19 אוקטובר 2016 | אור פיאלקוב
איך להתחיל לקדם את הסטארטאפ שלך בפייסבוק

כל סטארטאפ מתחיל ביזמים רעבים להצלחה, רעיון טוב והמון מוטיבציה. אבל בדרך כלל בחיים של סטארטאפ אחרי שהמוצר כבר מוכן, צריך להתחיל לבדוק את היחס של הקהל אליו ולהוכיח למשקיעים שלא רק שהמוצר טוב, יש גם ביקוש מהשוק ואנשים באמת מוכנים להתקין את האפליקציה שלכם, או לקנות את המוצר שלכם. במאמר אני הולך לתת כמה כלים של פייסבוק שיעזרו לכם לקדם את הסטארטאפ שלכם באינטרנט, אחרי שפיתחתם אפליקציה או בניתם אתר.

כל סטארטאפ מתחיל ביזמים רעבים להצלחה, רעיון טוב והמון מוטיבציה. אבל בדרך כלל בחיים של סטארטאפ אחרי שהמוצר כבר מוכן, צריך להתחיל לבדוק את היחס של הקהל אליו ולהוכיח למשקיעים שלא רק שהמוצר טוב, יש גם ביקוש מהשוק ואנשים באמת מוכנים להתקין את האפליקציה שלכם, או לקנות את המוצר שלכם. במאמר אני הולך לתת כמה כלים של פייסבוק שיעזרו לכם לקדם את הסטארטאפ שלכם באינטרנט, אחרי שפיתחתם אפליקציה או בניתם אתר.

 

פייסבוק, בתור הרשת החברתית הגדולה בעולם, היא כלי מצוין לקדם את האתר או האפליקציה שלכם. היתרון הגדול בפייסבוק על פני כל מערכת פרסום אחרת הוא פילוח מבוסס דמוגרפיה. זאת אומרת שאנחנו יכולים לפלח אנשים על בסיס המצב המשפחתי שלהם, גיל, מין, תחומי עניין, מקצוע, ועוד בצורה מאוד מדויקת.

 

בנוסף, אנחנו יכולים לפלח אנשים לפי תחום הענין שלהם. נניח אנשים שאוהבים כדורסל יראו יותר מודעות שקשורות לכדורסל. כמו כן, ניתן לפרסם לאנשים שביקרו באתר שלכם ולהציג להם מודעות מבוססות הדף שהם היו באתר שלכם (כפי שנקרא בשפה המקצועית – רימרקטינג).

 

פילוחים נוספים ומעניינים שקיימים בפייסבוק הם: הורים, מעלים הרבה תמונות, מאורסים, מאמצים טכנולוגיה מוקדם (מתאים במיוחד למוצרים חדשים), חוגגים יום הולדת עוד שבוע (מתאים למוצרי מתנות), בעלי עסקים קטנים, קונים באינטרנט, נשואים טריים ועוד. למעשה, כמות הפילוחים הקיימת בפייסבוק היא כל כך גדולה שמישהו בדק ומצא שיש למעלה ממיליארד שילובים שונים של פילוחים.

 

היתרון הגדול הנוסף הוא יכולות מתקדמות לבניית תמהיל מודעות מכוונות מטרה. אם אנחנו רוצים לייצר מודעה שתפנה לאתר אינטרנט שלנו, המודעה תהיה מודעת לינק שלחיצה עליה תפנה לאתר שלנו, ואם אנחנו רוצים לייצר מודעות לייק כדי להגדיל את העוקבים שלנו המודעה תהיה עם כפתור לייק, והיא תעודד לייקים לעמוד שלנו. השילוב השני הוא שהאופטמיזציה תהיה מבוססת מטרה: חשיפה, הקלקות, לייקים, התקנת אפליקציות, חיוג ישיר ועוד. זאת אומרת שהמערכת תנסה להביא לנו כמה שיותר תוצאות בעד הכסף שאנחנו משלמים.

 

 


דוגמא למודעת לייקים

 

אבל בנוסף לכל אלו, בפייסבוק יש כמה אפשרויות פרסום מתקדמות שכדאי להכיר. קהל מותאם אישית (Custom Audiance) - כלומר שימוש במיילים / טלפונים קיימים ופרסום לגולשים האלו בלבד. זו האפשרות הכי טובה שיש היום בפייסבוק והיא מאפשרת 100% דיוק בקהל שנחשף למודעה שלכם. הכלי הזה שימושי מאוד ומאפשר לנו לעשות קמפיינים לאיסוף רשימות בשביל לטרגט אותם אחרי זה בקמפיינים שלנו.

