחבר הספר "בחזרה מטואיצ'י". הספר הוא אחד מהידועים ביותר בספרי הז'אנר התרמילאי ומספר את סיפור הישרדותו המופלא של יוסי בלב האמזונס. "בחזרה מטואיצ'י" תורגם לשש שפות, ראה אור ב-15 מדינות והפך לרב-מכר בינלאומי. בראיון יוסי מספר על המניעים שלו ליציאה להרפתקה ברחבי האמזונס, על הקמת מרכז התיירות בצ'אלאלן עבור השבט שהציל את חייו ואת תובנותיו על עולם היזמות.

 

יוסי גינסברג, הוא יזם ומחבר הספר "בחזרה מטואיצ'י" (בקרוב הסרט בכיכובו של דניאל רדקליף). הספר הוא אחד מהידועים ביותר בספרי הז'אנר התרמילאי ומספר את סיפור הישרדותו המופלא של יוסי בלב האמזונס. "בחזרה מטואיצ'י" תורגם לשש שפות, ראה אור ב-15 מדינות והפך לרב-מכר בינלאומי. בראיון יוסי מספר על המניעים שלו ליציאה להרפתקה ברחבי האמזונס, על הקמת מרכז התיירות בצ'אלאלן עבור השבט שהציל את חייו ואת תובנותיו על עולם היזמות.

 

 

מתוך הריאיון:

"כסף לא היה לי. איכשהו הצלחתי לגרד קצת כסף כדי להגיע לוושינגטון די.סי. לא היה לי מעיל – אני לא יודע אם מישהו יודע מה זה וושינגטון די. סי. בחורף. קור אימים, מתחת לאפס. לבשתי חליפה ועניבה כדי להיראות מסודר אבל היו לי חורים בסוליות הנעליים. לא היה לי כסף לקנות זוג נעליים, לא היה לי כסף למעיל. והגעתי לוושינגטון די. סי. בביטחון מלא שאני אגייס את הכסף (250 אלף דולר). כתבתי שלושה עמודים והלכתי לטלפון ציבורי ופתחתי דפי זהב – ככה נחתתי בוושינגטון די. סי., זאת רמת הקשרים שהיו לי. דפי זהב וטלפון ציבורי, ועם קוורטרס (מטבעות של רבע דולר) ניהלתי שיחות משם. פשוט התקשרתי לכל מיני ארגונים שמצאתי בדפי זהב. ואחרי כ-20 שיחות כאלה ארגון אחד הסכים לקבל אותי והלכתי לפגוש אותם למחרת. זה היה ארגון בשם The Inter-American Development Bank. זה כמו הבנק העולמי שמכוון רק לאמריקה. הגעתי לבנק הזה לפגישה. אחרי כמה דקות ה-Loan Officerשטיפלה בי אמרה שזה נשמע מאוד מעניין ושהייתה רוצה שראש המחלקה גם ישמע את הסיפור. היא הזמינה את ראש המחלקה וראש המחלקה שמע את הסיפור ואמר 'מר גינסברג, אנחנו הבנו בדיוק מה אתה מבקש ואני רוצה לבקש ממך משהו – אני מבקש שלא תלך לשום ארגון אחר. אנחנו ניתן לך כל מה שאתה מבקש אבל אתה חייב להבטיח לי שלא תדבר על זה עם אף אחד אחר.'

אם אתה בא עם רעיון שהגיע הזמן שלו אז כסף זה לא הבעיה – הרעיון זה הבעיה. הם רצו את הרעיון הרבה יותר ממה שאני הייתי צריך את הכסף והם פחדו שמישהו אחר ייקח את הרעיון הזה. ולכן צריך לזכור שחדשנות זה הדבר היחיד שיכול לעבוד. אי-אפשר לבוא עם רעיון משומש בעטיפה כזו או אחרת. זה צריך להיות משהו שמתאים לזמן ושיש בו חדשנות. הרעיון שלי היה בגבול בין Conservation(שימור הסביבה) לבין Sustainable Development– פיתוח שעדיין מכבד את הסביבה ולא הורס אותה. היה חידוש ברעיון שלי והם רצו אותו.

הדבר השני שהוא אמר לי זה לגבי הכסף. הוא אמר 'הסכום הזה שאתה מבקש - אנחנו לא יכולים לתת לך 250 אלף דולר. אנחנו מחלקה להלוואות קטנות והמינימום שאנחנו יכולים לתת זה מליון ומאתיים חמישים אלף דולר – זה המינימום'. "

 

(יוסי גינסברג מספר על איך גייס כסף לפרוייקט הקמת מרכז התיירות בצ'אלאלן)

 

 

להאזנה לראיון המלא עם יוסי בפודקאסט "יזמות או למות"

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.