2 ינואר 2017 | ג'ייסון דה-מר
חמישה סטארטאפים שעושים את זה היטב בשיווק במדיה החברתית

למה לסטארטאפים נראה שיש יתרון משמעותי בתחום המדיה החברתית? התשובה בחלקה נסובה סביב העובדה שמשתמשים במדיה החברתית אוהבים את מה שחדש, וסטארטאפים הם "חדשים" בהגדרתם. בנוסף, לסטאטראפים אין הרבה משאבים ואפשרויות בכל נוגע לפרסום, והמדיה החברתית משמשת כמסלול מושלם לבניית המוניטין שלהם.

המדיה החברתית מפתה מאוד מכיוון שהיא מהווה נקודת כניסה טובה בעלות בסיסית נמוכה. מצד שני, היא דורשת הרבה זמן והשקעה בכדי לייצר קמפיין מוצלח.

תאגידים גדולים יכולים לזרוק כסף בקמפיינים ענקיים מתי שהם רוצים, אבל אלו השחקנים הקטנים, הסטארט-אפים המתחילים בעולם, שיכולים באמת לקחת את הקמפיינים שלהם לשלב הבא.

 

היתרון של הסטארט-אפים

למה לסטארטאפים נראה שיש יתרון משמעותי בתחום המדיה החברתית? התשובה בחלקה נסובה סביב העובדה שמשתמשים במדיה החברתית אוהבים את מה שחדש, וסטארטאפים הם "חדשים" בהגדרתם.

בנוסף, לסטאטראפים אין הרבה משאבים ואפשרויות בכל נוגע לפרסום, והמדיה החברתית משמשת כמסלול מושלם לבניית המוניטין שלהם.

 

בואו נראה איך כמה חברות סטארטאפים הצליחו לאחרונה להפיק את המרב מהנוכחות שלהם במדיה החברתית:

 

Magic Leap

Magic Leap היא חברה מעניינת, המפתחת סוג של מציאות רבודה ומערכת וירטואלית. על פי רוב, החברה שומרת על מוצריה תחת מעטה של סודיות, אבל מייצרת עניין בקרב המשתמשים העתידים ע"י יצירת תוכן אינטנסיבי ומעורר מחשבה והכנת העולם להופעת הבכורה שלהם. על אף ש-Magic Leap לא יצרו אף הכרזה רשמית אודות תאריך הוצאה (או מה בדיוק הפלטפורמה שלהם הולכת לעשות) הם הצליחו להגיע ליותר מ-60 אלף אוהדים בפייסבוק ולמעלה מ-32 אלף עוקבים בטוויטר. למה? כי התוכן שלהם טיזרי, אינטראקטיבי, ומייצר מעורבות.

 

Squatty Potty

Squatty Potty הוא התקן פשוט שנועד לתקן את הישיבה שלנו על האסלה, דבר שהוא ככל הנראה בעיה גדולה יותר ממה שנהוג לחשוב. נושא שנחשב לטאבו, ודי משעמם התגבר על הבעיה בעזרת קמפיין שיווק גאוני במדיה החברתית, קמפיין שעדין רץ באוויר.

חד קרן צבעוני שיציאת המעיים שלו היא בכלל גלידה בצבעי הקשת, בסרטון וידאו בו המספר הוא אדם הלבוש כאביר. הסרטון התחיל כפרסומת והפך לוויראלי בשל האופי השובה שלו מצד אחד ועדין קשה לצפייה מצד שני. החברה גיבתה את הווידאו עם מגוון תכנים הקשורים במעיים בריאים ובהתקן שלהם.

 

Operator

Operator היא אפליקציה חדשה שמתפקדת כסוג של מסייעת מקצועית לרכישה שאתם עומדים לבצע. ברגע שהתקנתם את האפליקציה, אתם יכולים להשתמש בה כדי להתחבר למומחה בנושא, שיכול להדריך אתכם בביצוע ההחלטה הנכונה לגבי הרכישה.