 


דוגמא להתאם של קהל מותאם אישית

 

כלי נוסף הוא קהל דומה (Lookalike) – פייסבוק מוצאת קהל דומה לקהל המקורי, ומאפשרת לנו להגדיל את הכמות אנשים שאליהם אנחנו פונים. המערכת מסתכלת על למעלה מ-300 מאפיינים שונים ומנסה להגדיר את הקהל המקורי ולמצוא מה מאפיין אותו בשביל למצוא קהל דומה לקהל המקורי. הכלי מאוד שימושי ומאפשר לנו על בסיס קהל יחסית קטן (כמה מאות) להגדיל את הטרגוט שלנו ולפנות לעשרות ומאות אלפי אנשים נוספים.

 

 


דוגמא להתאמה של קהל מותאם אישית

 

רימרקטינג בפייסבוק (Website Custom Audience) – כלי של פייסבוק שמאפשר לכם לפנות לאנשים שהיו באתר שלכם. איך זה עובד? אתם מבקרים באתר או בדף מסוים באתר, והמותג שאותו ביקרתם יכול להציג לכם מודעות הקשורות לביקורכם בפייסבוק.

 

תהליך הרימרקטינג, בקצרה, הוא כזה: אתם מבקרים באתר או בדף מסוים באתר, המותג שאותו ביקרתם יכול להציג לכם מודעות הקשורות לביקורכם במקומות אחרים. במקרה של פייסבוק, פירוש הדבר הוא שפייסבוק יכול להציג לכם מודעות הרלוונטיות להתנהגות הגלישה שלכם באינטרנט.

 

הנה דוגמה: אתם מבקרים בדף הנחיתה, בדף הזה יש עוגיה (cookie) שאומרת לפייסבוק שהייתם בו. המפרסם הכניס אתכם לרשימה של קהל מותאם מערכת המודעות שלו בפייסבוק, ואז פייסבוק מציגה לכם מודעה בזמן שאתם בפייסבוק.

 


איך פייסבוק מכניסה אתכם לרשימת רימקטינג

 

בנוסף לרימרקטינג הרגיל, בפייסבוק יש רימרקטינג מתקדם שמבוסס על כמות הפעמים שהייתם בדף מסוים / באתר או על בסיס הזמן שהייתם באתר. כמו כן יש כלים מתקדמים יותר כמו רימרקטינג דינאמי: רימרקטינג דינאמי הוא מסע פרסום שמייצר באופן אוטומטי מודעה שונה לכל מי שביקר באתר לפי המוצרים שהוא ראה באתר. במידה ולקוח נכנס לאתר והתעניין במוצר ספציפי, אותו מוצר יופיע במודעות פייסבוק במקום פרסומות כלליות של האתר. זהו כלי הרימרקטינג הכי טוב שקיים היום לאתרי מכירות.

 

מודעות נוספות שיש בפייסבוק הן מודעות קרוסלה, זאת אומרת שיש כמה תמונות במודעה עצמה שכל אחת מהן יכולה להפנות למקום שונה באתר שלכם. זהו כלי מעולה לאתרי מכירות או לאיסוף לידים.

 


דוגמא למודעת קרוסלה

 

 

בשנה האחרונה פייסבוק הוסיפו את האפשרות להוסיף גם פרסומות באינסטגרם. זאת אומרת שחלק מהפוסטים שאתם רואים באינסטגרם הם פוסטים ממומנים שמוצגים דרך מערכת הפרסום של פייסבוק.

 


דוגמא למודעת אינסטגרם

 

 

מודעות לידים הן כלי שנכנס לפני שנה והמטרה שלו היא להשאיר את הגולש בתוך הפייסבוק, ולמלא פרטים בתוך דף נחיתה של פייסבוק שהפרטים בו כבר מלאים. הכלי הזה מאפשר לנו היום לייצר הרבה יותר לידים בעלות זולה מאוד בלי להכין עמוד נחיתה או להוציא את הגולש מחוץ לפייסבוק.

 

 


דוגמא לטופס לידים בפייסבוק (במציאות הפרטים שלכם כבר מלאים)

 

 

סוג מודעה נוספת שנכנסה לשימוש רק בחודשים האחרונים היא מודעת קנבס. זוהי מודעה המיועדת למובייל והיא מציגה שילוב של תמונות, קבצי וידיאו, קטעי טקסט וקישורים, ובעתיד גם לידים. מטרת המודעות האלו הן בעיקר ליצירת מודעוּת למותג ופחות למכירות.

 

 


דוגמא למודעת קנבס

 

לסיכום, פייסבוק מאפשרת לנו כלי פרסום רבים שמותאמים למטרות שלנו ומאפשרת לנו למקסם את הפרסום שלנו ולהביא תוצאות מקסימליות. זה לא משנה אם אתם מחפשים לידים, התקנות אפליקציה, או מכירות באינטרנט, פייסבוק מאפשרת לכם לייצר מודעות מבוססות מטרה ולהגיע לקהל היעד המדויק שלכם תוך שימוש בכלים מתקדמים שלא קיימים במערכות פרסום אחרות. פייסבוק לרוב צריכה להיות מערכת הפרסום הראשונה שאתם מתחילים לפרסם בה, בעקבות הכלים הרבים שהיא נותנת למפרסמים.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.