9 נובמבר 2016 | אורית גרינברג
למה זה כל כך חשוב להשקיע בתוכן שיווקי טוב?

ההגדרות לתוכן שיווקי בעידן הדיגיטלי הן רבות. התפיסות המודרניות מבוססות על מערכת חדשה של מעורבות בין חברות ועסקים לצרכנים, מערכת שנובעת מהאפשרויות העצומות שמספק האינטרנט לקשר ישיר, מיידי ובלתי אמצעי עם הצרכן. כתיבה שיווקית היא חלק מאסטרטגיית השיווק של עידן האינטרנט, הכוללת יצירה והפצת תוכן לקהל מטורגט ומעורב בפלטפורמות התוכן האינטרנטיות השונות.

ההגדרות לתוכן שיווקי בעידן הדיגיטלי הן רבות. התפיסות המודרניות מבוססות על מערכת חדשה של מעורבות בין חברות ועסקים לצרכנים, מערכת שנובעת מהאפשרויות העצומות שמספק האינטרנט לקשר ישיר, מיידי ובלתי אמצעי עם הצרכן. כתיבה שיווקית היא חלק מאסטרטגיית השיווק של עידן האינטרנט, הכוללת יצירה והפצת תוכן לקהל מטורגט ומעורב בפלטפורמות התוכן האינטרנטיות השונות. מעורבות זו מתבטאת בסיפורי מותג, בבלוגים ובמאמרים שיווקיים שבהם הדגש הוא על הצגת מוצרים באמצעות התוכן ולא דרך שיווק ישיר. בתחום הטכנולוגי מתבטאת המעורבות בפיתוח אפליקציות וטכנולוגיות שיווק מבוסס מקום.

 

הכתיבה השיווקית המודרנית מציעה ערך חליפי למוצר. היא מועילה לאינטגרציה של הארגון עם הצרכנים בשלב שבו הצרכן לומד להבין מהו הערך של המוצר עבורו. כמו כן, הכתיבה תופסת מקום חשוב בתהליך הקנייה של הצרכן האינטרנטי, שעובר דרך מודעות, הפרופילים החברתיים, המאמרים השיווקיים ואתר הבית, עד לשלב שבו הוא מחליט ליצור קשר עם החברה או לרכוש את המוצר.

 

הכתיבה לאינטרנט שונה מקופירייטינג ש"משתלט" על יכולת הבחירה של הצרכן באמצעות כותרת מוחצנת ומניע אותו לפעולה מיידית, וממודעות ממומנות, שמספקות לגולשים רק את הפרטים החיוניים לרכישה. דוגמה לכך שמאמרים הפכו לחלק חשוב בתהליך השיווק היא השימוש של חברות להפצת תוכן במודעות אינטרנט, להפניית הצרכנים הפוטנציאליים למאמרים ולא לדפי רכישה.

 

תוכן שיווקי נועד לעורר בקורא צורך שלא ידע על קיומו בשירות, מוצר או מידע, גורם לו להבין מדוע הוא צריך את המוצר המסוים ובמקום להציע פתרונות מאפשר לו לחזור ולהתעניין במידע. תכנים שיווקיים, אם מאמרי אינטרנט או דפי מוצר, נקראים מתוך בחירה ותמיד זמינים, אם באתרי בית, בבלוגים או בניוזלטרים. זאת בהשוואה לסטטיסטיקה שלפיה כ-200 מיליון משתמשים (!) חסמו מודעות אינטרנט בשנת 2015. אבל מאחר שטכנולוגיית המובייל והסושיאל עדיין בשלבי התפתחות וקיימים קשיים בהתאמת מודעות לפלטפורמות האלו, ניתן לצפות גם את האפשרות שמודעות יהפכו לפופולריות יותר וינגסו בחלקם של התכנים השיווקיים.

 

כשהקוראים הוא גם הצרכנים

 

הצרכנים של ימינו רגילים לקרוא ומצפים למצוא תוכן שמספק להם אינפורמציה נוספת ועל הארגון לספק להם את הצורך במידע. כך אפשר לקרוא מאמרים מעניינים הנכנסים לקטגוריית "סיפור המוצר" או "סיפור החברה" גם באתרי הבית של החברות הגדולות. זוהי אסטרטגיה שבה צרכי הלקוח הם בעדיפות הראשונה, ולכן התוכן אינו ממלא חלל ריק באתר אלא משמש מענה למאוויי הלקוחות הפוטנציאליים והצרכנים.

 

הכתיבה השיווקית לאינטרנט בונה קהל יעד באמצעות תכנים, שמנותבים במטרה להעביר מסרים יוצרי אמון לקהל היעד המתאים, במקסימום רווח ובמינימום הוצאות. תוכן מתוכנן היטב חוסך מהארגון את המשאבים שנדרשו בעבר לתהליך המכירה. הלקוח שקרא את התוכן פונה לשיווק לאחר שהוא כבר יודע מה הערך שמציע המוצר ומה באפשרותו לקבל. הוא מוכן להצעות קונקרטיות וכך נחסך השלב המקדים של ה"שיחות הקרות".

 

כשארגון מפרסם תוכן שיווקי על מנת לעניין את הקוראים הוא אמור לצאת נשכר מהאינטרקציה. התוכן משמש כגרעין ליצירת מגע עם קהל היעד ומוקף בסביבה טכנולוגית הבנויה לזיהוי צרכי הלקוחות, בחירת האינפורמציה המתאימה להם, ובחירת הדרכים לפרסום ולהפצה של התכנים. כל חלק באסטרטגיות אלו מכוון ומדיד באמצעות כלים להפצה אוטומטית ולמעקב וניטור אחר הפצתם. המידע שנאסף בהסכמת הגולשים-צרכנים מאפשר לארגון לבחור בתוכן שבו הצרכנים שלו מתעניינים.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.