4 ינואר 2017 | ג'ון ראמפטון
10 סימנים לכך שהגיע הזמן לקחת הפסקה מהעבודה

במקום לחכות עד שתתישו את עצמכם לגמרי, שימו לב לעשרת הסימנים שמעידים כי כדאי שתיקחו הפסקה מהעבודה. יכול להיות שיהיה לכם קצת קשה לעשות את ההפסקה הזו, גם אם היא רק ליום או יומיים, אבל היא בהחלט תהיה לטובתכם בטווח הארוך.

בתת המודע שלנו, כולנו יודעים שעבודה קשה מדי יכולה לפגוע הן בחיינו האישיים והמקצועיים. ועדין, מסיבה כלשהי, אנחנו ממשיכים לעבוד את עצמנו למוות.

אני יזם שעובד למעלה מ-70 שעות בשבוע. אתם וגם אני יודעים שאף אחד לא יכול לתפקד ככה לנצח.

במקום לחכות עד שתתישו את עצמכם לגמרי, שימו לב לעשרת הסימנים שמעידים כי כדאי שתיקחו הפסקה מהעבודה. יכול להיות שיהיה לכם קצת קשה לעשות את ההפסקה הזו, גם אם היא רק ליום או יומיים, אבל היא בהחלט תהיה לטובתכם בטווח הארוך.

 

1. יצאתם מהמיטה בהרגשה נוראית או בתחושה של בחילה

"תקשיבו למה שהגוף שלכם אומר לכם" אמרה ד"ר סטפני סרקיס, "הגוף שלכם ממש טוב בלהזהיר אתכם מבעוד מועד, אתם רק צריכים לעצור ולהקשיב לאותן אזהרות".

אם תמשיכו לסגור את הרגשות שלכם בבקבוק, ולהדוף את הרגשות שלכם "אתם עלולים לחוש בסימפטומים כמו בחילה,  עייפות, כאבי ראש וכאבים אחרים בגוף". וזה קורה לעיתים תדירות דווקא כשאתם מתעוררים בבוקר. זכרו: "למח יש השפעה גדולה על גופכם, והלחץ הכרוני שנובע משחיקה יכול לפגוע בבריאות הגופנית שלכם".

 

2. אתם מתחילים לעשות טעויות של חוסר תשומת לב

בהתחלה זה נדמה כי יש לכם יום די פרודוקטיבי. ואז, אתם פתאום מבינים שעשיתם בכמה דקות יותר טעויות מאשר אתם עושים בשבוע עבודה שלהם.

האם זה אומר שאתם עובדים פחות טובים שלא מתאימים לעבודה? לא בהכרח. זה ככל הנראה סימן לכך שאתם עבדתם קשה מדי והתשתם את עצמכם.

 

אומנם במקרים מסוימים אותן טעויות הן מינוריות ודורשות כמה דקות לתקן אותן, כמו שגיאות דקדוקיות כשכותבים פוסט בבלוג, אבל בפעמים אחרות הטעויות האלו יכולות להיות בעלות השלכות רציניות, כמו ביצוע טעות חישובית בהחזרי המס שלכם, או פגיעה באדם אחר במידה ואתם מפעילים ציוד מכני כבד.

 

3. אתם חסרי מוטיבציה

מחקרים מצאו כי לתשישות ודכאון לא מעט סימפטומים משותפים. לדוגמא: "תחושה פיזית ורגשית של ריקנות, תחושה של כעס שעולה בקלות מבעיות שנחשבות למינוריות ותחושה שלא מבינים אותך, או לא מעריכים אותך". כשזה קורה, אתם לא רק פוגעים בבריאות הכללית שלכם, אתם מאבדים מוטיבציה, דבר שבהכרח לא טוב לפרודוקטיביות שלכם.

אם אתם גוררים את עצמכם אל מחוץ למיטה, ומרגישים שאתם לא רוצים לעשות שום דבר שקשור לעבודה, אותה הפסקה יכולה לעזור ולארגן את עצמכם מחדש, לשקף לעצמכם את המצב ולטעון את עצמכם באנרגיות חדשות כך שתרגישו רעננים ומלאי מוטיבציה. יחד עם זאת, שימו לב שאם ההפסקה לא עוזרת, כדאי מאוד שתמצאו לעצמכם עיסוק אחר או שתמצאו את עצמכם שוב באותה סיטואציה.

 

4. אתם נראים כמו חלק מהקאסט של "The Walking Dead"

יש לכם שקיות מתחת לעיניים בגלל שהתהפכתם במיטה כל הלילה? אתם ממורמרים ופשוט ממשיכים בתנועה כמו איזה זומבים חסרי דעת? שני אלו הם סימנים ברורים לכך שאתם צריכים לקחת צעד אחורה מהעבודה.

יציאה לחופשה, אפילו אם היא רק לכמה ימים, יכולה לעזור לכם להשלים קצת שעות שינה ולשבור את שגרת היום יום שלכם.