החברה עושה עבודה מהממת במיתוגה במדיה החברתית, בין השאר מכיוון שזו אפליקציה חברתית. במקום לבצע שירותי צ'אט חי באתר, Operator מתנהלת ישירות במסנג'ר של הפייסבוק, והיא מובילה את הדרך ביצירת שירות לקוחות במדיה החברתית. יש לה נוכחות חזקה בפייסבוק, באינסטגרם ובטוויטר ע"י מעורבות מול הצרכנים והזרמת תכנים חדשים באופן קבוע.

 

LiveList

LiveList היא אפליקציה המנצלת את הטרנד האחרון של הזרמת וידאו חי כדי לעזור לאנשים להתחבר לאמנים האהובים עליהם כשהם עולים לבמה. גם זו אפליקציה חברתית מיסודה, אז כל המודל שלה תלוי בלהיות מסוגלת להתחבר להרבה אנשים במהירות ובזמן אמת.

למרבה המזל, בשל אופייה, ל-LiveList יש כבר מאגר של תוכן שהיא יכולה לקדם (כל אמני העבר או ההווה), והיא משתמש בזה כנכס למשוך עוקבים חדשי. כמו Operator, גם LiveList הצליחה לקדם את עצמה בפייסבוק, באינטסגרם ובטוויטר עם עשרות אלפי עוקבים.

 

GoPro

לבסוף, יש לנו את GoPro. אמנם טכנולוגית לא מדובר בסטארט-אפ, המוצר כבר נמצא בחיינו זמן מה, אבל קמפיין השיווק שלה במדיה החברתית כל כך טוב שאי אפשר שלא להזכיר אותה. GoPro היא מצלמה מקצוענית, אז איזו דרך טובה יותר יש לקדם אותה מאשר למנף את כל התוכן הוויזואלי המדהים שהיא מסוגלת לייצר?

GoPro משתמשת במגוון רחב של חומרים ותוכן משתמשים (לרוב חומרים הקשורים בנסיעות, ספורט אקסטרים או הרפתקאות אחרות) כדי להשאיר את הפיד שלהם בפייסבוק ובאינסטגרם באוויר. תוכן זה הפך אותה לאחת מאימפריות המדיה החברתית המרשימות יותר בעולמות האלו.

 

מסקנות עיקריות

 

מה אפשר ללמוד מהדוגמאות המדהימות האלו? הנה חמש מסקנות:

 

הפגינו את מה שיש לכם. מצאו זווית שמתאימה למותג שלכם, אחת שהיא מיוחדת ובעלת ערך למשתמשים שלכם, והשתמשו בזווית הזו כבסיס לנוכחות שלכם באונליין.

צרו מעורבות עם המשתמשים שלכם. זה קריטי עבורכם. אל תעלו תוכן בצורה עיוורת. צרו עם המשתמשים מעורבות על בסיס קבוע.

היו עקביים.  אתם תצליחו לשמור על הקהל שלכם רק אם תספקו באופן עקבי חומרים איכותיים.

הכירו את הקהל שלכם. למדו מה הקהל שלכם מוצא כבעל הערך הכי גבוה או כמה שעוזר לו הכי הרבה, ותנו לו את זה. הקמפיין שלכם לא יעבוד אלא אם תחשבו על הקהל שלכם בזמן שאתם מתכננים את הקמפיין.

בנו ציפייה. זהו טיפ שמתאים כמעט באופן בלעדי לסטארטאפים. אתם יכולים לבנות ציפייה סביב מוצר שאתם עומדים להשיק, או איזו חשיפה. השתמשו במדיה החברתית כדי לעשות טיזינג לקהל שלכם אודות הדבר הבא שאתם עומדים להוציא.

 

אתם לא חייבים להיות סטארט-אפ כדי לקצור את היתרונות של השיווק במדיה החברתית. למעשה, אני  ממליץ מאוד לכל עסק להיות מעורב שם. הסיכונים והעלויות במדיה החברתית נמוכים, ואם אתם מתכננים ומוציאים לאוויר את הקמפיינים שלכם תוך כדי שאתם לוקחים בחשבון את משתמשי הקצה שלכם, יתכן ותראו תשואה גבוה על ההשקעה שלכם.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.