 

5. אתם לא מצליחים להישאר מרוכזים

אתם מרגישים שרוב הזמן אתם חולמים בהקיץ, מחפשים מידע על חופשה לקריביים, עוברים על העמודים של חברים שלכם בפייסבוק, או משחקים באיזה משחק בטלפון החכם שלכם? כל אלו הם דגלים אדומים שאתם לא מפוקסים בעבודה וצריכים לצאת לקצת זמן מהמשרד. אם לא תעשו זאת, בעיית הריכוז שלכם עלולה להתנקם בכם ולפגוע בפרודוקטיביות שלכם.

למשל, אם אתם פרילנסרים, ולא מרוכזים בצרכים של הלקוחות שלכם, אתם חושבים שהם  ירצו להמשיך לעבוד מולכם אחרי שפספסתם דדליינים והגשתם עבודה שהיא מתחת לממוצע?

 

6. הבריאות שלכם מתדרדרת

לא סתם אני חוזר על נושא הבריאות שוב ושוב. זהו אחד מהסימנים הכי ברורים לכך שאתם זקוקים להפסקה משמעותית מהעבודה. שימו לב לבעיות בריאותיות כמו נדודי שינה, עליה בלחץ הדם שלכם, כאבי ראש, עליה או ירידה משמעותית במשקל, או פשוט תחושה כללית פחות טובה. יכול להיות שתתייחסו לכל אלו חוסר חשיבות, אבל הם יכולים להוביל לבעיות רציניות מאוד בעתיד.

אפילו אם תיקחו יום מחלה אחד, תופתעו כמה תרגישו טוב יותר אחרי שישנתם שינה טובה, אכלתם ארוחות טובות ומזינות, ונהניתם מהדברים הקטנים שעושים אתכם למאושרים.

 

7. אתם לא מתרועעים עם הקולגות שלכם

האדם הממוצע מבלה 47 שעות בשבוע בעבודה. זה מסתכם ב-109,980 שעות במהלך חייו. במילים אחרות, העבודה שלכם היא חלק משמעותי בחייכם. זה גם אומר שאתם הולכים לבלות שעות רבות עם הקולגות שלכם.

כשאתם תשושים מדי, אתם מפסיקים להתרועע עם הקולגות שלכם ע"י כך שאתם מבריזים מפגישות, ארוחות צהריים, מסיבות משרדיות או חגיגות כאלו ואחרות. וזה בהחלט לא דבר טוב. מחקרים מצאו כי חברים בעבודה הופכים אתכם למאושרים יותר. העובדה הופכת למקום מהנה יותר, מספק וכזה ששווה להגיע אליו.

 

8. אתם מחמיצים אירועים אישיים

אתם לא תאמינו, אבל יש למעשה הרבה דברים בחיים מעבר לעבודה. זה חשוב שלא תזנחו את החברים והמשפחה שלכם ותשקיעו זמן גם בתחביבים ובדברים שמעניינם אתכם. זה יעזור לכם לנקות את הראש ויגרום לכם להיות נלהבים יותר מהעבודה שאתם עושים.

אם אתם מוצאים שאתם מחמיצים את החיים, זהו סימן נוסף לכך שאתם צריכים לקחת הפסקה מהעבודה.

 

9. אתם נוטרים טינה לבוסים שלכם או לקולגות שלכם על בסיס קבוע

אתם מוצאים את עצמכם מתלוננים ללא הרף על הבוס שלכם או הקולגות לעבודה? אתם דוחים משימות? זוהי תגובה מאוד נפוצה לתשישות וזה יכול להוביל לבעיות גדולות יותר כמו וויכוחים עם הקולגות שלכם, שחרור קיטור והוצאת תסכול דווקא על אלו שאתם אוהבים, והחמצה של דדליינים חשובים.

תתקשרו לעבודה ותגידו שאתם חולים, תתזמנו מחדש את הפגישות שלכם, או שתצאו מהעיר לכמה ימים. תהיו מופתעים לגלות עד כמה אתם לא באמת כועסים על הבוסים, הקולגות, או על העבודה שלכם באופן כללי. אתם תחזרו חזרה עם פרספקטיבה אחרת.

 

10. סביבת העבודה שלכם נעשתה מבולגנת או נקייה למשעי

תאמינו או לא, יש יתרונות גם לסביבת עבודה מבולגנת וגם לסביבת עבודה נקיה. לדוגמא, סביבה מבולגנת יכולה לעזור ליצירתיות, בעוד שסביבה שסודרת היטב יכולה לעזור לכם להתמקד. הסיבה לכך היא שסביבת העבודה שלנו מסמנת את החללים במוח שלנו, ואת האופן שבו הוא מעבד וממיין מידע.

אבל, אם אין לכם את הזמן הפנוי לארגן את סביבת העבודה שלכם, או שתמיד הייתם מאוד מבולגנים, ופתאום צץ לו ה-OCDשלכם, זה אומר שכדאי שתיקחו צעד אחד אחורה מהעבודה.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.